Cooler Master HAF X Nvidia Edition

Permalänk

Cooler Master HAF X Nvidia Edition

Hejsan!

Är det någon som har testat detta chassi?
https://www.komplett.se/cooler-master-haf-x-nvidia-edition/75...
Står mellan det och Corsair 650D nämligen... Har beslut ångest vilket jag skall välja..
https://www.komplett.se/corsair-obsidian-650d-midi-tower-svar...

Det som skall få plats i chassina är detta:
Cpu: i7-4770k
MB: Asus sabertooth z87
Gpu: 2st Asus GTX 770 OC 2GB
Kylning Cpu: Cooler master eisenberg prestige 240L/XL(har för mig det hette så)
ljudkort: Asus phoebus
Agg: Corsair AXI 1200i

Vill få ett bra luftflöde genom chassit men samtidigt ha ett litet chassi dock så fastnade jag lite för just nvidia utförandet samt utseendet lite dock så fastnade jag för corsair chassit för öppningen av sidopanelerna och kabel genomförnings hålen.... så är lite kluven...

Corsair positiva saker:
+litet(midi tower)
+sidopanels fästerna
+ kabel dragnings hålen

Corsair negativa saker:
-kanske blir allt för tajt med vattenkylningen till cpun

Cooler master positiva saker:
+designen
+verkar vara rymligt på insidan
+ bra kylnings möjligheter mot grafikkorten
+ lucka för att dölja på/av knapp

Cooler master negativa saker:
-storleken

Någon som har några erfarenheter om dessa två chassin?

Permalänk
99:e percentilen

Jag har ett HAF X. Jag tycker inte du ska köpa det. Det är extremt tungt och otympligt att flytta och den enorma storleken har inte en enda fördel om du inte vet vad du ska ha utrymmet till (3+ grafikkort; speciella moddar eller annat).

Dessutom har jag dåliga erfarenheter av byggkvalitén: Vinkeln som moderkortsplåten bildar med baksidan (PCI-fästena) är större än 90°, vilket gör att man inte kan skruva fast expansionskort. Detta gäller även exemplaret jag fick i utbyte när jag reklamerade chassit av denna anledning. Jag har löst det genom att med hjälp av brickor under distanserna montera moderkortet snett i förhållande till moderkortsplåten, så att vinkeln blir ungefär 90°, men det är naturligtvis att föredra att chassit är rakt från början.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Okej, det verkar ju lite dumt... får då kanske bli corsairs chassi, om ingen har något annat som är positivt/negativt med Haf X chassit...

Permalänk
Medlem

Jag hade detta chassi under några år och det vägde en hel del, skulle nog säga att det börjar bli en gammal konstruktion och att det finns nyare och med bättre design.