Är detta ett dåligt köp? budget 25k

Permalänk
Medlem

Är detta ett dåligt köp? budget 25k

jag har en budget på 25k där allt måste ingå till en dator att spela på.
krav jag har spela bf4 på minst high. kommer även spela cs:go. jag kommer att sätta ihop datorn själv

detta blir min första egna dator. jag har bara spelat konsol innan

så ser detta ut som jag har plockat ihop.

Permalänk
Avstängd

Om du inte har planer på att streama klarar du dig på en 4670k.

Nu är jag ingen gamer, men vem betalar närmare 2000kr för ett tagentbord?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Om du inte har planer på att streama klarar du dig på en 4670k.

Nu är jag ingen gamer, men vem betalar närmare 2000kr för ett tagentbord?

det är ju skärm på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dataovan:

det är ju skärm på det

Vad ska du med det till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Vad ska du med det till?

Skickades från m.sweclockers.com

jag vet inte det känns med som en bra grej håller ju mig fortfarande inom min budget

Permalänk
Avstängd

satsa på ett tagentbord med CherryMX brytare om du nu är "seriös" gamer, skärmen känns bara onödig.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

jag är ingen seriös spelare. kör bara för att ha kul. jag har stort rum så den skärmen kändes mest lämplig. skulle inte kunna tänka mig mindre än 27tum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjRaven:

Om du inte har planer på att streama klarar du dig på en 4670k.

Nu är jag ingen gamer, men vem betalar närmare 2000kr för ett tagentbord?

Skrivet av lowngcawt:

Vad ska du med det till?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DjRaven:

satsa på ett tagentbord med CherryMX brytare om du nu är "seriös" gamer, skärmen känns bara onödig.

snällla vill grabben ha detta tangentbord låt han köpa det skit i va han ska ha det till osv , kolla upp datorn i helhet istället för kringutrustningen

Mus o tangentbord va inte det han bad er kolla utan helheten av datorn...

OT: jag anser att om du känner dig nöjd med detta slå till... däremot ska du bara spela köp en i5 4670k istället .men jag hade köpt denna rigg eftersom jag förutom spelar även håller på med mycket multitasking

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

snällla vill grabben ha detta tangentbord låt han köpa det skit i va han ska ha det till osv , kolla upp datorn i helhet istället för kringutrustningen

Mus o tangentbord va inte det han bad er kolla utan helheten av datorn...

OT: jag anser att om du känner dig nöjd med detta slå till... däremot ska du bara spela köp en i5 4670k istället .men jag hade köpt denna rigg eftersom jag förutom spelar även håller på med mycket multitasking

tack för svaret =D. ja jag hade planer på i5:an men. när jag såg att detta paketet redan fanns. så tog jag detta av bekvämlighet och den verkar vara utvald för att köra bf4. så det kändes mest logiskt för mig haha ^^ men då beställer jag detta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dataovan:

tack för svaret =D. ja jag hade planer på i5:an men. när jag såg att detta paketet redan fanns. så tog jag detta av bekvämlighet och den verkar vara utvald för att köra bf4. så det kändes mest logiskt för mig haha ^^ men då beställer jag detta

känner du att du har råd gör det menar det varför snåla om man har råd, så känner jag har redan gjort den missen en gång köpte en i7 920 men kände att jag inte behövde den så när i5 kom med sin 750 köpte jag den och ångrade mig, efter det har jag bara kört i7

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dataovan:

tack för svaret =D. ja jag hade planer på i5:an men. när jag såg att detta paketet redan fanns. så tog jag detta av bekvämlighet och den verkar vara utvald för att köra bf4. så det kändes mest logiskt för mig haha ^^ men då beställer jag detta

Allt ser bra ut tycker jag. Problemet med att köpa ett datorpaket är dock att det kan ställa till det om en av komponenterna pajjar. Hade själv det problemet när brorsans mammaplatta lade av.

Däremot tycker jag absolut att du ska lägga till en rejäl CPU-kylare. Jag rekommenderar Phanteks stora.

Och seriöst? Webkamera? Använder folk fortfarande sånt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

känner du att du har råd gör det menar det varför snåla om man har råd, så känner jag har redan gjort den missen en gång köpte en i7 920 men kände att jag inte behövde den så när i5 kom med sin 750 köpte jag den och ångrade mig, efter det har jag bara kört i7

tänker lite med så ju bättre jag köper nu ju mer tjänar jag på det i längden =). och jag har sparat pengar länge för att slippa begränsa mig vid detta inköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Om du inte har planer på att streama klarar du dig på en 4670k.

Nu är jag ingen gamer, men vem betalar närmare 2000kr för ett tagentbord?

