Hittar ingen hdd vid installation utav OS

Permalänk
Inaktiv

Hittar ingen hdd vid installation utav OS

Hej, fick tidigare idag bluescreen efter bluescreen även vid safe mode och fick nu tag på en windows skiva men när jag väljer att installera så finns det ingen partion(hdd) att installera ifrån, kan inte göra system recovery då jag får error, så har min ssd gått sönder är frågan?

Kan använda datorn några sekunder innan den krashar när jag startar upp vanligt alla program hinner laddas sedan fryser den sedan bluescreen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Blir att köpa ny hdd imorn och prova

Permalänk
Inaktiv

Någon som har någon idé ifall det år hdd'n som har krashat? När jag skulle göra system recovery så fick jag ett error meddelande att man inte kunde läsa från en minnesaddress typ men då jag kollat med 1 ram minne i och bytt och det fortfarande är fel kanske det var minnesaddressen till hdd'n? Vet inte ifall minnesaddresserna är likadan till dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Någon som har någon idé ifall det år hdd'n som har krashat? När jag skulle göra system recovery så fick jag ett error meddelande att man inte kunde läsa från en minnesaddress typ men då jag kollat med 1 ram minne i och bytt och det fortfarande är fel kanske det var minnesaddressen till hdd'n? Vet inte ifall minnesaddresserna är likadan till dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör som han säger i videon här nedan och se om det är något problem med ramminnet, jag skulle tippa på att det är med ramminnet och inte HDDn. Det där med att inte Windows kan hitta SSDn har jag haft jäkla krabb med tidigare, men jag testade bara med en annan ISO-fil/DVD så hittade den SSDn. Så om du har möjlighet, fixa en annan skiva och installera igen.