The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Beta till helgen, gissar på att alla fått inbjudningar? Hoppas pvp blivit bättre, senast var det för mycket tid att leka med katapulter och det sög ju... för lite riktig pvp.

Hade varit roligt om de lade till scenarios så som i war så kan man lvla i pve och upptäcka och ta avbrott med scenarios och sen när man känner för det gå till pvp zoonen.

Skrivet av SID 6.7:

Jag har kört Utopia på Intellivision och Amiga, men jag minns inga Imps där

Fel spel, tänkte på ett web lir, endast siffror och text som jag körde för länge sedan, det var ett av rikena jag körde i.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag har kört Utopia på Intellivision och Amiga, men jag minns inga Imps där

Tänkte precis samma, har Utopia original till Amiga

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Beta till helgen, gissar på att alla fått inbjudningar?

Verkar så, jag och flera andra jag känner har fått inbjudan att testa Imperialversionen.

Funderar på att ge det ett sista försök även om jag till 95% har bestämt mig för att inte köpa det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkar så, jag och flera andra jag känner har fått inbjudan att testa Imperialversionen.

Funderar på att ge det ett sista försök även om jag till 95% har bestämt mig för att inte köpa det.

Gör det! Som jag sa tidigare så har dom ändrat/lagt till/fixat sanslöst mycket grejer för att vara så nära launch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är allefall väldigt taggad för detta spel, även om jag förmodligen inte kommer ha så mycket tid efter jobb och allt man gör i livet. Går nog att klämma in det också

Permalänk
Avstängd

Om någon mot förmodan skulle behöva en nyckel har jag ett par liggande inför helgens beta.

Ska ge spelet en ordentlig chans den här helgen och nöta på så mycket det går.

-Platta cola
-Tolv öl
-Godis
-Chips
-Koskenkorva (för säkerhets skull).

Edit: Nycklar slut

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag hade tänkt spela betan ikväll då jag har fått tillgång till nyckel. Detta är första gången jag ska prova spelet, men har stött på problem, eller? Jag har nämligen fått upp launchern och den står just nu på 100% men samtidigt står det över laddningsstrecket: "Access invalid". Och när jag trycker på "Uppdate" så händer inget. Är detta nått problem eller är det så fram tills ikväll då det drar igång?

Jag hoppas att det inte är ett problem, men jag tänkte mest höra så jag inte sitter här klockan fem och inte kan spela!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stripe:

Tjena!

Jag hade tänkt spela betan ikväll då jag har fått tillgång till nyckel. Detta är första gången jag ska prova spelet, men har stött på problem, eller? Jag har nämligen fått upp launchern och den står just nu på 100% men samtidigt står det över laddningsstrecket: "Access invalid". Och när jag trycker på "Uppdate" så händer inget. Är detta nått problem eller är det så fram tills ikväll då det drar igång?

Jag hoppas att det inte är ett problem, men jag tänkte mest höra så jag inte sitter här klockan fem och inte kan spela!

Vet inte hur det är nu, men tidigare har man kunnat starta spelet och kommit fram till inloggningen.

Prova reparera.

Permalänk
Medlem

När kommer man till pvp:n? Har en gubbe i typ lvl 8 eller något, men gav upp då det var dötråkigt att spela, (Är ingen story-person) och jämfört med Wildstar så saknar det så många aspekter i lvlingsprocessen.. Sist stod jag och väntade på att en boss skulle spawna i 10 minuter... Lite innan så sprang det runt 15 pers och skulle döda typ 5 gubbar var som hade en spawnrate på runt 5 minuter... Endast runt 5 som spawnade.. Då har man misslyckats lite med att göra ett mmorpg i min mening...

Men som sagt, när kommer man till PvP:n? Det är det enda jag skulle kunna tänka mig slösa min tid på i det här spelet..

Permalänk

Jag verkar ha problem med att jag inte får tillstånd att ändra vilken server jag ska spela på, fler som har problem med det?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag verkar ha problem med att jag inte får tillstånd att ändra vilken server jag ska spela på, fler som har problem med det?

Finns bara en server att spela på.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Finns bara en server att spela på.

Finns 2, EU och US

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Finns 2, EU och US

Ok, då har de lagt till en till då.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Finns bara en server att spela på.

De utökade till EU och US den här beta-omgången

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag verkar ha problem med att jag inte får tillstånd att ändra vilken server jag ska spela på, fler som har problem med det?

Kan inte testa än på några timmmar, sitter givetvis och jobbar, kodar, i detta fina väder. Men det är i startklienten du försöker ändra det eller?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Kan inte testa än på några timmmar, sitter givetvis och jobbar, kodar, i detta fina väder. Men det är i startklienten du försöker ändra det eller?

Jag startar Launchern och den frågar mig om jag vill migrera till EU Mega Server i stället, när jag trycker accept säger den något om att den inte får skriva till den mapp den vill på hårddisken och ber mig kolla rättigheterna. Har gjort det på längden och tvären och inget är annorlunda än det har varit innan. Fungerar inte heller att köra den som administratör och göra det.

Den har fått för sig att börja ladda ner EU-klienten nu så jag vågar inte starta om så jag kan skriva av meddelandet exakt...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag startar Launchern och den frågar mig om jag vill migrera till EU Mega Server i stället, när jag trycker accept säger den något om att den inte får skriva till den mapp den vill på hårddisken och ber mig kolla rättigheterna. Har gjort det på längden och tvären och inget är annorlunda än det har varit innan. Fungerar inte heller att köra den som administratör och göra det.

Den har fått för sig att börja ladda ner EU-klienten nu så jag vågar inte starta om så jag kan skriva av meddelandet exakt...

