VLC släpps i betaversion till Windows Store

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen att ha VLC som app? Fattar det inte riktigt? Känns ju bra dumt att installera en app en redan har installerad som program..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vad är fördelen att ha VLC som app? Fattar det inte riktigt? Känns ju bra dumt att installera en app en redan har installerad som program..

Kanske inte på en stationär, men detta är något jag längtat efter till min Surface Pro. Att sitta med VLCs desktop program är extremt jobbigt då det inte är byggt för ett touch friendly interface (samt finns inga skins som gör det bättre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kanske inte på en stationär, men detta är något jag längtat efter till min Surface Pro. Att sitta med VLCs desktop program är extremt jobbigt då det inte är byggt för ett touch friendly interface (samt finns inga skins som gör det bättre).

duuh glömde helt bort att det finns surfplattor ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Windows 8 med sitt metro är lite som vista, TOTALT fiasko.
Windows 7 (6.1) däremot är nog ett av de bästa Microsoft har gjort.

Om Microsoft fortsätter i sitt "metro" spår så kommer dom rasa den dagen Linux får samma spel-kompatibilitet.

Men snälla gå och göm dig.
Måste win8 haters alltid komma in och trolla i varenda tråd om win8.x
Varför tjata om win 8? Det är win 8.1 nu, snart win 8.1.1.
Jag gillar inte MUI, men man behöver INTE se MUI, man behöver inte använda någon app.
Jag gillar inte Linux eller Mac OS, eller ioS men jag har inget behov att läsa om dom, än mindre att skriva i dess kommentator trådar.

" Live long and prosper, and the force shall set you free "

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Vad är fördelen att ha VLC som app? Fattar det inte riktigt? Känns ju bra dumt att installera en app en redan har installerad som program..

Just nu inte särskilt mycket. Men när de optimerar appen med hårdvaruacceleration m.m. blir den förhoppningsvis effektivare/energisnålare/snabbare än motsvarande för skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Men snälla gå och göm dig.
Måste win8 haters alltid komma in och trolla i varenda tråd om win8.x
Varför tjata om win 8? Det är win 8.1 nu, snart win 8.1.1.
Jag gillar inte MUI, men man behöver INTE se MUI, man behöver inte använda någon app.
Jag gillar inte Linux eller Mac OS, eller ioS men jag har inget behov att läsa om dom, än mindre att skriva i dess kommentator trådar.

" Live long and prosper, and the force shall set you free "

Först säger du att du inte gillar folk som klagar
Sen klagar du själv

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag är ingen win8 hatare, men jag bara undrar varför utvecklar man en "win8" app för vlc när det finns en fullt fungerande spelare och dessutom kör ett kickstarter för det?

Jag antar att det är för att det finns enheter som har mer nytta av en win8 app och att en del är villiga att hjälpa vlc på traven, men ändå ....

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

MPC-HC + madVR <3

Jag har precis blivit frälst av MPC-HC. Varför ska jag börja använda madVR?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag är ingen win8 hatare, men jag bara undrar varför utvecklar man en "win8" app för vlc när det finns en fullt fungerande spelare och dessutom kör ett kickstarter för det?

Jag antar att det är för att det finns enheter som har mer nytta av en win8 app och att en del är villiga att hjälpa vlc på traven, men ändå ....

För att "vanliga" VLC körs på skrivbordet, föredragsvis med mus då det har dropdownmenyer etc.
Dom samlade in pengar på Kickstarter för att göra en app till Metro, dvs pekskärmar. Och hela VLC-appen är pekskärmsanpassad.

Läste du inte artikeln och tittade på bilderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag är ingen win8 hatare, men jag bara undrar varför utvecklar man en "win8" app för vlc när det finns en fullt fungerande spelare och dessutom kör ett kickstarter för det?

Jag antar att det är för att det finns enheter som har mer nytta av en win8 app och att en del är villiga att hjälpa vlc på traven, men ändå ....

T.A.B.L.E.T.S.

Permalänk
Medlem

Hm, varje video är bara svart för mig.
Längtat tills VLC skulle komma så får nu då bara hoppas att det kommer uppdateringar ofta så det fungerar som det ska också

Permalänk
Medlem

Har upplevt att jag får sämre bildkvalitet i VLC än vad jag får i MPC-HC, appversionen skulle ju dock kunna vara en anledning till att försöka få ordning på VLC:-)

För övrigt är set viktigt att hålla isär media player Classic (MPC), media player Classic home cinema (MPC-HC) och Windows media player. Det finns heller inget som heter Windows media player Classic vilket man ofta ser att folk tror sig använda...

Kan kännas som att jag är petig men det blir fel om man säger fel, tex som att rekommendera folk att kolla på filmen pirates när man menar pirates of the carribean...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Och detta är annorlunda från vad jag redan använt i windows 8 hur?

Inte som jag bryr mig i vilket fall när god-tier MPC finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Och detta är annorlunda från vad jag redan använt i windows 8 hur?

Inte som jag bryr mig i vilket fall när god-tier MPC finns.

Det är en MUI app, inte desktop versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vet du om CCCP fungerar till W8?

Funkar på skrivbordet för mig, kör w8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Först säger du att du inte gillar folk som klagar
Sen klagar du själv

http://www.darkpolitricks.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/c...

Jag säger inte att jag inte gillar folk som klagar. Mitt påpekande va just det jag skrev "varför ska folk gå in i trådar och klaga på områden dom inte gillar. Jag gillar inte iOS, men jag går skriver då inte heller i en iOS tråd med något i stil, .....this suck....

" Gillar INTE kritik, men jag ÄLSKAR konstruktiv kritik "

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Jag har precis blivit frälst av MPC-HC. Varför ska jag börja använda madVR?

Du kan ju använda båda. Frågan är om det är så fantastiskt att använda Madvr. Jag har inte märkt skilnaden mellan madvr, evr eller mplayer. Jag tror säkert det finns en, men frågan är om jag inte behöver 1080p+ material för att märka skalningsprecisionen och nån riktigt bra skärmpanel för att se svärtan och färgen komma till sin rätt.
Madvr har ju iofs sin "frame sync thing" som ska vara trevligt om man ogillar frame drops.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Man kanske skulle testa VLC igen... var några år sedan sist. Har kört "Media Player Classic" utan några problem senaste tiden.

Var så skönt tyckte jag att man slapp tänka på att installera några extra codecpaket.

Du behöver inga extra codec-paket med VLC heller, det var den stora fördelen med VLC när det kom. MPC är väl sådär idag däremot lever och frodas forken MPC:HC och den brukar ge bättre kvalitet än VLC. Personligen har jag helt gått över till PotPlayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vad är fördelen att ha VLC som app? Fattar det inte riktigt? Känns ju bra dumt att installera en app en redan har installerad som program..

Håller med dig helt Apparna och appsidan är störningsmoment-Windows 8 och 8.1 är missfoster med sin appdel på traditionell dator utan pekskärm - Forsätter Microsoft så här blir det en Apple istället nästa byte.