Permalänk

Ersätta 2x 560ti med R9

Jag behöver byta ut mina 2x 560ti (fab överklockade) och funderar på att skaffa något R9 kort, några rekommendationer?

Jag är ute efter att ersätta de här 2 med ett ensamt kort, priset får vara högst omkring 3000kr.

Permalänk
Medlem

om du inte vill lägga mer än så borde du nog spara dina pengar och vänta ett år till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dramonicous:

Jag behöver byta ut mina 2x 560ti (fab överklockade) och funderar på att skaffa något R9 kort, några rekommendationer?

Jag är ute efter att ersätta de här 2 med ett ensamt kort, priset får vara högst omkring 3000kr.

r9 280x är riktigt nice!

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk

måste byta ut dom för att de sjunger på sista versen.

Skrivet av laitila:

r9 280x är riktigt nice!

Vilken tillverkare ska man ha då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dramonicous:

måste byta ut dom för att de sjunger på sista versen.

Vilken tillverkare ska man ha då?

Asus, Msi, Gigabyte. Ta vad som helst alla är oftast bra men jag rekommenderar Asus mest

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Avstängd

Gigabyte, dom har kontor i Sverige och Tyskland för lätt service ifall du får problem inom garantitiden.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av laitila:

Asus, Msi, Gigabyte. Ta vad som helst alla är oftast bra men jag rekommenderar Asus mest

nja, riktigt så enkelt är det inte med just r9 280x. det enda valet om man vill ha ett tyst 280x är asus (som tyvärr är i stort sett omöjligt att få tag på). om man inte bryr sig så mycket om ljudnivå kan man absolut köpa gigabyte eller msi. om ts däremot bryr sig mycket om ljudnivå är msi gtx 770 att rekommendera, speciellt nu när det är rea på komplett https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-770-gaming-2gb-physx/....

finns riktigt fint pris på xfx 280x på komplett också, https://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-280x-3gb-gddr5/804914.