Komma åt spel på skolan? [BELÖNING TILL PROBLEMLÖSAREN]

Permalänk
Avstängd

Komma åt spel på skolan? [BELÖNING TILL PROBLEMLÖSAREN]

Komma åt spel på skolan?

Vill komma åt spel som dem blockat, tex sc2 minecraft osv. Dem har blockat det det vet jag, men kan jag öppna porten eller på något annat sätt komma åt spel på skolan?

Vill spela på hål/raster osv.

Har full admin tillgång till datorn.

Den som löser detta får nåt litet för tex 100 spänn. Vill ge lite kompensation.

Med vänliga hälsningar,
Aleelo

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Varför inte ägna raster/håltimmar till något vettigt istället? Så kan du lira när du kommer hem istället och redan gjort det mesta av skolarbetet.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Går att komma runt det. Jag gjorde så när ja gick i skolan. Vilket jag ångrar då jag spelade under matte lektionen. = dåligt betyg... endast g. Så gör inte samma misstag o spela hemma istället. Annars leta själv

/ mr good guy

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17949767.ab

Nee, men finns det inget vettigare ni kan göra?

Plugga? Spela kort (det gjorde vi galet mycket på rasterna)? kanske typ gå ut?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quiki:

Går att komma runt det. Jag gjorde så när ja gick i skolan. Vilket jag ångrar då jag spelade under matte lektionen. = dåligt betyg... endast g. Så gör inte samma misstag o spela hemma istället. Annars leta själv

/ mr good guy

Ska absolut inte spela på lektionerna. Som jag sa på HÅL/RASTER!:) Kan du snälla säga hur:)?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Varför inte ägna raster/håltimmar till något vettigt istället? Så kan du lira när du kommer hem istället och redan gjort det mesta av skolarbetet.

Skrivet av Bordsvatten:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17949767.ab

Nee, men finns det inget vettigare ni kan göra?

Plugga? Spela kort (det gjorde vi galet mycket på rasterna)? kanske typ gå ut?

Inte för att vara sådan, men ganska störande så fort man drar upp en sådan tråd och skriver "Ska spela på hål/raster" Och menar det, Så tror ni mig inte. Bara för att ni spelade hela lektionerna ska JAG inte göra det.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte är en block på själva datorn utan på nätet?

Jag kan hjälpa med att tipsa om SSH-tunnel.

https://www.google.se/search?hl=sv&q=putty+ssh&safe=active

Du måste ha ssh server hemma och client på skoldatorn.

Det du gör är att tunnla all trafik hem. Alltså kommer du använda din egna anslutning...så dela med polarna på egen risk!

Jag "kan" inte hjälpa dig med att sätta upp det men...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aleelo:

Komma åt spel på skolan?

Vill komma åt spel som dem blockat, tex sc2 minecraft osv. Dem har blockat det det vet jag, men kan jag öppna porten eller på något annat sätt komma åt spel på skolan?

Vill spela på hål/raster osv.

Har full admin tillgång till datorn.

Den som löser detta får nåt litet för tex 100 spänn. Vill ge lite kompensation.

Med vänliga hälsningar,
Aleelo

du borde köra nån slags vpn om du har ok internet så kan du ju fixa en vpn server hemma annars så finns det alltid gratis vpn tunnlar dock brukar dom vara sega som sirap.
så rekommenderat är att ha en vpn server hemma om man har möjlighet till detta annars så finns det ju alltid altelnativ man kan betala för brukar kosta kanske ca 50-100 kr månaden

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är blockerat är nog tanken att det skall vara blockerat. Övertala systemadministratören istället.
*Låst*