Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Är inte detta samma platta för 5490:- ?

-> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2263150

Nej, det är två olika modeller. Den du länkar till har bland annat dual core processor, den jag länkar till har i5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Nu blir det svårare att fynda från amazon.co.uk:
"As you've previously had orders delivered to Sweden, we wanted to let you know that our delivery options to Sweden are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Sweden. "

Surt. Har verkligen shoppat flitigt på amazon sedan de började med free super saver delivery. Det ryktas ju om att amazon tänker sig in på den svenska marknaden, kan ju vara ett steg mot det.

Mycket synd. Har också handlat en hel del senaste året.
Kollade in produkter jag brukar köpa och frakten låg på £14, så nu blir det inte många köp därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Nej, det är två olika modeller. Den du länkar till har bland annat dual core processor, den jag länkar till har i5.

Om vi ska vara riktigt noga så är i5:an också dual core, men däremot Pentium mot en i5a.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Steamroad:

Nej, det är två olika modeller. Den du länkar till har bland annat dual core processor, den jag länkar till har i5.

Skrivet av croon:

Om vi ska vara riktigt noga så är i5:an också dual core, men däremot Pentium mot en i5a.

Båda är dual-core, men i5:an bör väl ha hyperthreading, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tja, ville hoppa in o göra lite reklam för plattan på dustinhome.

http://www.dustinhome.se/product/5010759974/sony-vaio-tap11-c...

Fan köpte den, var orolig att den skulle suga då windows 8 i början sög hårt. Det är lite bättre nu men jag kan inte få appar fortfarande.

DOCK, jag älskar den. Jag köpte den för jag ville spela heartstone (blizzard spel) i sängen, och den leverar verkligen. Om typ 1 år kommer nog heartstone finnas till apple och android också, men jag ville inte vänta. Inget lagg, inga problem, det bara fungerar. Hade nog skickat tillbaka den om det inte fungerat så smidigt.

Aja, windows nyhetsfeed är också mycket snyggt och fint, och det tycker jag om.
Den är snabb, kraftfull (jämför med min gamla nexus 7)
Stödet bakom datorn är en gudagåva och ett måste. Trodde jag aldrig skulle använda det, men använder det 100%. Ofta håller jag skärmen bara i stödet där bak med handen.

Skrev detta för att jag är mycket nöjd! Hoppas det kommer mer appar bara! Så man slipper söka på hemsidan på nätet typ netflix osv.

PS. Pennan är ganska dålig. Tangentbordet har jag inte ens testat ännu, då det inbyggda i mjukvaran är super bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredl:

Nu blir det svårare att fynda från amazon.co.uk:
"As you've previously had orders delivered to Sweden, we wanted to let you know that our delivery options to Sweden are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Sweden. "

Surt. Har verkligen shoppat flitigt på amazon sedan de började med free super saver delivery. Det ryktas ju om att amazon tänker sig in på den svenska marknaden, kan ju vara ett steg mot det.

Kunde de inte i alla fall ha väntat några dagar så folk hann panikbeställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Kunde de inte i alla fall ha väntat några dagar så folk hann panikbeställa?

Just det att man meddelar efter att det tas bort talar mer för att det var en förlustaffär på det stora hela än för någon äkta Sverige-lansering...

Får se hur det påverkar mina köp framöver, det har blivit en hel under just den långa perioden man fick gratis frakt. Skulle tro att i alla fall jag sparar pengar på att den inte finns, lär bli lägre antal spontanköp. Tid kommer jag i alla fall att spara på att inte försöka klura ihop vilka kombinationer av "eligible for free super saving shipping" som faktiskt blir fri frakt. Samma prylar på två beställningar istället för en kunde vara lösningen. Förmodligen beroende på vilket lager prylarna fanns på.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur länge Hifi-klubben har vårrensningen? tänkte om man vågar vänta tills den 25 innan man beställer något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Kunde de inte i alla fall ha väntat några dagar så folk hann panikbeställa?