Låter vettigt att inte avbryta. Kan vara så att någon mapp där har readonly som du måste ändra, fast det vore ju lite dåligt gjort av utvecklarna, annars brukar ju som du testat köra admin räcka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Om du har själv skapat mappen som heter The Elder Scrolls Online (EU) så kan launchern inte skriva över den. Ta bort den mappen om den är tom så kommer launchern byta namn på den nuvarande mappen och allt är klart.

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Om du har själv skapat mappen som heter The Elder Scrolls Online (EU) så kan launchern inte skriva över den. Ta bort den mappen om den är tom så kommer launchern byta namn på den nuvarande mappen och allt är klart.

Jag har inte skapat något alls, det har Launchern fått sköta själv.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd

För den som undrar, nu går det att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Om någon mot förmodan skulle behöva en nyckel har jag ett par liggande inför helgens beta.

Ska ge spelet en ordentlig chans den här helgen och nöta på så mycket det går.

-Platta cola
-Tolv öl
-Godis
-Chips
-Koskenkorva (för säkerhets skull).

Du har bara öl nog för en kväll

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Fortfarande bara 3% klar med nedladdningen av patchen "WebGet request failed" hoppar fram stup i kvarten.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag verkar ha problem med att jag inte får tillstånd att ändra vilken server jag ska spela på, fler som har problem med det?

Skrivet av gaminggirl:

Jag startar Launchern och den frågar mig om jag vill migrera till EU Mega Server i stället, när jag trycker accept säger den något om att den inte får skriva till den mapp den vill på hårddisken och ber mig kolla rättigheterna. Har gjort det på längden och tvären och inget är annorlunda än det har varit innan. Fungerar inte heller att köra den som administratör och göra det.

Den har fått för sig att börja ladda ner EU-klienten nu så jag vågar inte starta om så jag kan skriva av meddelandet exakt...

Har samma problem som er. Bockat av "Skrivskyddad" på hela Zenimax mappen och kör Launchern som Administratör men inget hjälper.

RAAH, försökt Googla men hittar inget. Folk säger att om man har en mapp som heter Launcher (EU) så skall man slänga den men jag har ingen sådan. Bara "Launcher" och "The Elder Scrolls Online" mappar i Zenimax Online mappen. Bethesda vill visst inte att jag skall spela spelet -.-

Edit - Fick installera om allt. Tur att det går i maxfart i alla fall.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Har samma problem som er. Bockat av "Skrivskyddad" på hela Zenimax mappen och kör Launchern som Administratör men inget hjälper.

RAAH, försökt Googla men hittar inget. Folk säger att om man har en mapp som heter Launcher (EU) så skall man slänga den men jag har ingen sådan. Bara "Launcher" och "The Elder Scrolls Online" mappar i Zenimax Online mappen. Bethesda vill visst inte att jag skall spela spelet -.-

Edit - Fick installera om allt. Tur att det går i maxfart i alla fall.

Grattis att det går fort, efter att ha kopierat en del från sambon har jag bara 3,3 GB kvar att ladda ner men innan dess kom jag 3% av vägen på 3 timmar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd

Ni som har testat betan under längre tid, har det varit stor utveckling? Alltså skulle ni säga att det är ett färdig spel idag? Det är väl bara tre veckor kvar till release? Funderar på att spela när det drar igång på riktigt, men vet inte hur det är med tiden. Måste man lägga ned själ och hjärta i det här eller räcker det att köra åtta-tio timmar i veckan?

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Ni som har testat betan under längre tid, har det varit stor utveckling? Alltså skulle ni säga att det är ett färdig spel idag? Det är väl bara tre veckor kvar till release? Funderar på att spela när det drar igång på riktigt, men vet inte hur det är med tiden. Måste man lägga ned själ och hjärta i det här eller räcker det att köra åtta-tio timmar i veckan?

Alla MMORPG är tidskrävande, Och speciellt ESO om man ska lyssna på alla dialoger osv. Spelet känns relativt färdigt bortsett från vissa buggar som till exempel att ui fryser lite då och då.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Alla MMORPG är tidskrävande, Och speciellt ESO om man ska lyssna på alla dialoger osv. Spelet känns relativt färdigt bortsett från vissa buggar som till exempel att ui fryser lite då och då.

Nä det förstår jag, spelade Ultima Online mellan 97 och 2005 och det tog sin tid. Men det spelet är snabbt om man jämför med DAoC som jag körde lite också, eller alla andra spel som är så fokuserad på just leveling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Nä det förstår jag, spelade Ultima Online mellan 97 och 2005 och det tog sin tid. Men det spelet är snabbt om man jämför med DAoC som jag körde lite också, eller alla andra spel som är så fokuserad på just leveling.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår vad du menar, Men man kan nog säga att det är lite mer tidskrävande än ett normalt MMO, 8 Timmar i veckan kommer nog inte ge dig så mkt för pengarna. Questandet är ganska långsamt och mkt fokus på story och dialoger, Att samla material för crafting är ganska tidskrävande, Och PvP kräver också en hel del tid.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Råkar ut för ett problem varje gång jag startar om spelet. Den vill hela tiden ladda ner spelet om om igen. Har startat nedladdningen nu men ändå rätt surt när jag bara behövde starta om spelet. Någon som vet hur man kommer runt detta? Har installerat spelet på en annan hårddisk än C, kan det vara detta som gör det?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Grattis att det går fort, efter att ha kopierat en del från sambon har jag bara 3,3 GB kvar att ladda ner men innan dess kom jag 3% av vägen på 3 timmar.

Fick dock ladda ned det ytterligare en gång pga bluescreen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9