Amarok svårslaget på musikuppspelningsfronten?

Permalänk
Medlem

Amarok svårslaget på musikuppspelningsfronten?

Finns det något bättre program för att lyssna på musik än Amarok?

Jag har använt det i många år under Linux och tycker det är ett väldigt smidigt program med sina plugin och enkelheten att lägga till strömmar. Så naturligtvis kör jag det även på windows, där det väl tyvärr inte är lika komplett än. Men då jag inte är så jättehemma på programutbudet till windows så använder jag det ändå och trivs rätt bra trots att det inte riktigt når upp till linuxversionen.

Så ni windowsare som använder fler program än spotify, finns det något program som slår Amarok på fingrarna?

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt hur pass bra amarok är men foobar är vägen att gå

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd

Har använt Amarok på både Windows och Linux men tycker Amarok är både klumpigt och svåranvänt.
Tar evig tid att starta.
Har helt tröttnat på att använda datorn (HTPCn) som musikspelare, använder Android surfplattan med PowerAmp, kopplad till stereon för impulslyssning.

Är HTPCn på så används den som musikspelare, då med Foobar 2000.

Är kräsen som sjutton med musikspelar program och tycker inte att någon musikspelare är perfekt men alla har fördelar och nackdelar. Flest fördelar har PowerAmp för Android.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Foobar är grymt, anpassningsbart och kraftfullt.

Permalänk
Medlem

+1 för Foobar2k

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Har den alltid startat långsamt för dig? Min startar ganska på en gång. Du kanske har nån konstig konfigurering. Provat att tagit bort konf-filerna?
Foobar finns på datorn som backup.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Avstängd

Winamp
Spotiamp

done!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Nja winamp och dess derivat har jag lämnat för decennier sedan.

Visa signatur

///Arch