Microsoft visar upphottade Age of Mythology: Extended Edition för Steam

Permalänk
Medlem

Age of Mythology har man lagt många timmar framför, och jag dammar fortfarande av det ibland.

Blir nog ett köp när det hamnar på Steam-rean.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att Age of Mythology var särskilt bra i jämförelse med AoE. Sen tycker jag faktiskt inte att den grafiska upplevelsen är viktig i ett RTS, det är i alla fall inte någonting jag lägger märke till. Var inte särskilt exalterad över AoE 2 HD heller.

Permalänk
Inaktiv

Först AoE, nu detta, vågar man hoppas på en chans för ytterligare AoE-spel?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GaMeR2K5:

Flopp?

Det är EXAKT samma spel som originalet... fast lite "uppfräschad HD-grafik" och dessutom finns det ett nytt tillägg.

Alltså fortfarande ett av de bästa strategispelen som gjorts.

Jag skulle också säga att det var lite av en flopp. Inte minst för att nätkoden fortfarande var helt värdelös... De kunde ju tagit sig besväret att fixa vissa av buggarna i alla fall, när de ska ha så mycket pengar för det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hmmmmmm. Gillar att man tar något bra gammalt och piffar upp det, vet dock inte om 200kr är befogat. Blir nog till att vänta på rea, hade dom släppte det för en hundring så hade jag plockat upp det vid release.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Först AoE, nu detta, vågar man hoppas på en chans för ytterligare AoE-spel?

Tyckte AoE Online var riktigt bra under BETAn, sedan vart det pay2win, sedan har en rejäl klyfta bildats där det är omöjligt att nå toppnivå utan att spendera stora summor pengar.

Hoppar mer jämfota om Blizzard släpper Warcraft 4 i hederlig RTS format.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av stn1337:

199:- ? Inte en chans! Snacka om att mjölka pengar med hd-texturer.

Mjölka pengar? De släpper ett helt spel för 200kr. Det är ju knappt 4 bärs...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kvicksilv3r:

Mjölka pengar? De släpper ett helt spel för 200kr. Det är ju knappt 4 bärs...

Det beror på var man går på Pub. Här får man 10 schyssta APA från Finn för 200 rixdaler.

Permalänk
Medlem

Är det samma personer som ligger bakom aoe2 HD är det inget att hurra för. Missnöjet är stort bland de som köpt aoe2 HD, fortfarande ospelbart online for en hel del människor och nu var det 1 år sedan spelet kom.

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig detta, hoppas det kan vara kul som nyspel ändå.

Btw som någon tidigare sa, Red Alert 2 hade varit magisk i nyversion. Vem äger varumärket, Westwood gick i konkurs för länge sen?

Permalänk
Medlem

Jag köpte AoE2 HDE, gillar att de lagt in nya campaigns även om jag inte gett mig på att prova dem än. Det går ju tyvärr inte att välja resolution vilket jag inte gillar. Det är klart att om det är sprites blir det ju ingen wow upplevelse, men har jag WQHD, varför ska jag spela i HD+/FULLHD ?

Jag köpte dock RE4 (ultimate) HD Edition och älskar det. Det känns inte som ett 2014 spel, men gameplay och stödet för mus är varmt välkommet. Känslan att sikta är mer likt original RE4 än RE5, och det gäller båda variationerna man kan välja.

Jag hoppas det blir mer rereleaser, men hoppas de försöker sätta ribban högt. Det finns en gräns för när en rerelease bara blir löjlig och det borde vara runt hur Half-life: source gick.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Gammalt favoritspel. Kommer bli köp på detta.

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Medlem

Rise of Nations överglänser både Age of Empires och Age of Mythology.

Permalänk
Medlem

Får bli till nästa Steam rea, så länge det är 50% rea eller mer. Annars...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Jaaaaaaaaaaaaa! Min högsta önskan går i uppfyllelse! Det där spelet är hela min barndom!

Kom till denna diskussionstråd för att skriva exakt detta! (hade dock skippat några a:n i "Jaaaaaaaaaaaaa" ;)"

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | GeForce GTX 780 | ASUS Z87-A | Fractal Design R4

Permalänk

Om vi pratar Rise of Nations HD varför inte en remake av Empires: Dawn of the Modern World (ja, jag vet att den var inte Microsoft...)?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha Jagged Alliance 2 med HD texturer, ett av det bästa strategispelen någonsin enligt mig. Det skulle dock gärna få ha dagens upplösning 1920x1080+ som det flesta har idag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blandade känslor. Själv spelade jag aldrig mycket Age of Mythology, men är villig att ge spelet en ordentlig chans om spelet får en vettig Steamlansering. Jag är däremot lite orolig att konverteringen kommer vara knackig. Age of Empires 2 HD är löjligt illa presterande på nätet efter ett års patchande - urdålig teknisk prestanda (under trettio bilder per sekund) och flera sekunders fördröjning på alla aktioner, redan på ~90ms i ping. Löjligt!

Skrivet av Buddychrist:

Så tydligen räcker det inte med att spelet stödjer höga upplösningar, ett fungerande multiplayer-system, och att makten lämnades över till ett gäng utvecklare som respekterar spelet så mycket ett nytt expansionspaket kom till liv och rejäla balanseringar för att ta AoEII till seriös esportsnivå. Snacka om skandal!