Skrivet av fourbyfour:

Just det att man meddelar efter att det tas bort talar mer för att det var en förlustaffär på det stora hela än för någon äkta Sverige-lansering...

Får se hur det påverkar mina köp framöver, det har blivit en hel under just den långa perioden man fick gratis frakt. Skulle tro att i alla fall jag sparar pengar på att den inte finns, lär bli lägre antal spontanköp. Tid kommer jag i alla fall att spara på att inte försöka klura ihop vilka kombinationer av "eligible for free super saving shipping" som faktiskt blir fri frakt. Samma prylar på två beställningar istället för en kunde vara lösningen. Förmodligen beroende på vilket lager prylarna fanns på.

Om du kollar på vilka länder som numera verkar vara "eligible for free super saving shipping" så verkar det vara väldigt tunt med det... (Eller så har jag sett fel), men verkar vara borttaget på väldigt många ställen :(.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fourbyfour:

Just det att man meddelar efter att det tas bort talar mer för att det var en förlustaffär på det stora hela än för någon äkta Sverige-lansering...

Systemet har ju dock funnits i jättemånga år; det verkar lite sent att komma på att det är olönsamt nu (särskilt som man inte verkar göra några andra ansträngningar för att locka svenska kunder).

Permalänk
Medlem

Har köpt en del från Amazon.co.uk och för det mesta fått bra service, även när jag behövt returnera saker. Kan på sätt och vis förstå att mnan tog bort det även om jag föredragit att de höjt beloppet för gratis frakt. Dock blev jag extra besviken över att de mailade ut det dagen efter de slutade med det.

Antar att man får se om denna tråd ger någon effekt. Man de verkar inte ha lyssnat på de som klagade för ett år sedan när de tog bort möjligheten för ett flertal andra länder.

Vet inte om orsaken är att de vill styra om köpare till respektive länders Amazon. Dock har de ju inte öppnat i Sverige än och i flera fall är ju priserna högre i de "lokala" Amazon.de/fr/es/it butikerna än från Amazon.co.uk även om man räknar in frakt i dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Hur är detta ett fynd? Kostar ju likadant på flera ställen... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Hur är detta ett fynd? Kostar ju likadant på flera ställen... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111

Inte nog med det, han länkar den affären som inte har det i webblager, och tar 200 kr mer i butik...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lagerqvisten:

Stort tack för detta tips. Har sneglat på det där minnet nyligen och kom av mig med beställning. För detta pris blev det i det närmaste ett "planerat" impulsköp. Nu hoppas jag bara att min HP Pavilion G6-1300eo faktiskt fungerar med minnet också.

Permalänk
Medlem

Samma minne som kostade 99kr för ungefär en månad sen. Hoppas själv på att 8GB-stickorna går ner lite i pris snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Stort tack för detta tips. Har sneglat på det där minnet nyligen och kom av mig med beställning. För detta pris blev det i det närmaste ett "planerat" impulsköp. Nu hoppas jag bara att min HP Pavilion G6-1300eo faktiskt fungerar med minnet också.

Borde inte vara några problem så länge du har DDR3 med samma eller högre hastighet i datorn.
Jag satte in minnena i en macbook från 2010, men även i morsans Sony Vaio (ca 2012 årsmodell) och allt funkar som det ska. Undrar egentligen varför man gör "märkesspecifika" ramminnen om alla är samma skit, med olika klistermärken på bara...

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Borde inte vara några problem så länge du har DDR3 med samma eller högre hastighet i datorn.
Jag satte in minnena i en macbook från 2010, men även i morsans Sony Vaio (ca 2012 årsmodell) och allt funkar som det ska. Undrar egentligen varför man gör "märkesspecifika" ramminnen om alla är samma skit, med olika klistermärken på bara...

Har läst att många MacBook-modeller från 2009-2010 har stabilitetsproblem med DDR3-1333.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Avstängd

synd att det inte är Microsoft Surface Pro 2

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Tänkte bara höra är det någon som har sett ett par hörlurar till telefonen som ser
någorlunda ut??

Mina har lyckats gott sönder.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Tjenare!

