Titanfall värt och köpa?

Permalänk

Titanfall värt och köpa?

Hejsan!
Vad tycker ni? Är det värt att köpa spelet? Vad tycker ni om spelet blev det en flipp eller flopp?

Permalänk

Varken eller, inget nytt men det verkar inte vara dåligt. Tror dock att man tröttnar ganska snabbt, så kanske inte värt 400+kr

Om du är ute efter något lite annorlunda kan jag rekommendera insurgency.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Varken eller, inget nytt men det verkar inte vara dåligt. Tror dock att man tröttnar ganska snabbt, så kanske inte värt 400+kr

Om du är ute efter något lite annorlunda kan jag rekommendera insurgency.

du har inte spelat en sekund av spelet va?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

du har inte spelat en sekund av spelet va?

Nix inte en sekund. Och jag ser inte att han frågade efter endast åsikten från dom som köpt spelet.

Permalänk
Avstängd

Köp!

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Nix inte en sekund. Och jag ser inte att han frågade efter endast åsikten från dom som köpt spelet.

du tycker inte att det är ganska korkat att uttala sig, ännu mer avfärda, ett spel som man inte testat själv?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Vet ni vart de finns billigast?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viktor_guidetti:

Vet ni vart de finns billigast?

har du letat?

Permalänk
Medlem

spelbutiken är absolut billigast. prisgaranti och gratis frakt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CHASSI: FD R4 GPU: Asus GTX 780 CPU: I5 4690K @ 4,6ghz Cpu cooler: Cmh 212 Evo Mobo: Asus Z97 Pro Wifi PSU: Corsair RM 850w RAM: Balistix 16gb

Permalänk
Inaktiv

Köp inte i från G2P , G2P är inte en certifierad återförsäljare. Det finns en massa skit om vart dem har fått sina nycklar i från. Sist var det en massa artiklar om hur dem olagligt sålde vidare nycklar i från Humble Bundles med vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

du tycker inte att det är ganska korkat att uttala sig, ännu mer avfärda, ett spel som man inte testat själv?

Absolut inte. Tittar man på gameplays osv kan man få en ganska bra inblick i hur spelet är,
du måste inte ha spelat det själv, sedan är en åsikt inget annat än just en åsikt och alla har olika åsikter
därför kan man ändå inte gå efter förslag (om det nu inte är en stor majoritet som har samma åsikt) utan borde
kolla närmare på det själv.

Permalänk
Medlem

G2play fungerar utmärkt har köpt massor med spel därifrån och aldrig några problem...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Köp inte i från G2P , G2P är inte en certifierad återförsäljare. Det finns en massa skit om vart dem har fått sina nycklar i från. Sist var det en massa artiklar om hur dem olagligt sålde vidare nycklar i från Humble Bundles med vinst.

Har köpt säkert 10 spel därifrån och det har fungerat klockrent. Alltid snabb leverans och giltiga nycklar. Oftast har det varit grymt billiga med.
Varifrån de får sina nycklar bryr jag mig inte om, det viktiga är att det är billigt och fungerar.

Är precis själv påväg att beställa Titanfall därifrån. 29.99 Euro är drygt 270kr, kan inte hitta det billigare.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Spelade det i drygt 17h innan jag slutade, känns som om rankingsystemet är hopplöst, varför skulle man vilja tappa alla sina unlocks för att ta sig vidare vid lvl 50?
Kan bli att installera det i framtiden dock när det finns fler gamemodes. Gameplayet i spelet är ju ganska roligt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Viktor_guidetti:

Hejsan!
Vad tycker ni? Är det värt att köpa spelet? Vad tycker ni om spelet blev det en flipp eller flopp?

Tycker det är kul! Påminner mycket om Unreal Tournament så gillade du det så är det bara att shoppa. Gillar också att matcherna är ganska korta så du inte måste sitta länge och spela klart en match.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Har inte spelat spelet... MEN

tycker det ser ut som ett call of duty, fast framtidsaktikt... Inget jag tänker lägga pengar på iaf

Permalänk
Medlem

Hejsan Viktor_guidetti,

Skrivet av Viktor_guidetti:

Hejsan!
Vad tycker ni? Är det värt att köpa spelet? Vad tycker ni om spelet blev det en flipp eller flopp?

