Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Skrivet av Annero:

Angående 300 reklamen.

Skulle den inte bara visas en gång per besökare?

Jag har nu fått tillbaka den.
Sitter vid samma dator (som ej varit avstängd) på samma webbläsare (vars cookies, cache etc inte tömts)
En positiv sak var dock att jag de här gångerna kunnat mig vidare från annonsen till SweC och inte var tvungen att ladda om hela sidan! Så det var inte lika störande den här gången.

Jäss det har hänt igen. inga kakor bort och samma dator. denna gången var det inte riktigt lika mycket hat mot annonsen då jag visste hur jag snabbt skulle ta mig där ifrån. Lite tråkigt är det dock.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Har sett reklamen mer än 1 gång på samma dator. Utan omstart eller liknande. Kör inte adblock på Sweclockers, men nu är det nära att den aktiveras oavsett gulliga meddelanden ang. adblocking.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag har full förståelse för att ni har annonser och behöver inkomsten för att fortsätta producera bra innehåll. Men denna sorts helsidesreklam har jag väldigt svårt att tolerera.

Finns det planer på att införa en prenumerationstjänst som alternativ till reklam för de användare som är intresserade? Likt Destructiod.com som har sin tjänst Huge som lanserades efter en liknande diskussion gällande Adblock.

Permalänk
Medlem

Hej!

Först och främst vill jag tacka SweC för deras öppna kommunikation. Jag inser att det inte är något ni behöver göra, men vill ta er tid för. Jag ville bara föra fram min åsikt, som jag inser att alla kanske inte delar.
Men jag inser att det är en business, och det är ännu svårare att rikta sig till teknikintresserade om man är reklamfinansierad. Jag vill inte ens behöva tänka på hur mycket intäkter ni trots allt går miste om. Jag använder adblock, men jag har alltid känt att ert sätt att bemöta det (det vänliga meddelande man får) var så klockrent att jag alltid har det avstängt här, t o m så att jag brukar lämna en flik Sweclockers-framsida uppe i bakgrunden så att den kan ladda om då och då. Jag tycker att helsidesannonser är intrusiva (hej svengelska) så att det förslår. Men okay. Jag har tänkt tillbaka på hur ofta man faktiskt blir irriterad. Det är inte så Ofta. Inte alls. Blinkande saker och autostart-saker är aldrig okay (inte ens I ces-reportage ).
Men det är väldigt sällan sånt. Och inte särskilt mycket när kampanjerna ändå går. Jag kan ta att en helsidesannons kommer, en gång om året. Om man rensar sina cookies får man skylla sig själv (det ska dock noteras att jag inte kunde använda mig av "till Sweclockers-framsidalänken"). Autostartande Youtubefilmer från netonnet? Inte lika okay i sak.
Men. Jag tycker att relevans är mycket viktigare. Jag förstår att ni helst av allt inte skulle behöva acceptera en sådan här kampanj. Jag inser också dramat som ni ofrånkomligen måste gruva er inför. Men jag vill ändå framföra att relevans säkert är viktigare för alla de som inte skriver, den tysta majoriteten. En film som glorifierar historiskt inkorrekt information och riktar sig till trettonåringar (eller amerikanska tjugoåringar, samma grej) är så inte okay i min värld.
Det här är inte tillräckligt för att få mig att sätta på adblock på domänen igen, så som ni arbetar lär det vara osannolikt att det ska behövas då det är konsekvent oanvändbarhet som i så fall måste stå på schemat (även om min tröskel för det kanske inte överensstämmer med alla andras).
Jag respekterar och litar på er. Jag vet att om ni verkligen kunde bestämma fullt ut hade det inte behövts. Jag inser att det var ett obekvämt beslut att ta. Jag hoppas att ni får större chans att välja i framtiden, så att ni faktiskt har råd att säga nej till sådant här.

Till vissa dramaqueens: det är en annons. En gång per cookies. Efter hur länge på Sweclockers? Det ska ni kunna ta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tigerhamster:

Till vissa dramaqueens: det är en annons. En gång per cookies. Efter hur länge på Sweclockers? Det ska ni kunna ta.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu missar du ju även att de 4 senaste inläggen kring reklamen handlar om att det är samma dator utan några cookies som har tagit borts.
Dvs samma dator, samma cookie samma annons flera gånger per cookie.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu missar du ju även att de 4 senaste inläggen kring reklamen handlar om att det är samma dator utan några cookies som har tagit borts.
Dvs samma dator, samma cookie samma annons flera gånger per cookie.

