Youtube/play kanaler slutar att buffra och fryser

Permalänk
Medlem

Youtube/play kanaler slutar att buffra och fryser

Hej har problem med youtube och Playkanaler (t ex kanal5 play)

Så här är de, jag kollar på Youtube och klickar på HD 720 eller 1080 kvalite så laddar filmen ca 30-40% beronde på hur lång filmen är sen fryser buffringen. sen får man byta kvalite så börjar filmen buffra igen.

Har provat explorer, opera, firefox och det är samma tendes där.

Är inte så bra skriva om mitt problem men om ni undrar om något så är det bara fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan.

MVH

Permalänk
Medlem

vad har du för isp?

jag har telia och har grymma problem med youtube periodvis, buffrar sakta, får köra 480p osv, detta endast på youtube dock vet inte om det beror på telia men jag antar det.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Ditt virusskydd hindrar buffringen. Har haft andra med det problemet

Permalänk
Medlem

Har också Telia som ISP och enorma problem med just Youtube. Vissa dagar vill det inte buffra alls andra dagar kan det buffra halvvägs sen "crashar" youtube spelaren.

Har provat brandväggs-tricket men vill påstå att jag inte märker någon direkt skillnad!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Jag har Net at once som ISP 100/100 mbit. problem kom när jag köpte en ny dator med Windows 7. Alltså min gammla dator funkar kannon med youtube och allt (win xp)

Jag använder bara windows 7 egna brandvägg och Microsoft security essentials

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag har problem med att få igång filmerna överhuvud taget, men när den väl börjar buffra så är det inget problem..

I Chrome konsolen brukar jag få "failed to load resource" när den vägrar att buffra..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Har Telia 100mbit fiber och har även jag enorma problem.. Videos som inte laddar, videos som buffrar lika dåligt i 1080p som 240p osv.

Permalänk
Medlem

Samma här med BBB fiber 100/10..... fattar inte att det kan var sånna stora problem idagens samhälle.... tex stora problem med att titta på twitch.tv där spel stremas... laggar sönder på nästan alla kanaler... och vad jag förstår har det med routing och göra... och vad kan man som individ göra åt det?

Permalänk
Medlem

Något jag funderat på är om detta har med virusskydd att göra? Jag inbillar mig om att det är bättre om jag avaktiverar Avast..

Permalänk

Jag tror nästan alla på sweclockers har samma problem med youtube.. Jag håppas youtube säljs till helvetet

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Tror det är ganska segt för alla...

Permalänk
Medlem

för mig funkade det när jag inaktiverade adblock, nu flyter alla videos. Har haft problem innan och installerat om flash och allt men inte funkar. Prova inaktivera flash/noscript!

Permalänk
Medlem

Vi kan inte göra något från våran sida. Det är googles peering som är överbelastat och tjaffs mellan ISP:er och google vem som ska stå för kostnaden. Vad jag hörde från telia i alla fall.

Upplever problem som alla andra BBB.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanan:

för mig funkade det när jag inaktiverade adblock, nu flyter alla videos. Har haft problem innan och installerat om flash och allt men inte funkar. Prova inaktivera flash/noscript!

Nevermind, funkade ett tag, samma skit nu, måste ladda om viderona flera gånger och det fryser och hänger sig hela tiden... blir ge fan i att gå in på youtube på ett tag och hoppas att många andra gör det så de tappar reklamintäkter..

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår.. samma problem på alla hemsidor där man streamar film som tex: youtube. svt play m.m.
har även omformaterat datorn, men problemet kvarstod.