Kolla in vad proffstyckarna tycker:
TotalBiscuit, focus på PC:

Angry Joe, focus på Konsol:

Det finns andra recensioner på nätet och Youtube.

Sedan får du själv avgöra vad för slags FPS du gillar, snabba vs långsamma, fokus på lagarbete, stora kartor, autoheal, etc

Kortfattat:
Gillar du Battlefield är kanske Titanfall inte värt fullpris
Gillar du CS är det antagligen värt att ta en närmare titt

Permalänk
Medlem

Spelade bara under betan men jag tyckte iaf att det va skitkul sen att folk har sagt att det inte finns något nytt, tycker jag ska ta sig en tankeställare, mechs ihop med "infentry" är nytt i de här typen av spelstil sen all parkour är stört roligt och Nytt

Köp om du gillar snabba spel och mechs

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Köp inte i från G2P , G2P är inte en certifierad återförsäljare. Det finns en massa skit om vart dem har fått sina nycklar i från. Sist var det en massa artiklar om hur dem olagligt sålde vidare nycklar i från Humble Bundles med vinst.

Även om de tidigare inte haft rent mjöl i påsen så har de kammat sig på sistonde. Har handlat i flera år där och aldrig haft problem. Dock är de inte längre billigast, G2A är en stark utmanare.

Skrivet av Viktor_guidetti:

Vet ni vart de finns billigast?

https://www.g2a.com/titanfall-origin-cd-key-global.html var billigast men nu ser jag att G2Play sänkte sitt pris sen igår så G2Play leder ligan.

Rekommenderar inte GMG eftersom de är så jävla dyra. Tidigare köpte man i Dollar men sedan ett år tillbaka eller mer kör de med Pund.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet från G2play och är jättenöjd. Pris 280kr
Nyckeln kom på mail typ 3 minuter efter.

Spelet i sig tycker jag är coolt, bra grafik och det händer mkt hela tiden.

Värt att köpa!

Visa signatur

Processor:Intel® i7 2600K, @ 4,3 GHz | Skärm:SAMSUNG S27A950D 120Mz 3D| Chassi:NZXT S340 White| Grafikkort:Gigabyte GTX Titan 6GB | Moderkort:Asus P8Z68-V PRO Z68 GEN 3 | Nätagg: Corsair RM750W | Hårddisk1:SSD Intel 520, 180GB | Hårddisk2:Samsung 500GB | Minne:Corsair Classic 16GB 1600MHz | Mus:Logitech G500 Laser | Musmatta:S&S Steel | Ljudkort:Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | Tangentbord:Logitech G110 | Hörlurar: Q1339

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Bra pris!

Visa signatur

Processor:Intel® i7 2600K, @ 4,3 GHz | Skärm:SAMSUNG S27A950D 120Mz 3D| Chassi:NZXT S340 White| Grafikkort:Gigabyte GTX Titan 6GB | Moderkort:Asus P8Z68-V PRO Z68 GEN 3 | Nätagg: Corsair RM750W | Hårddisk1:SSD Intel 520, 180GB | Hårddisk2:Samsung 500GB | Minne:Corsair Classic 16GB 1600MHz | Mus:Logitech G500 Laser | Musmatta:S&S Steel | Ljudkort:Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | Tangentbord:Logitech G110 | Hörlurar: Q1339

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse74:

Bra pris!

Skrivit det i en annan tråd men kan nämna det här igen. Var försiktiga med Fast2Play då priset du ser inte är det du betalar. F2P fungerar som så:
- Du lägger varan i korgen
- Väljer betalningssätt (säg VISA som exempel)
- Går till checkout
- Kommer till Skrills betalningssida
- Skriver in kortnr osv (priset står fortfarande i SEK)
- Eftersom sajten stödjer Verified by Visa så kommer man till bankens säkerhetssida t ex lösenord för Swedbank kunder
- HÄR kommer du se att priset inte är i SEK utan i EUR
- Betalningen genomförs (pris i SEK) och du får nyckeln

Sen loggar du in på din Internetbank och kommer då se att banken dragit ett EUR belopp och konverterat det till SEK vilket är högre än det som stod på Fast2Play. Har själv nämnt det till dem två gånger men vet inte om de fixat något.