Det har inte hänt mig, och inläggen fanns inte när jag började skriva. jag skriver inte så där snabbt med virtuella tangentbord än..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tigerhamster:

Det har inte hänt mig, och inläggen fanns inte när jag började skriva. jag skriver inte så där snabbt med virtuella tangentbord än..

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, svårt att tro att du sitter i 3.5h och bara skriver ett inlägg... Nåväl. Nu vet du vad folk råkar ut för.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nja, svårt att tro att du sitter i 3.5h och bara skriver ett inlägg... Nåväl. Nu vet du vad folk råkar ut för.

De fyra inläggen just före mig är snarare två, på sin höjd. Jag har utöver det andra saker för mig, så en så här pass lång sida (visar 100 inlägg per sida) gör att fliken kanske är uppe längre. Oavsett så var det inte riktat mot er fyra, specifikt. Särskilt då jag inte läst inlägget. Jag står däremot för vad jag skrev och upplevt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Om jag någonsin får se en helsides reklam som täcker hela innehållet på siten igen så så sätter jag på full AdBlock på swecklockers.

Nämen oj, nu kom den igen :(. Hejdå all reklam.

Permalänk
Medlem

Precis som många andra använder även jag adblock överallt utom just Sweclockers (och teamliquid.net i mitt fall) då dessa är sidor som jag besöker ofta och vill stödja. Dock finns det gränser för min (och folk i allmänhets) välvilja då reklamerna börjar gå över gränsen. Nu har jag fortfarande adblock avstängt på Sweclockers men det hade varit intressant att se någon form av statestik över ifall den här typen av reklam (helskärm, blinkande, självastartande videos osv) verkligen lönar sig på lång sikt. Kan tänka mig att en sida som sweclockers som har till stor del teknikintresserade och återkommande besökare kan skjuta sig själva i foten genom detta.

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Qlyptic:

Precis som många andra använder även jag adblock överallt utom just Sweclockers (och teamliquid.net i mitt fall) då dessa är sidor som jag besöker ofta och vill stödja. Dock finns det gränser för min (och folk i allmänhets) välvilja då reklamerna börjar gå över gränsen. Nu har jag fortfarande adblock avstängt på Sweclockers men det hade varit intressant att se någon form av statestik över ifall den här typen av reklam (helskärm, blinkande, självastartande videos osv) verkligen lönar sig på lång sikt. Kan tänka mig att en sida som sweclockers som har till stor del teknikintresserade och återkommande besökare kan skjuta sig själva i foten genom detta.

Jag har som sagt inte hand om annonserna men kan ändå försöka förklara hur det fungerar. Annonsmarknaden utvecklas ständigt och det tillkommer mängder av olika format och marknadsföringsmetoder. Den övergripande trenden är dock att traditionella banners (små bilder, animeringar och liknande) blir allt svårare att sälja.

Först och främst verkar annonserna bli ständigt mer påträngande. Fullskärmsformat och dylikt är mycket vanliga. Bilder som följer med vid skroll, autouppspelande videosnuttar, ”tvångsvideoreklam”, mouse-over-effekter och liknande är mer regel än undantag hos de stora mediahusen (läs Aftonbladet och gänget, som i praktiken styr hela marknaden).

Samtidigt blir det allt vanligare med marknadsföringsmässiga avarter som innebär att annonsörer köper (redaktionellt) innehåll. Detta syns exempelvis i bloggsfären, där bloggare får betalt för att omnämna produkter och företag. Liknande upplägg förekommer även i så kallade recensioner på Youtube och på mindre nogräknade, men fortfarande populära tekniksajter. Förtäckta ”advertorials”, annonser som kan misstas för redaktionellt innehåll, är ett annat vanligt förekommande upplägg.

