Permalänk

Över ett dygn sen senaste svaret så går in och slänger upp en ny bild på ett spel som var otroligt hyllat men som jag anser var min första upplevelse med en usel konsollport som var helt ospelbart med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Över ett dygn sen senaste svaret så går in och slänger upp en ny bild på ett spel som var otroligt hyllat men som jag anser var min första upplevelse med en usel konsollport som var helt ospelbart med mus och tangentbord.

http://i.solidfiles.net/c35e4488bb.jpg

Prince of Persia?

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Prince of Persia?

stämmar att det är en av delarna i den serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Över ett dygn sen senaste svaret så går in och slänger upp en ny bild på ett spel som var otroligt hyllat men som jag anser var min första upplevelse med en usel konsollport som var helt ospelbart med mus och tangentbord.

http://i.solidfiles.net/c35e4488bb.jpg

Prince of Persia: The Sands of Time?

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Skrivet av Arnzeal:

Prince of Persia: The Sands of Time?

helt korrekt.

Permalänk
Medlem

Lite segt med svar här är en ny!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar bilspel, men den där känner jag inte igen alls tror jag...
Kan vi få fler bilder eller nån hint?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Lite segt med svar här är en ny!

http://i.imgur.com/lJxyDZ0.png

Top Gear

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Fortsätter med "bilspel"

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Quarantine var spelet va

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem
Skrivet av larbarn:

Quarantine var spelet va

Helt korrekt!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Kanske för lätt, men detta spel har ändå en speciell del i mitt hjärta.

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Skrivet av wilhelmblomgren:

Kanske för lätt, men detta spel har ändå en speciell del i mitt hjärta.

http://forumbilder.se/DC5UJ/warcraft.jpg

OJ! Jag undrar vad det är? Hmmm....

Warcraft III.... Näää, det var bara för svårt

Permalänk

Känner mig så generös idag så jag tar också en lätt

Hint: Dåligt och svårt som satan.

Permalänk
Medlem

TaleSpin till NES?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Skrivet av Sunray:

TaleSpin till NES?

Jepps!
Hatar verkligen spelet, orkade klara igenom det igår för första gången. Har alltid tröttnat så extremt fort på det så jag stänger av det innan jag kommit till molnbanan.

Permalänk
Medlem

Har bara minnen av att jag spelade TaleSpin hos en vän, men klarade nog inte speciellt långt. Kanske till andra banan bara. Minns det inte som något speciellt dåligt dock.

Här kommer en ny bild:

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

Har bara minnen av att jag spelade TaleSpin hos en vän, men klarade nog inte speciellt långt. Kanske till andra banan bara. Minns det inte som något speciellt dåligt dock.

Här kommer en ny bild:

http://i.imgur.com/PLqOPqd.gif

Alien breed 2. Spelade det grymt mycket på amigan.

Permalänk
Medlem

Visst är det så!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

då postar jeg en bild då

Permalänk
Skrivet av wilhelmblomgren:

Kanske för lätt, men detta spel har ändå en speciell del i mitt hjärta.

http://forumbilder.se/DC5UJ/warcraft.jpg

Skrivet av GreenSoap:

OJ! Jag undrar vad det är? Hmmm....

Warcraft III.... Näää, det var bara för svårt

Vet inte om du läskunnig eller bara tycker om att vara sarkastik, men jag skrev tydligt i början av min tråd: Kanske för lätt... Du kan själv dra egna slutsatser att jag då själv också tyckte den var i de enklaste laget.

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk

La upp samma spel i tråden på förra sidan, så rätt säker på att det är Dark stone

EDIT: Med tanke på omständigheterna så lägger jag upp en ny bild innan jag fått svar eftersom det är samma spel som tidigare.
Första delen jag spelade i denna serie full med humor även om jag kanske var lite för ung för att hänga med på alla skämt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

La upp samma spel i tråden på förra sidan, så rätt säker på att det är Dark stone

EDIT: Med tanke på omständigheterna så lägger jag upp en ny bild innan jag fått svar eftersom det är samma spel som tidigare.
Första delen jag spelade i denna serie full med humor även om jag kanske var lite för ung för att hänga med på alla skämt då.

http://i.solidfiles.net/b90454529b.png

Jo, det är några spel som återkommit i tråden, även klassiska "Dubbelmoral" har ju varit med ett par ggr. Tyder på att de är populära!

Jag är ganska säker på att ditt spel är någon senare version av Leisure Suit Larry. Jag har ju spelat originalen (från 1980-talet), typ utgåva 1-3 i serien, men faktiskt inte de senare, mer grafiskt avancerade versionerna. Google hjälpte mig med att det troligtvis är nummer 7 i serien?

Kan starkt rekommendera att spela de tidiga LSL-versionerna (samt övriga klassiska Sierra-spel), antingen i en emulator (typ DOSBox) eller de (gratis) remakes av bl.a. Kings Quest-serien som är gjorda av AGD Interactive.

Spelet jag lade upp på sidan 76 var sedan mycket riktigt Alone in the dark, första versionen till PC (DOS) från 1992. Så rätt gissat Roger W (jag var bortrest så kunde inte svara).

Ok... här kommer nästa (har också nämnts tidigare i tråden, men förtjänar en upprepning):

Permalänk
Medlem

Hmm, återanvända spel från tråden händer ju ibland, men om du nu visste att det var en dublett, varför ta en som nästan är färsk? (mindre än en månad sen)

Måste vara Syndicate... Nu gissar jag, men är det SNES versionen den här gången också?

Hinner inte lägga upp nått förrän kanske måndag kväll, så vem som helst kan hoppa in emellan!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, återanvända spel från tråden händer ju ibland, men om du nu visste att det var en dublett, varför ta en som nästan är färsk? (mindre än en månad sen)

Måste vara Syndicate... Nu gissar jag, men är det SNES versionen den här gången också?

Hinner inte lägga upp nått förrän kanske måndag kväll, så vem som helst kan hoppa in emellan!

Syndicate är rätt, SNES är fel, SNES hade sin HUD i botten av skärmen. Detta borde vara Amiga versionen. Ny bild tack.
(Älskar Syndicate, hoppas den där indie 'spirituella' uppföljaren är bra. )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tar äran att lägga upp bild om han inte hinner.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hihi ibland har man flyt - fick ett infall på vilket RTS det skulle kunna vara och en snabb googling verkar bekräfta det: Dominion (storm over Gift3)

Har aldrig spelat det och knappt sett screenshots på det, så det var verkligen en chansning

...

Rätt säker på att jag har rätt så här kommer en ganska tuff tror jag:

Hint: Inte Descent.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att jag sett nån video på YouTube om det där spelet men jag minns inte alls vad det hette.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hihi ibland har man flyt - fick ett infall på vilket RTS det skulle kunna vara och en snabb googling verkar bekräfta det: Dominion (storm over Gift3)

Har aldrig spelat det och knappt sett screenshots på det, så det var verkligen en chansning

...

Rätt säker på att jag har rätt så här kommer en ganska tuff tror jag:
http://i.imgur.com/Mzhi75k.png

Barndoms favorit

Hint: Inte Descent.

Spelet heter "Pyrotechnica", spelade det på Win95 när man liten

Rätt säker på att jag har rätt så här kommer nästa

Barndoms favorit

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Magic Carpet 2