Permalänk
Medlem

Två skärmar! Hur funkar det!

Hejsan!

Har en fråga, hur funkar det när man har två skärmar?

Vill gärna ha en 27 tum som sitter på väggen som jag letar
information på Internet med,, plus en vid min vänstra sida med office
sim jag skriver på, har en 24 tum.

Räcker mitt grafikkort msi gtx 770 gaming?
Behöver jag bättre cpu kylare, har cooler master evo 212?
Har ni något speciellt program när ni kör två skärmar?

Tackar för svar!

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Ditt GTX 770 kommer duga mer än gott till att köra 2 skärmar. Det är inte svårare än så att du bara kopplar in och dom och sen kommer Windows att upptäcka att det finns 2 skärmar och lösa resten åt dig. Sen kan du givetvis i efterhand konfigurera diverse inställningar om vilken som ska vara på vilken sida, vilken som ska vara huvudskärm osv. Men det görs väldigt simpelt i Windows.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Nej, det ska absolut inte vara några problem, bara 3 skärmar de kan bli lite jobbigt. så de är bara köra på!

bara koppla in skärmarna o göra, gå in på skärmupplösning (högerklick på startsidan) o dra skärmarna där du vill ha dom.

finns ju program som displayfusion om du nu vill ha de, inget måste.

Visa signatur

Intel i5 2500K, 290x Lightning, Corsair Dominator 16GB 2133MHz, Samsung EVO 840 250GB, San Disk Ultra plus 256GB, Corsair Obsidian 350D, Custom Water Cooling, Corsair CX 600M, Windows 10, ASUS VG248QE 3st BenQ GW2450, Corsair K70, Func MS-3

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tack för svaret, ska koppla in en 21 tums skärm idag på test. Hur gör du för att skriva din dators komponenter underst i rutan till ditt svar.Tycker det är superskoj att se vilka komponenter som medlemmar har i sina burkar.

Mvh Niklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

Tack för svaret, ska koppla in en 21 tums skärm idag på test. Hur gör du för att skriva din dators komponenter underst i rutan till ditt svar.Tycker det är superskoj att se vilka komponenter som medlemmar har i sina burkar.

Mvh Niklas

Inställningar sen tryck på signatur!

Permalänk
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

Tack för svaret, ska koppla in en 21 tums skärm idag på test. Hur gör du för att skriva din dators komponenter underst i rutan till ditt svar.Tycker det är superskoj att se vilka komponenter som medlemmar har i sina burkar.

Mvh Niklas

Det gör du genom att klicka på inställningar och sedan signatur, sedan skriver du vad du har för något.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

Tack för svaret, ska koppla in en 21 tums skärm idag på test. Hur gör du för att skriva din dators komponenter underst i rutan till ditt svar.Tycker det är superskoj att se vilka komponenter som medlemmar har i sina burkar.

Mvh Niklas

Du redigerar din signatur under inställningar

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett gtx 770 och har 4 skärmar ikopplade samtidigt. Inget jag spelar på, men det är dock möjligt. Tre skärmar bredvid varandra på skrivbordet, och en tv framför sängen, så att man kan låta tjejen kolla film medans jag själv spelar lite cs go

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

Tack för svaret, ska koppla in en 21 tums skärm idag på test. Hur gör du för att skriva din dators komponenter underst i rutan till ditt svar.Tycker det är superskoj att se vilka komponenter som medlemmar har i sina burkar.

Mvh Niklas

inställningar sen klickar du på signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

En fråga till om det går för sig. Första skärmen kopplar jag både till moderkort och grafikkort, men sen har jag inga mer dvi utgångar
på moderkortet kvar, har ett mitx moderkort. Kopplar jag andra skärmen bara till grafikkortet eller?

Tackar för svar till en nybörjare!

Mvh Niklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Det gör du genom att klicka på inställningar och sedan signatur, sedan skriver du vad du har för något.

Skrivet av anon81912:

Du redigerar din signatur under inställningar

Skrivet av Asmodeus800:

inställningar sen klickar du på signatur

Tror ni glömde säga att man går in i inställningar och ändrar sin signatur!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lowngcawt:

Tror ni glömde säga att man går in i inställningar och ändrar sin signatur!

Man klickar på "Inställningar" längst upp till höger, om någon undrade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

En fråga till om det går för sig. Första skärmen kopplar jag både till moderkort och grafikkort, men sen har jag inga mer dvi utgångar
på moderkortet kvar, har ett mitx moderkort. Kopplar jag andra skärmen bara till grafikkortet eller?

Tackar för svar till en nybörjare!

Mvh Niklas

Du skall koppla skärmarna till grafikortet annars blir det problem om du kopplar ett till moderkortet och ett till grafikortet. Moderkortets utgång drivs av din CPU. Bättre att använda utgångarna på grafikortet.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Har du inte två dvikontakter på ditt grafikkort?
Det du bör sikta på är att ha båda skärmarna kopplade till grafikkortet.

Skrivet av nicjor:

Hejsan!

En fråga till om det går för sig. Första skärmen kopplar jag både till moderkort och grafikkort, men sen har jag inga mer dvi utgångar
på moderkortet kvar, har ett mitx moderkort. Kopplar jag andra skärmen bara till grafikkortet eller?

Tackar för svar till en nybörjare!

Mvh Niklas

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

En fråga till om det går för sig. Första skärmen kopplar jag både till moderkort och grafikkort, men sen har jag inga mer dvi utgångar
på moderkortet kvar, har ett mitx moderkort. Kopplar jag andra skärmen bara till grafikkortet eller?

Tackar för svar till en nybörjare!

Mvh Niklas

Vänta nu? Kopplar du en skärm till både moderkort och grafikkort? Båda skärmarna kopplar till grafikkortet.

Skrivet av Killbom:

Man klickar på "Inställningar" längst upp till höger, om någon undrade.

Hittade inställningar vad gör jag nu då?

Permalänk
Medlem

Två skärmar! Hur funkar det?

Hejsan!

Så jag ska bara koppla skärmen till grafikkortet och inte moderkorts utgången, fasen va bra då kan jag testa båda mina skärmar nu.
Gör ett test. Har en gammal dell 1702FP som jag ska koppla in. Betyder att jag då har två dvi kablar och kan testa två skärmar.

Svaret på frågan, ja har kopplat min skärm både till moderkort och grafikkort.

Stort tack för alla svar

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Två skärmar! Hur funkar det?

Hejsan!

Tackar alla! Det funkar nu har två startskärmar. Nu ska jag bara lära mig hur jag aktiverar den andra skärmen, eller rättare sagt får musen att funka på andra skärmen.

Tackar för all hjälp!

Mvh Niklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hejsan!

Tackar alla! Det funkar nu har två startskärmar. Nu ska jag bara lära mig hur jag aktiverar den andra skärmen, eller rättare sagt får musen att funka på andra skärmen.

Tackar för all hjälp!

Mvh Niklas

Du skall koppla bägge skärmarna till ditt grafikkort, i Nvidias kontrollpanel så väljer du bara "ställ in flera bildskärmar" och anger vilken av skärmarna som skall vara den primära.