Här finns helt enkelt många svårförenliga intressen. Först och främst har vi läsarna, som mer eller mindre ogillar all slags reklam. På motsatt sida av stängslet står annonsörerna, som vill ha så mycket exponering för pengarna som bara möjligt. Även redaktionen är en part och vill stå oberoende, långt borta från alla kommersiella intressen och samtidigt ha möjlighet att producera kvalitativt innehåll och utveckla webbplatsen (vilket kräver god ekonomi).

I denna soppa måste våra annonssäljare navigera. När efterfrågan på traditionella banners sjunker och alla slags intrång i vår innehållsmässiga integritet är fullständigt utesluten återstår egentligen bara att försöka inkludera några av de nya formaten. Tiotusenkronorsfrågan är hur man hittar rätt balans och där behöver vi helt klart bli bättre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått upp 300-reklamen för fjärde gången. Jag tycker att det är dåligt att det finns men kan acceptera det 1 gång, sweclockers och dess anställda måste också leva. Men 4 gånger tycker jag är rätt överdrivet.

Win7
Chrome
(båda uppdaterade)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad är en lögn? Att Aftonbladet sprider virus eller antyder du att Sweclockers sprider virus? För det är tämligen känt att Aftonbladet haft problem med trojaner och virus via deras annonser. En kompis som jobbar på bank sa att förvånandsvärt många bedrägerier och annat trams härstammar från just Aftobladets annonser. Jag har ännu inte hört något om att Sweclockers skulle haft det problemet. Fast du kanske vet bättre?

Fast det inlägget är inte direkt kopplat till Sweclockers utan det har med Flash att göra. Senast jag kollade har Sweclockers inget att säga till om när det kommer till att fixa buggar i Flash.

Exakt hur många gånger har Aftonbladet faktiskt haft problem med virus som sprider sig genom deras annonsnät? Jag var under uppfattningen att det har hänt max 1-2 gånger, förmodligen för att deras annonsnätverk blivit attackerat. Det är ju inte så att Aftonbladet medvetet sprider malware, riktigt så dåliga är de inte.

Så, Sweclockers använder också externa leverantörer för annonser (i flash), de är utsatta för exakt samma risk och det skulle vara bra om någon mer än "din kompis som kan data" kan dra in lite fakta i dina påståenden för jag är rätt så säker på att det är du som har bevisbördan här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Andreas D:

Jag har som sagt inte hand om annonserna men kan ändå försöka förklara hur det fungerar. Annonsmarknaden utvecklas ständigt och det tillkommer mängder av olika format och marknadsföringsmetoder. Den övergripande trenden är dock att traditionella banners (små bilder, animeringar och liknande) blir allt svårare att sälja.

Först och främst verkar annonserna bli ständigt mer påträngande. Fullskärmsformat och dylikt är mycket vanliga. Bilder som följer med vid skroll, autouppspelande videosnuttar, ”tvångsvideoreklam”, mouse-over-effekter och liknande är mer regel än undantag hos de stora mediahusen (läs Aftonbladet och gänget, som i praktiken styr hela marknaden).

Samtidigt blir det allt vanligare med marknadsföringsmässiga avarter som i praktiken innebär att annonsörer köper (redaktionellt) innehåll. Detta syns exempelvis i bloggsfären, där bloggare får betalt för att omnämna produkter och företag. Liknande upplägg förekommer även i så kallade recensioner på Youtube och på mindre nogräknade, men fortfarande populära tekniksajter. Förtäckta ”advertorials”, annonser som kan misstas för redaktionellt innehåll, är ett annat vanligt förekommande upplägg.

Här finns helt enkelt många svårförenliga intressen. Först och främst har vi läsarna, som mer eller mindre ogillar all slags reklam. På motsatt sida av stängslet står annonsörerna, som vill ha så mycket exponering för pengarna som bara möjligt. Även redaktionen är en part och vill stå oberoende, långt borta från alla kommersiella intressen och samtidigt ha möjlighet att producera kvalitativt innehåll och utveckla webbplatsen (vilket kräver god ekonomi).

I denna soppa måste våra annonssäljare navigera. När efterfrågan på traditionella banners sjunker och alla slags intrång i vår innehållsmässiga integritet är fullständigt utesluten återstår egentligen bara att försöka inkludera några av de nya formaten. Tiotusenkronorsfrågan är hur man hittar rätt balans och där behöver vi helt klart bli bättre.

