Permalänk

IOS7 raderar gamla mail

Satt och kollade igenom min iPad och ser att den verkar radera gamla mail en viss tid tillbaka i tiden.
Dock när jag kollar i iphonen så verkar de mailen sträcka sig ännu längre tillbaka i tiden.
Har kollat men finner inte vart man kan ändra att den aldrig ska radera gamla mail?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder du Apple egna mail app eller annan app?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Fiasko1983:

Satt och kollade igenom min iPad och ser att den verkar radera gamla mail en viss tid tillbaka i tiden.
Dock när jag kollar i iphonen så verkar de mailen sträcka sig ännu längre tillbaka i tiden.
Har kollat men finner inte vart man kan ändra att den aldrig ska radera gamla mail?

Skickades från m.sweclockers.com

Raderar såsom i "visar inte fler än (siffra)" eller menar du att den även raderar från din mail-server? Finns mailen kvar om du t.ex. loggar in på gmail eller dylikt via webläsare på en dator?

Permalänk

glömde säga, jag använder Mail som är konfat mot ett microsoft Live konto.
Mailen finns kvar på mail-servern. Och även i iPhonen från en längre tid tillbaka än vad som verkar vara i iPaden.
Så den verkar ta bort gamla mail lokalt på iPaden så att säga

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fiasko1983:

glömde säga, jag använder Mail som är konfat mot ett microsoft Live konto.
Mailen finns kvar på mail-servern. Och även i iPhonen från en längre tid tillbaka än vad som verkar vara i iPaden.
Så den verkar ta bort gamla mail lokalt på iPaden så att säga

Du kan ställa in hur långt tillbaka mailen ska visas. Det gör du i inställningar-->e-post och kontakter--->väl ditt konto---> Där ska du ha ett val som heter "Mail-dagar att synka"

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord