Permalänk
Medlem

Bf4 och Key Mapping

Hej! har ett stort problem som jag hade redan på BF3

Då jag använder andra keys än de flesta på FPS spel.

E= FRAM
W=VÄNSTER
R=HÖGER
MELLANSLAG=BAKÅT
Q=BOOST

Mitt stora problem är att jag kör ett fordon och använder Q(BOOST) så kan jag bara svänga Vänster, det händer ingenting när jag försöker att svänga höger, utan måste hela tiden släppa Q för att svänga höger.
Jag blir galen utav detta problem, och de flesta kommer säkert säga "men spela med default keys". Men jag har stora händer och tycker det e jätteobekvämt, och har spelat såhär i 15+år.

Är det någon som haft liknande problem, eller vet hur detta kan lösas?

/MVH malle

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

Låter som att det skulle kunna vara ghosting?
(Dvs tangentbordets fel)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Vissa tagentbord tillåter inte att man trycker in flera knappar samtidigt. så kolla om det är så på ditt tagetbord.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara så att ditt tangentbord inte tillåter dig att trycka in flera tangenter samtidigt, är så på en del tangentbord. Men har du testat med ett annat tangentbord?

Permalänk
Skrivet av malacai:

Hej! har ett stort problem som jag hade redan på BF3

Då jag använder andra keys än de flesta på FPS spel.

E= FRAM
W=VÄNSTER
R=HÖGER
MELLANSLAG=BAKÅT
Q=BOOST

Mitt stora problem är att jag kör ett fordon och använder Q(BOOST) så kan jag bara svänga Vänster, det händer ingenting när jag försöker att svänga höger, utan måste hela tiden släppa Q för att svänga höger.
Jag blir galen utav detta problem, och de flesta kommer säkert säga "men spela med default keys". Men jag har stora händer och tycker det e jätteobekvämt, och har spelat såhär i 15+år.

Är det någon som haft liknande problem, eller vet hur detta kan lösas?

/MVH malle

Tänk dig ett rutnät där varje korsning är en tangent, på många tangentbort kan man inte aktivera två eller flera tangenter som är på samma rad vertikalt eller vågrätt sammtidigt. Med största sannolikhet ligger din q och e på samma rad i rutnätet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

ja jävlar, det e precis som ni säger :/
Finns det något tgbord som inte har detta? o isf något att rekomendera?

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/884321-hu...

Kolla här! Dom som klarar att skriva mest bokstäver är dom du är ute efter. "Anti-ghosting" brukar det kallas i marknadsföringssammanhang.