Har ni någon möjlighet att påverka formaten i annonserna? Flash är som sagt rätt instabilt och leder till krascher för många som kör många fönster. Det är inte alltid det sker men om du har flash öppet i ett fönster, i mitt fall ofta ett youtubeklipp eller ett flashspel, och sedan laddar en annan sida med flash så riskerar allt att hänga sig. Eftersom detta är ett forum så laddas det väldigt mycket nya flashgrejer hela tiden då jag hoppar fram och tillbaks mellan sidorna vilket leder till väldigt mycket krascher. Har ni någon möjlighet att minska innehållet av flash? Till exempel fråga varför i hela vida världen vissa annonser som bara är en ensam bild är i flash?

Jag stödjer gärna sidan med annonser och jag stör mig inte ens så mycket av helsidesannonser så länge de inte dödar min webbläsare.

Edit: Har ni övervägt att införa en prenumerationstjänst för att skippa reklamen? Det är ju en affärsmodell som börjar bli vanligare. Se till exempel The Escapist. Twitch bygger ju mycket på det konceptet också.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Exakt hur många gånger har Aftonbladet faktiskt haft problem med virus som sprider sig genom deras annonsnät? Jag var under uppfattningen att det har hänt max 1-2 gånger, förmodligen för att deras annonsnätverk blivit attackerat. Det är ju inte så att Aftonbladet medvetet sprider malware, riktigt så dåliga är de inte.

Så, Sweclockers använder också externa leverantörer för annonser (i flash), de är utsatta för exakt samma risk och det skulle vara bra om någon mer än "din kompis som kan data" kan dra in lite fakta i dina påståenden för jag är rätt så säker på att det är du som har bevisbördan här.

Och exakt hur många gånger har Sweclockers annonser spridit någon sorts malware som du antydde förut? Jag uppskattar inte riktigt att bli kallad lögnare, speciellt när du inte kan visa något annat än osammanhängande trams som backar upp ditt påstående. Visst, du gillar inte reklam men du kan väl åtminstone försöka hålla dig till en verklighetsförankrad diskussion?

Hur vet du att de är utsatta för samma risk? Det beror ju helt på vilken säkerhet de olika företagen har. Vilken insikt har du i den branschen? Baserat på typen av annonser som ofta syns på Aftonbladet så verkar det inte vara alltför seriösa aktörer de handlar med. Du borde lära dig vad citattecken betyder för du använder dem fel. Min vän jobbar på teknisk support på en bank. De får därför städa upp efter den typen av attacker då väldigt många kunder behöver hjälp. Han har därför en betydligt bättre insyn i hur säkerhetssystemet ser ut och varifrån attackerna faktiskt härstammar än du har. Du har ännu inte presenterat något av substans annat än gnäll och luddiga förolämpningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zotamedu:

Har ni någon möjlighet att påverka formaten i annonserna? Flash är som sagt rätt instabilt och leder till krascher för många som kör många fönster. Det är inte alltid det sker men om du har flash öppet i ett fönster, i mitt fall ofta ett youtubeklipp eller ett flashspel, och sedan laddar en annan sida med flash så riskerar allt att hänga sig. Eftersom detta är ett forum så laddas det väldigt mycket nya flashgrejer hela tiden då jag hoppar fram och tillbaks mellan sidorna vilket leder till väldigt mycket krascher. Har ni någon möjlighet att minska innehållet av flash? Till exempel fråga varför i hela vida världen vissa annonser som bara är en ensam bild är i flash?

Jag stödjer gärna sidan med annonser och jag stör mig inte ens så mycket av helsidesannonser så länge de inte dödar min webbläsare.

Edit: Har ni övervägt att införa en prenumerationstjänst för att skippa reklamen? Det är ju en affärsmodell som börjar bli vanligare. Se till exempel The Escapist. Twitch bygger ju mycket på det konceptet också.

Problemet är att det är dyrt och krångligt att ta fram annonserna. Många annonsörer har inte kunskaperna själva utan anlitar en reklambyrå eller liknande, som tar betalt för produktionen och varje ändring. Därtill finns övergripande krav från annonsören för hur en annons måste se ut. SweClockers kan även vara en av flera hundra sajter som ingår i kampanjen och då är det svårt att få igenom specialkrav på utformningen av annonsen.

