Permalänk

5:e generationens CPUER!

Någon som bet när dom kommer släppa dom nya cpuerna detta året ? Håller på att köpa en dator för 10k så jag undrar när dom kommer och blir dom dyra ? Dom nya cpuerna, ram minnerna och moderkorten?

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av XideNathyz:

Någon som bet när dom kommer släppa dom nya cpuerna detta året ? Håller på att köpa en dator för 10k så jag undrar när dom kommer och blir dom dyra ? Dom nya cpuerna, ram minnerna och moderkorten?

Samma priser som nu ca, blir bara 4:e gen refresh i år. Nästa generation kommer 2015.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Samma priser som nu ca, blir bara 4:e gen refresh i år. Nästa generation kommer 2015.

Så det är lungt om jag köper dator till helgen då?

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av XideNathyz:

Så det är lungt om jag köper dator till helgen då?

Absolut, jag förväntar mig verkligen inga direkt intressanta CPU-släpp i år. Möjligen roligt att se DDR4 rulla ut men prestandan på DDR4 kommer vara sämre och dyrare än DDR3 de första året eller så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fast det ena är en Haswell refresh, det enda som kommer vara intressant är K-modellen med fastlödd IHS och Haswell-E har ingen plats i en dator för runt 10k:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Högst sannolikt blir det inga nya K-modeller innan Computex i juni. Om du väntar på det eller inte är förstås upp till dig.

Permalänk
Medlem

5:e generationens CPUER!
Intel P5 släpptes redan 1993 (Pentium 60MHz) om man räknar x86-generationer..

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)