Skrivet av Tranceguy:

OT: jag anser att om du känner dig nöjd med detta slå till... däremot ska du bara spela köp en i5 4670k istället .men jag hade köpt denna rigg eftersom jag förutom spelar även håller på med mycket multitasking

Det är dumt att köpa en i5 när man har en sådan hög budget.

Det finns vissa spel idag där man märker skillnad mellan 4 och 8 trådar (bland annat Hitman:Absolution). Det tyder på att inom en snar framtid kommer det att finnas ett antal spel som drar nytta av Hyperthreading.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Och seriöst? Webkamera? Använder folk fortfarande sånt ^^

Vad använder du då vid eventuella skype möten tex?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snill3t:

Det är dumt att köpa en i5 när man har en sådan hög budget.

Det finns vissa spel idag där man märker skillnad mellan 4 och 8 trådar (bland annat Hitman:Absolution). Det tyder på att inom en snar framtid kommer det att finnas ett antal spel som drar nytta av Hyperthreading.

Du hade inte behövt citera detta inlägg om du läst mitt nästa inlägg jag fattar va du menar.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snill3t:

Det är dumt att köpa en i5 när man har en sådan hög budget.

Och jag tycker datorer över 15K är att slänga pengar i sjön. Så vad exakt ville du ha sagt med ditt inlägg?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Tangentbord är ingenting som är värt att betala 2k för, oavsett om den har skärm eller inte. Alla har de samma funktion d.v.s. skriva. Tro inte på all skit du läser som t.ex. 'Snabbare respons tid', skillnaden är i ms. D.v.s. inte märktbart alls. Det viktigaste om du håller på med gaming är en bra spelmus, samt bra hörlurar. Du kan t.ex. investera de pengarna till att köpa ett ljudkort för att få bättre kvalité på ljudet.

Permalänk
Medlem

Fungerar Nvidia 3D med AMD-grafikkort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogger:

Fungerar Nvidia 3D med AMD-grafikkort?

Med passiva glasögon ja, och inte aktiva som skärmen levereras med.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindblom95:

Tangentbord är ingenting som är värt att betala 2k för, oavsett om den har skärm eller inte. Alla har de samma funktion d.v.s. skriva. Tro inte på all skit du läser som t.ex. 'Snabbare respons tid', skillnaden är i ms. D.v.s. inte märktbart alls. Det viktigaste om du håller på med gaming är en bra spelmus, samt bra hörlurar. Du kan t.ex. investera de pengarna till att köpa ett ljudkort för att få bättre kvalité på ljudet.

Man kanske vill ha en lite skärm med klockslag, temp eller annat?

Sedan är det olika känsla på olika tangentbord. Helt olika känsla!

Permalänk

Jo, men är det värt att slänga ut 2k på något som man kan se via program? Och kan nästan garantera att det går att hitta tangentbord med bra känsla även i de lägre prisklasserna. Helt klart upp till honom, men i mitt tycke är det att slänga pengarna i sjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Och jag tycker datorer över 15K är att slänga pengar i sjön. Så vad exakt ville du ha sagt med ditt inlägg?

Om du tycker att datorer över 15K är pengar i sjön eller inte skiter jag blanka fan i.

Det jag vill ha sagt med mitt inlägg är att om man har en så hög budget, så SKA man köpa en i7:a och inte en i5:a, eftersom mer spel börjar dra nytta av HT (som jag skrev tidigare).

800:- extra på processorn är lite pengar när man har en budget på 25k.

personangrepp borttaget
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DjRaven:

Om du inte har planer på att streama klarar du dig på en 4670k.

Nu är jag ingen gamer, men vem betalar närmare 2000kr för ett tagentbord?

Om man verkligen vill ha ett grymt keyboard så får man betala mellan 800 till 2000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindblom95:

Tangentbord är ingenting som är värt att betala 2k för, oavsett om den har skärm eller inte. Alla har de samma funktion d.v.s. skriva. Tro inte på all skit du läser som t.ex. 'Snabbare respons tid', skillnaden är i ms. D.v.s. inte märktbart alls. Det viktigaste om du håller på med gaming är en bra spelmus, samt bra hörlurar. Du kan t.ex. investera de pengarna till att köpa ett ljudkort för att få bättre kvalité på ljudet.

tydligen har ju denna något som inte andra tangentbord har. Men de där med ljudkort kommer det vara värt att skaffa ? blir det mycket bättre ljud?

Skrivet av DjRaven:

Med passiva glasögon ja, och inte aktiva som skärmen levereras med.

då kanske det är bättre att jag köper denna http://www.inet.se/produkt/2204929/asus-27-vg278he-144hz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag tog bort en otrevlig kommentar.