Angående prenumerationstjänst undersöker vi möjligheterna, men det är svårt att hitta någon långsiktigt hållbar lösning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen inte om att varje gång ja numera uppdaterar sweclockers hemsida där ja varit medlem i så många år nu ska mötas av en helsida reklam i flash som får vilken webbläsare som helst att kännas som sirap och sen behöva klicka på swecs föratt komma dit ja var påväg eller bara uppdaterade sidan från början. Ja har tidigare blockerat banner reklam för många år sen men sen efter ett par dagar tänkt efter att ni troligen behöver reklam inkomsten och slutat blockera reklamen. Men en helsida som dessutom stoppar mig från att faktist komma dit ja skrev in en address specifikt tycker ja är fel. Ja har sett samma hemska reklamstil på både aftonbladet och idg.se men att se det här på sweclockers kom som en chock för mig.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Suck. Saknar Internet på 90 talet. Förutom hastigheten.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har haft adblock avstängd på Sweclockers tills nu. Tyvärr har jag slagit på Adblock efter att blivit mött av en stor helsidesflash som segade ner datorn.
På min stationära dator så har jag flash avstängt och då kan man inte ens komma vidare till sweclockers...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Sweclockers måste sluta med helsidereklam. Det är så störande att adblock åker på för många, och snart även för mig. Än så länge nöjer jag mig med att aldrig kolla hemsidan i onödan och en Såklart är det trist då sweclockers är en underbar sida. Det är till och med så att ni brukar ha så intressant reklam att jag ofta klickar annonserna och kollar erbjudanden. Det gör jag inte någon annan stans på internet, och har heller aldrig gjort. Det är en av era starkaste sidor och jag tror att detta är ett stort steg i fel riktning -.-

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Sweclockers måste sluta med helsidereklam. Det är så störande att adblock åker på för många, och snart även för mig. Än så länge nöjer jag mig med att aldrig kolla hemsidan i onödan och en Såklart är det trist då sweclockers är en underbar sida. Det är till och med så att ni brukar ha så intressant reklam att jag ofta klickar annonserna och kollar erbjudanden. Det gör jag inte någon annan stans på internet, och har heller aldrig gjort. Det är en av era starkaste sidor och jag tror att detta är ett stort steg i fel riktning -.-

Kan inte hålla med mer!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag slipper iaf se reklamen då den består av flash (flashblock ftw). Men gillar inte helskärms annonser, ej heller rörliga eller sådana med ljud.
Hade det här varit mitt första besök på sweclockers hemsida hade det varit det sista. Så länge ni får riktigt bra betalt så kan jag acceptera det.

Permalänk
Medlem

Fullskärmsannonser

Hej Sweclockers.

Härom dagen fick jag en gigantisk fullskärmsannons för någon slags biofilm. Det formatet på reklam anser jag är för inkräktande. Vänligen överväg att inte använda denna typ av reklam, annars får jag lov att plocka bort den.

Vänliga hälsningar.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superapan:

Hej Sweclockers.

Härom dagen fick jag en gigantisk fullskärmsannons för någon slags biofilm. Det formatet på reklam anser jag är för inkräktande. Vänligen överväg att inte använda denna typ av reklam, annars får jag lov att plocka bort den.

Vänliga hälsningar.

*Flyttar till den klistrade tråden om reklam*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Håller med, sweclockers var den enda sidan jag inte hade blockerad i adblock men tyvärr så försvann ni från den listan. Helsidereklam är det mest irriterande som finns (om man bortser från all popup reklam man hade för några år sen)

Permalänk
Medlem

De va då ett väldans gnäll, sajten är reklamfinanisierad så det är helt normalt med annonser, eller?
Sweclockers är arbetsgivare åt Emil, Jonas, Jacob, Andreas m.fl så tacka Edin att bolaget/sidan finns så vi får ta del av dessa sköna personer och dess material. Utan annonserna hade sidan inte funnits.

Jag har för mig de sagt att de kör en helsidekampanj 1-3 gånger per år eller något sådant, är det så farligt att trycka bort den reklamen (om den nu inte intresserar dig) vilket tar max 5 sekunder om du måste leta efter knappen? I gengäld så får våran favoritsida intäckter som gör att de kan leva vidare.

