Permalänk
Medlem

Blockera Youtube kanaler

Hej, finns det nån som känner till en fungerande plugin eller liknande för Chrome som låter en blockera irriterande kanaler så som PewDiePie eller FineBros från att dyka upp i t.ex rekommenderade kanaler och "what to watch" etc..?
Är så förbannat trött på att se Youtube konstant rekommendera videos från dessa extremt irriterande kanaler.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Hej, finns det nån som känner till en fungerande plugin eller liknande för Chrome som låter en blockera irriterande kanaler så som PewDiePie eller FineBros från att dyka upp i t.ex rekommenderade kanaler och "what to watch" etc..?
Är så förbannat trött på att se Youtube konstant rekommendera videos från dessa extremt irriterande kanaler.

Jasså du tycker PewDiePie är irriterande Jo jag förstår dig, men känner inte till nåt plugin även om man kanske skulle behöva en

Kanske detta kan göra det http://www.youtube.com/watch?v=1GH6Z0D4rew

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Om du börjar subscriba till lite användare du gillar så kommer du slippa sådant crap på din what to watch men annars kommer den såklart ge dig populära förslag.
Jag tror jag har 30+ som jag subskriberar till och får aldrig ett idiotisk peedeepie-rekommendering.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

inb4 "öhhh eru avundsjuk på pewdiepie lr?!?!"

Permalänk

Problemet är ju att om man ser på Let's Play-liknande eller recensioner så kommer Youtube rekommendera PewDiePie, så att subscriba till fler kanaler kanske inte löser problemet? Och sen kanske TS inte har 30 kanaler han vill subscriba på.

Permalänk

Bokmärk https://www.youtube.com/feed/subscriptions istället så slipper du allt skit ingen bryr sig om.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

inb4 "öhhh eru avundsjuk på pewdiepie lr?!?!"

Vem fan e avundsjuk på en fjortis?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vem fan e avundsjuk på en fjortis?

Han drar in några hundra lock i månaden bara, alla asiatiska tjejer gillar honom, han har det rätt glassigt ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

Problemet är ju att om man ser på Let's Play-liknande eller recensioner så kommer Youtube rekommendera PewDiePie, så att subscriba till fler kanaler kanske inte löser problemet? Och sen kanske TS inte har 30 kanaler han vill subscriba på.

Det är ju inte så att man hittar 30 kanaler på en dag precis det tar ju sin tid och hitta folk man gillar....
Men annars så kommer det mest populära (Pewdeepie) fram, och det är väl inte mer konstigt än att det mest populära länkarna folk på google.com klickar på rankas högre.

När man subskriberar på olika kanaler så kommer Youtube till slut fatta vad man är intresserad av....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ja fy fan för pewdiepie. Blir galen varje gång jag ser hans nylle.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag är subbad till 125 kanaler och har aldrig fått något förslag som inte var direkt relaterad till det jag redan tittar på.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag tycker PewDiePie är underhållande så länge han spelar något intressant (skräck)

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vem fan e avundsjuk på en fjortis?

Vet du vad fjortis innebär?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Vet du vad fjortis innebär?

Han bär sig åt som en 14 åring

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Jag är subbad till 125 kanaler och har aldrig fått något förslag som inte var direkt relaterad till det jag redan tittar på.

Tja här bara subbad till runt 20-30 kanler.. men känner inte riktigt att subba för mer bara för att slippa se fjantar som PewDiePie dyka up som rekommenderade val.. Och fattar fortfarande inte varför Youtube får för sig att rekommendera FineBros videos då jag aldrig tittar på några retarderade reaktions videos..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Han bär sig åt som en 14 åring

Tycker han beter sig som en retarderad 5 åring..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Hej, finns det nån som känner till en fungerande plugin eller liknande för Chrome som låter en blockera irriterande kanaler så som PewDiePie eller FineBros från att dyka upp i t.ex rekommenderade kanaler och "what to watch" etc..?
Är så förbannat trött på att se Youtube konstant rekommendera videos från dessa extremt irriterande kanaler.

men varför klickar du på dom då? ingen tvingar dig att klicka, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tycker han beter sig som en retarderad 5 åring..

Har du blockerat han nu med den länken jag gav dig?, men du måste tydligen gå in på hans sida och göra det tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

men varför klickar du på dom då? ingen tvingar dig att klicka, eller?

