Konstiga streck över skärmen och bluescreen: Nvlddmkm.sys

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vi älslar dem med och tänkte det var dags att se allt i följd (tror vi började i sommras) så sagt och gjort köpte vi allt från stargate och började vi är på säsong 6 av SG-1 ser en 4-6 avsnitt per gång och så snart börjar atlantis ta vid så då får man se varannan sg-1 och atlantis, så har en hel del kvällar kvar

Hahah härligt

Assså nu är något skevt. Helt plötsligt är datorn tipp topp? Streck borta, allt flyter på. Fattar inte något alls. nvidia uppdaterades igår innan jag stängde av den. Nu funkar den prima Kan de ha varit något då med drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av claiken:

Hahah härligt

Assså nu är något skevt. Helt plötsligt är datorn tipp topp? Streck borta, allt flyter på. Fattar inte något alls. nvidia uppdaterades igår innan jag stängde av den. Nu funkar den prima Kan de ha varit något då med drivrutinerna?

Jag har alldrig vart med om sånt beteende på grund av drivrutiner, så jag tycker du skall ladda ner furmark och OCCT stresstesta ditt grafikkort en längre stund för att se vad som händer

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kan det ha med att göra att jag gjorde rent hela burken igår? Grafikkortet var inte i bästa skick på den fronten. Ska sen senare stresstesta de

Permalänk
Medlem
Skrivet av claiken:

Kan det ha med att göra att jag gjorde rent hela burken igår? Grafikkortet var inte i bästa skick på den fronten. Ska sen senare stresstesta de

Skriv vad som händer efter några timmars stressande!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Behövs inget. De kaputta igen. Så nu ska de införskaffas nytt grafikkort:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av claiken:

Behövs inget. De kaputta igen. Så nu ska de införskaffas nytt grafikkort:-)

Då får du börja planera på nytt kort, skönt att vara säker på att det är kass iallfall, ibland önskar man att man har fel men i de här fallen så har jag inte stött på ett kort som gett de symtomen utan att vara trasigt :/

Vad har du för tankar på kring grafikkort? Har det blivit någon beställning av minnen ännu?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite,

Jag får också problem med nvlddmkm. Det som händer är att ljud/bild börjar lagga och till slut fryser, oftast hänger sig datorn helt och det krävs en omstart med hjälp av knappen, i enstaka fall har de löst sig själv och man får meddelandet om att gpu drivrutinerna har kraschat och startat om sig.

Har ett Gtx680 med senaste drivrutinerna, jag har provat att formatera om datorn samt provat flera olika drivers. Kortet har även varit inne hos Inet men de kunde ej hitta några fel.

Hur bör jag fortsätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Då får du börja planera på nytt kort, skönt att vara säker på att det är kass iallfall, ibland önskar man att man har fel men i de här fallen så har jag inte stött på ett kort som gett de symtomen utan att vara trasigt :/

Vad har du för tankar på kring grafikkort? Har det blivit någon beställning av minnen ännu?

Jobb gjorde så jag ej kunde skriva Har ett på G, ett sådant du prata om. Så ska bli skoj, sen blir de o baka detta kort. Hoppas på de bästa då