Om det nu finns en del som verkligen hatar detta upplägget så tycker jag att en betalfunktion för att slippa annonser vore helt okej, bara man vet att det genererar mycket mer i intäckt än annonserna hade gjort per användare.

Kan tippa att de intäckter som helsideannonserna genererar är mer än de tappet som sker från de 0,5% som slår på adblock gör. Detta har de så klart mätning på. Dessutom så åker adbock bort från sidan när de formaterar och åter inser att de vill stödja sidan så till nästa annonsering på helsida så är man nog nere på samma andel procent som har adblock av. Säger jag som inte har någon som helst koll på annonser....

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Självklart är ALLA medvetna om att siten är finansierad av reklam.

Jag klickar gärna och ofta på reklamen för att titta närmare på intressanta produkter. För mig är annonserna en viktig del av innehållet eftersom det är bra och skräddarsydd reklam efter användarnas intressen (i allmänhet).

Men inte heller jag har något till övers för en "#¤% fullskärmsannons som INTE går att klicka bort! 10 klick senare hamnar jag likt förbannat på samma "#¤" annons!!!

Om ni inte skärper till er med vad för skräp ni publicerar på sidan kommer även jag som är en trogen annonsklickare installera addblock!

Nu är ni på fel sida i balansgången.... snälla kom på rätt sida. Reklam är bra på er sida i rätt format och med rätt innehåll.

mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

mitt problem med 300 reklamen var först och främst att den var blinkande.

och ja jag lägger ingen tid att kolla på reklam helsidesreklam jag försöker bli av med den så fort som möjligt och därför värdelös(på mig) i marknadsföringssyfte
och som folk sagt hade det varit mitt första besök hade det varit mitt sista.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Entusiast

Det har under senaste florerat många anklagelser om köpta artiklar på den här sidan. Senast var det både artikeln om Gbit-bredband från Comhem och intervjun med Richard Baker. Kan ni göra någon sorts officiellt uttalande om det så kanske det blir slut på gnället ett tag i alla fall?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zotamedu:

Det har under senaste florerat många anklagelser om köpta artiklar på den här sidan. Senast var det både artikeln om Gbit-bredband från Comhem och intervjun med Richard Baker. Kan ni göra någon sorts officiellt uttalande om det så kanske det blir slut på gnället ett tag i alla fall?

Detta verkar vara det nya "ni är AMD/Intel/Nvidia/<insert företag>-fanboys", men jag tror alla som hängt på SweClockers ett tag känner till att vi inte sysslar med att sälja innehåll och att vi överhuvudtaget inte arbetar på det viset. Det enda som ens kommer i närheten är tävlingar, där respektive arrangör står för vinsterna, men det framgår av upplägget.

Sen kan det vara värt att tillägga att det enligt lag måste vara tydligt att det handlar om marknadsföring. Skulle vi av någon otänkbar anledning börja sälja innehåll på det viset äventyras inte enbart vårat anseende/oberoende, det är även även ett brott mot marknadsföringslagen. Det är kort och gott uteslutet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sedan måste man väl också tänka på målgrupp. Delar av redaktionen brukar ju spela. Det har lagts upp twitterbilder i temat Titanfall från redaktionsmedlemmars egna konton.
I fallet Richard Baker så är det väl rimligt att anta att det är ett egetintresse från redaktionsmedlemmar samt att man ju är nyfiken över hur spelstudioer använder hårdvara, i vilken riktning branschen är på väg i hårdvaruväg osv. Att använda hårdvara effektivt, 4K, multiskärm och bra spelgrafik är ju något som många använder sin hårdvara till, och frågor kanske kan ställas som inte framförs från renodlade spelsajter.

Comhem kan, som nämns i artikeln, nå 1.4 miljoner svenskar och även Internet är något som många entusiaster uppskattar - särskilt entusiasthastigheter!
Jag ser inte så stor skillnad i detta och andra nyheter, som telefoner och plattor. Jag har heller inte ett problem med det.

Jag ber om ursäkt för off-topic, det här kommer vara mitt enda inlägg i frågan.
Kan tilläggas att jag fortfarande, med adblock avstängt, inte träffat på helsidesannonsen mer än den där första gången.