Jag klickar inte på hans skit. Men YT fortsätter insistera på att rekommendera hans skit hela tiden. En av aspekterna jag gillar med YT är att det rekommenderar saker som jag kanske gillar baserat på annat skit jag sett.. Men vill också kunna ha möjligheten att permanent blockera kanaler jag inte vill se rekommenderat..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Jag tycker PewDiePie är underhållande så länge han spelar något intressant (skräck)

samma här.
markiplier kör för det mesta skräckspel och är lite mer informativ om det han kör och säger sen om han rekomenderar det eller inte ibland.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du blockerat han nu med den länken jag gav dig?, men du måste tydligen gå in på hans sida och göra det tror jag

Ska prova. Fast har för mig jag provade det innan och inte stoppade hans skit från att dyka upp i listorna.
Provat en plugin som heter Video Blocker. Men tyvärr så funkar den itne med YT nya interface. Då de tycks ändra på det oftare än vad jag byter kalsongerna..

EDIT: Ah såg finebros redan var blockade sen tidigare.. men får fortfarande rekommendationer om deras skit......... -_-

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Roliga sak att störa sig på

Permalänk
Medlem

Pewdiepaj kan jag leva med men vad är grejen med hans flickvän? Pinsam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Roliga sak att störa sig på

Tja. har kanske lite OCD.. och kan reta mig på sånt ibland.. Men denna irritationen har byggts upp en del, över en längre tid nu...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Han bär sig åt som en 14 åring

Nä 14 är för moget XD
skämt åsido. Nja kanske men det gör honom inte automatiskt till en fjurtis.

Svar till TS fråga: Det är faktiskt youtube's fel. Deras kodning gör mer reklam för populära youtubare än det borde. Är du prenumerant till andra gamers på youtube så är det inte alls konstigt att du får upp han som rekommenderade.
Bara lev med det! Och sluta vara så avundsjuk på dem som är populära ni som är det. Gör som mig sluta bry er bara.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tja. har kanske lite OCD.. och kan reta mig på sånt ibland.. Men denna irritationen har byggts upp en del, över en längre tid nu...


Subbar du till "liknande" kanaler som Pewdiepie så tror jag inte du slipper undan med det YT rekommenderar.

Jag har typ lite stand-up, lite BF3/BF4-gameplay, lite musik-kanaler, vice, military channel och såklart epic meal time så jag förstår att YT inte ger mig Pewdiepie rekommendationer..

Men förövrigt är det himla dåligt av YT att man inte kan blocka kanaler/inte önskar att se igen. Men deras annons-avtal säger väl annat..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:


Subbar du till "liknande" kanaler som Pewdiepie så tror jag inte du slipper undan med det YT rekommenderar.

Jag har typ lite stand-up, lite BF3/BF4-gameplay, lite musik-kanaler, vice, military channel och såklart epic meal time så jag förstår att YT inte ger mig Pewdiepie rekommendationer..

Men förövrigt är det himla dåligt av YT att man inte kan blocka kanaler/inte önskar att se igen. Men deras annons-avtal säger väl annat..

Tyvärr så tycks dom bunta ihop Pewdiepies retarderade beteende in i samma genre som gaming.. Det jag inte fattar dock är varför jag får Finebros skit hela tiden.. Kollar inte på nått som är närheten likt det där skitet..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tyvärr så tycks dom bunta ihop Pewdiepies retarderade beteende in i samma genre som gaming.. Det jag inte fattar dock är varför jag får Finebros skit hela tiden.. Kollar inte på nått som är närheten likt det där skitet..

Kanaler som Pewdie och Finebros antar jag har något special-avtal med Google, dvs många tycker det är underhållande -många tittar - och många annons-klickar såklart. Så det skapar lixom YT en "säker inkomst" - även pengar inte är Googles största problem så har dom fortfarande aktieägare..

Men vi får väl avsluta denna diskussion med allt helt enkelt leva med det, ingen av oss blir tvingade av att använda YT...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

samma här.
markiplier kör för det mesta skräckspel och är lite mer informativ om det han kör och säger sen om han rekomenderar det eller inte ibland.

Usch Markiplier är ju inte mycket bättre än Pewdiepie när det gäller barnslighet.
Hade en kort period där jag kollade på lite Markiplier videos när han spelade Rust. I början var det lite underhållande för han o hans kompis är ju sånna retards o klurar inte ut sånt som en annan kommer på efter cirka 2 minuter men sedan spårade det ur totalt o han håller på en som sönderdampad 14 åring o skriker o gör sig till. Folk över 25 orkar ju inte kolla på sånt

Den enda youtubare som jag överhuvudtaget uppskattar fortfarande är Frankie. Visst det är lite låg nivå där med ibland men han har en stil som funkar o det blir inte alltför jäkla överdrivet. Fast jag fattar inte varför han bara lägger upp 2 videos i veckan knappt. Han får ju sjukt många views och borde kunna leva på youtube om han bara gjorde fler videos? Nu vette fasen vad han grejar med. Antar att han har nåt bra jobb som han gillar eftersom det bara kommer upp ett eller två klipp varje helg.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!