Har du provat att spela Age of Empires 2 HD på Internet?
Att man får ett decennium gammalt spel att prestera dåligt på alla plan i det "fungerande multiplayer-systemet" är humor, det är fanimej direkt lustigt.

Skrivet av exroz:

Spelade aldrig detta, hoppas det kan vara kul som nyspel ändå.

Btw som någon tidigare sa, Red Alert 2 hade varit magisk i nyversion. Vem äger varumärket, Westwood gick i konkurs för länge sen?

EA förväntas äga rättigheterna då de dels gav ut originalspelet och senare köpte upp Westwood, vilket man kan förvänta sig inkluderar alla befintliga och tidigare varumärken under Westwood. Därför vill jag inte ha någon remake.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buddychrist:

Tyckte AoE Online var riktigt bra under BETAn, sedan vart det pay2win, sedan har en rejäl klyfta bildats där det är omöjligt att nå toppnivå utan att spendera stora summor pengar.

Hoppar mer jämfota om Blizzard släpper Warcraft 4 i hederlig RTS format.

Jag tittade lite på det när det var nytt, såg lite screenshots, och det kändes väldigt AoE I, kommer ihåg greker?

Men jag spelade aldrig, var det browserbased? Men om det är som det säger så verkar jag inte ha missat något.

WC4 skulle vara nice, men det som jag älskar med WC3 är custom mapsen. Blev taggad på SC2 för att jag hoppades på lika bra custom maps dit ... men det har ju blivit riktigt dåligt. Varför var det så bra i WC3? Kanske för att det var ett jämförelsevis populärt spel, eller för att det var så lätt att få tag i. I vilket fall, hoppas på både AoE IV och WC4.

Permalänk

Fyfan vad fett. Detta betyder ju att muliplayer kommer bli mer aktivt! Tagga!

Permalänk
Medlem

JAAAARÅÅÅÅ!!! Ingen mer gameranger med sydamerikanare som varken har bra ping eller ens kan kommunicera med en.

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett GOG släpp.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namsrof:

Kom till denna diskussionstråd för att skriva exakt detta! (hade dock skippat några a:n i "Jaaaaaaaaaaaaa" ;)"

Det är ytterst få gånger jag uttalar mig på det här viset men en sådan här nyhet kräver faktiskt ett riktigt långt och utförligt "Jaaaaaaaaaaaaaa!".

Permalänk

Som någon tidigare i chatten skrev så är det verkligen en dröm som går i uppfyllelse! Hoppas rankingsystemet och allt blir aktivt nu igen, det var ju ett bra tag sedan! Om någon vill lira så är det bara att pma!

Permalänk
Skrivet av justabit:

Jag håller med DavidtheDoom med att det floppade. Tyckte HD versionen fungerade skit jämfört med gamla + patcher på min något modernare Intelburk med 670. Hade problem med crasher och att grafiken "glitchade" ur nästan i varje spelsession. Vilket är väldigt synd, för precis som du säger så är "age of"-spelen verkligen bland de bästa RTS-spelen som någonsin släppts.

jag tkr nu efter patcherna funkar det jätte bra och med steam workshop kan du få det att se hur snyggt ut som helst.

Permalänk

LASER BEAR PARTY!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Är det något att ha 2014?
Spelade väldigt tidiga Age of Empires-spel men spelade aldrig det här spelet, är det bara roligt om man vill få lite nostalgi-kickar med HD-texturer eller är det faktiskt ett spel värt att spela?

Skulle säga att det har det där "AOE feeling" men har en del skillnaden när det kommer till bakgrund och sådant. Medan AOE är menat att vara lite mer "realistiskt" så är Age of Mythology menat att vara lite mer "legendariskt/Mytiskt". De är båda riktigt bra RTS spel. Däremot kan AOM ses som ett lite mindre seriöst AOE. Laserbjörnar FTW!

Är det värt 200:- bara för lite högre texturer och Online plus steamworks? Njae..

Skrivet av exroz:

Spelade aldrig detta, hoppas det kan vara kul som nyspel ändå.

Btw som någon tidigare sa, Red Alert 2 hade varit magisk i nyversion. Vem äger varumärket, Westwood gick i konkurs för länge sen?

EA games äger rättigheterna skulle jag tro eftersom de köpte upp Westwood.

Haha. Och så sitter Svenk-björn med Finsk-björn och gullar i högra hörnet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Väldigt bra att de inte gör om för mycket, risken är annars att de förstör spelet, tänker främst på Master Of Orion II vs III.

Håller med, älskade 2an men 3an var så jävla avancerad och bara tråkig. Köpte 3an på release-dagen. Manualen var enorm och jag slutade spela det rätt fort..

Däremot så finns det ett spel till ipad som är väldigt bra, om än en klar rip-off av Master of orion II - det heter "Starbase orion" och är som MoO2 fast snyggare och portabelt!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Är gammal AoM/TT fan: Förbeställt och klart!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Om det nu var första Age of Empire så kanske man skulle köpt men annars nope, finns inget roligare

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85