Tänkte bara höra är det någon som har sett ett par hörlurar till telefonen som ser
någorlunda ut??

Mina har lyckats gott sönder.

Jag såg ett par en gång.

Apple/Android? Sladd/bluetooth? Bygel/inear? Med/utan mic? Pris?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av two4player:

Borde inte vara några problem så länge du har DDR3 med samma eller högre hastighet i datorn.
Jag satte in minnena i en macbook från 2010, men även i morsans Sony Vaio (ca 2012 årsmodell) och allt funkar som det ska. Undrar egentligen varför man gör "märkesspecifika" ramminnen om alla är samma skit, med olika klistermärken på bara...

Nä, jag tycker inte det heller. Dessa minnen ska ju dessutom vara märkesspecifika för HP/Compaq vilket borde vara snudd på garanterat att det ska fungera. HP påstår dock att min modell klarar max 6GB RAM (4GB mystiskt Hyundai-minne i från fabrik) så återstår att se hur det går. Dock ser jag ingen som helst anledning till att det inte skulle gå med 8GB och HP har varit lite väl klena med specifikationerna även innan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Jag såg ett par en gång.

Apple/Android? Sladd/bluetooth? Bygel/inear? Med/utan mic? Pris?

Jo när jag tänker efter borde jag skrivit lite mer.

Hörlur till iPhone 5.
Vanlig sladd då bluetooth skulle mörda batteriet, Mic vore trevligt att ha men inte ett måste.
Pris ca 300:-

Mycket tacksam för svar då jag inte är allt för inläst av detta ämnet.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

tjenare,

hittade sony vaio pro 13 på fyndtråden och undrar om denna datorn (http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...) är densamma som de andra sony vaio pro när man söker på det i prisjakt? eller är det en annan model?

Den verkar ju för billig...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hengii:

tjenare,

hittade sony vaio pro 13 på fyndtråden och undrar om denna datorn (http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...) är densamma som de andra sony vaio pro när man söker på det i prisjakt? eller är det en annan model?

Den verkar ju för billig...

Den här verkar det vara: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1994883

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Vad skiljer den från de andra modellerna? De verkar se exakt likadana ut?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hengii:

Vad skiljer den från de andra modellerna? De verkar se exakt likadana ut?

Det kanske inte är så mycket. Någon verkar ha windows 8 pro dock.

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Det kanske inte är så mycket. Någon verkar ha windows 8 pro dock.

hm, frågan är om den är värd, men många verkar missnöjda med datorn :/

Permalänk

Någon som har varit till Coop och sett vad priset är på Hobbit Smaugs ödemark 3D? Dom har bommat informationen i annonsbladet, då DVDn står med ord. pris och medlemspris, så även standard Blu, men 3Dn har märkligt lågt ordinarie pris på 199kr, och sen inget medlemspris. Om ens 199kr stämmer för 3Dn är det hälften mot de flesta andra (Electroworld 349kr, resten 399kr). Annons Hobbit Coop

Edit: Ahh, det är säljstart imorrn, så inte lätt att veta. Men då kan det vara ett potentiellt fynd.

Säljstart 8/4
Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Tänkte bara höra är det någon som har sett ett par hörlurar till telefonen som ser
någorlunda ut??

Känns som en fråga för en helt annan tråd. Den här tråden är en diskussionstråd för dagens fynd tråden här: http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

---

Du kanske kan ställa din fråga i ljudtråden nånstans: http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/
... eller i mobiltelefontråden: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/
(Bryr du dig förresten inget om hur lurarna låter, utan bara hur de ser ut?? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Oppo Find 7a finns nu att förboka:http://europe.oppostyle.com/14-find-7
399EUR(ca 3600kr) och då får man med skydd,minneskort samt ett extra batteri. Fri frakt också!

Är detta något man borde ta intresse i? Har tänkt på uppgradering och den verkar ju vara till ett bra pris osv. Men har aldrig hört märket förut. Är det någon som kan "rekommendera" mig eller är detta något man bör avstå?