Permalänk

Problem vid Twitch-streaming

Tjenna, första gången jag postar så ifall detta är fel "riktning" så får ni säga till!

Jag har problem när jag ska streama med OBS. Jag sätter på streamen och enligt OBS funkar det perfekt men när jag vill att min bror ska kolla på den och se ifall det ser okey ut genom twitch så står det bara "loading video" och är grått, samma om jag kollar på min "Dashboard". Ibland kan det komma upp i några sekunder men sen så ska den buffra jättemycket och det slutar med att det inte händer något. Mina kompisar som sitter på annat nätverk kan se det hur bra som helst (ingen buffring/loading video).
När jag är hos min kompis på LAN, kan jag sätta på streamen och det funkar hur bra som helst, både för mig när jag kollar min "Dashboard" och mina vänner som sitter på samma LAN.

Enligt bredbandskollen ligger jag på runt 130/130 Fiber från Telia (Vi fick 1 års fri 250/??) men eftersom vi har en router som vi sedan splittrar till 3 datorer (mina bröder).

Min kompis som vi då är på LAN ibland ska ha samma uppkoppling tror jag, är inte helt hundra än.

Någon som vet vad felet kan vara? Skulle uppskattas väldigt mycket!