Mao är deras valutakonverterare inte korrekt. Jag tycker personligen det känns lite som fusk eftersom man inte betalar det som står utan mer. De tre senaste gångerna har det skiljt allt från 3 kr till 21kr (ju högre belopp desto större skillnad).

Jag hade gått på G2Play priserna och gjort en egen valutakonvertering för att se vad du verkligen betalar för på Fast2Play.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Skrivit det i en annan tråd men kan nämna det här igen. Var försiktiga med Fast2Play då priset du ser inte är det du betalar. F2P fungerar som så:
- Du lägger varan i korgen
- Väljer betalningssätt (säg VISA som exempel)
- Går till checkout
- Kommer till Skrills betalningssida
- Skriver in kortnr osv (priset står fortfarande i SEK)
- Eftersom sajten stödjer Verified by Visa så kommer man till bankens säkerhetssida t ex lösenord för Swedbank kunder
- HÄR kommer du se att priset inte är i SEK utan i EUR
- Betalningen genomförs (pris i SEK) och du får nyckeln

Sen loggar du in på din Internetbank och kommer då se att banken dragit ett EUR belopp och konverterat det till SEK vilket är högre än det som stod på Fast2Play. Har själv nämnt det till dem två gånger men vet inte om de fixat något.

Mao är deras valutakonverterare inte korrekt. Jag tycker personligen det känns lite som fusk eftersom man inte betalar det som står utan mer. De tre senaste gångerna har det skiljt allt från 3 kr till 21kr (ju högre belopp desto större skillnad).

Jag hade gått på G2Play priserna och gjort en egen valutakonvertering för att se vad du verkligen betalar för på Fast2Play.

Du kan inte vara så snäll och ladda upp den på mediafire eller dylikt?:)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Du kan inte vara så snäll och ladda upp den på mediafire eller dylikt?:)

Ladda upp vad?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om du gillar COD-spelen så gillar du antagligen detta spel. Det är vad jag brukar kalla "pick-up-and-play". Enkelt att sätta sig in i, snabbt och mycket action. Finns flera olika spellägen och jag tyckte det blev roligast när man körde olika spel efter varandra för variation.

Jag har inte hunnit spela det speciellt mycket men jag tycker helt klart att det var kul. Gillar du mer taktik som BF4 så är det inte alls samma typ av spel men jag tycker helt klart att det är värt att spana in

268:- http://www.kinguin.net/product/31708/titanfall-mutil-language...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Även om de tidigare inte haft rent mjöl i påsen så har de kammat sig på sistonde. Har handlat i flera år där och aldrig haft problem.

Det var väll inte alls länge sedan folk blev bannade på steam/fick spel borttagna då g2play betalat sina nycklar med stulna kreditkort? Jag handlade en del där förut, men har numera slutat pga att det är ganska fishy. Tänker man efter så MÅSTE det ju finnas någon förklaring till att det kan hålla 50 % av alla erkännt legitima återförsäljares priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Det var väll inte alls länge sedan folk blev bannade på steam/fick spel borttagna då g2play betalat sina nycklar med stulna kreditkort? Jag handlade en del där förut, men har numera slutat pga att det är ganska fishy. Tänker man efter så MÅSTE det ju finnas någon förklaring till att det kan hålla 50 % av alla erkännt legitima återförsäljares priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Sist jag Googlade på det så gällde det ett visst spel för 2 år sedan men säger du att det hänt tidigare så sure.
Dock kan man inte säga att just de är fishy när alla andra sajter håller någorlunda likadana priser (50kr hit och dit). T ex Greenmangaming som är en erkänd sajt, samma med G2A om jag inte har fel.

Bara man inte jämför med Steam, Origin och Uplay som har hutlösa priser och istället jämför med DVD versioner så kommer man rätt nära ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9