Cs go fps slutar vid runt 70 fps (hade förr runt 200)

Permalänk

Cs go fps slutar vid runt 70 fps (hade förr runt 200)

Skärm: acer s242hl och Nvidia 650TI

Tjena, har mig ett litet problem och låter världens goda människor hjälpa mig. Har fastnat vid CS GO och hade min fps runt 200-300 och det gick som smör. Men nu slutar det bara och stannar vid 70. Försök stänga av v-sync, skrivit fps_max 300 i console och testat lite annat. Har gått fram och tillbaks några gånger men verkar ha fastnat nu.
Men hittar inte problemet. (Spelar CS bara nu förtiden för väntar på ESO).
Vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Problemet sitter förmodligen i någon inställning. Dubbelkolla alla inställningar igen.
Men din skärm har en uppdaterings frekvens på 60hz så ser ingen större poäng i att ha högre fps än det.

Om det inte sitter i inställningar kan du ju prova att installera nya drivrutiner: http://www.geforce.com/drivers

Permalänk
Medlem

Processor och tempertur på den?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

CS GO inställning eller grafikkortets inställningar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skateerik:

CS GO inställning eller grafikkortets inställningar?

Förhoppningsvis båda.

V-sync på eller av?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

CPU temperaturen ligger runt typ 50*. Så det det är ju ganska okej.

Permalänk

Hittar bara v-sync vid 3D inställningarna. Känns som fel ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skateerik:

CPU temperaturen ligger runt typ 50*. Så det det är ju ganska okej.

Vid full belstning eller när du inte gör något speciellt på datorn?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skateerik:

Hittar bara v-sync vid 3D inställningarna. Känns som fel ställe?

Den ligger under Hantera 3-D ja och där kan du välja olika och se om det blir bättre.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om diin skärm bara har stöd för 60Hz så är fps över det helt onödigt. Spelet flyter inte på bättre bara för att du har 200-300

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Men det hackar ju liksom när man inte kommer över 100 och när det är som vanligt vid 200-300 så går det som smör i solsken.
Har stängt av v-sync, har uppdaterat, mekat med console i cs.

Permalänk

blir det att köpa sig nytt grafikkort? har haft det ett tag och det var fruktansvärt billigt. Så tror det har gjort sitt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skateerik:

blir det att köpa sig nytt grafikkort? har haft det ett tag och det var fruktansvärt billigt. Så tror det har gjort sitt nu.

Det är nästa 100% säkert inget fel på ditt grafikkort. Som sagt är processortemperturen på 50 grader när du spelar eller när du inte gör något speciellt på datorn? Om det är när du inte gör något speciellt så är det alarmerande högt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Om diin skärm bara har stöd för 60Hz så är fps över det helt onödigt. Spelet flyter inte på bättre bara för att du har 200-300

Snälla, börja inte denna diskussionen igen.. den har förstört många trådar där OP bara ville ha hjälp med mer fps.. nu tillförde inte jag så mycket heller men..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

förfan vill ha hjälp med att det ska sluta hacka. Började spontant denna vecka Kevve1!
Men snackar bara skype och har inget annat i bakrunden. Försöker stänga av lite onödig skit i antikvitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Vad gör du på datorn när processortemperturen är 50 grader? Om du inte gör något speciellt så är det alldelses för högt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

venne, kanske få öppna upp kärleks kammaren och kolla. Var på ett lan för typ 2 veckor sedan och då satte jag den på golvet i stället på sitt vanliga ställe på bordet. Kan det vara något?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skateerik:

venne, kanske få öppna upp kärleks kammaren och kolla. Var på ett lan för typ 2 veckor sedan och då satte jag den på golvet i stället på sitt vanliga ställe på bordet. Kan det vara något?

Damm?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

CS: GO är bedrövligt optimerat för en del GPU:er (fantastiskt optimerat för andra). Jag hade samma problem som du, där min gtx590 spontant överhettades (vilket den inte gjorde i andra spel) trots anpassad kylningsprofil, och hade redan innan dess samma FPS-problem som du fr.o.m. en CS: GO-update.

Så, nu till lösningarna:

1. Det självklara: Sänk grafikinställningarna (främst AA men även Effects), och kolla om det blir bättre.

2. Vissa grafikkort trivs inte med att ha flera skärmar aktiverade samtidigt som man lirar CS: GO, varför vet jag inte. Avaktivera andra skärmar, om du har sådana aktiverade, och försök igen.

3. Har du dubbla GPU:er (SLI/Crossfire)? I så fall bör du gå in i grafikkortets kontrolpanel (Nvidia Control Panel) och sätta CS: GO i single-GPU mode, under dess 3D-inställningar.

EDIT: Såg nu att du hade 650TI, lämnar ändå denna punkt för andra som stöter liknande problem.

4. CS: GO är ett av de spel som är främst CPU-drivet! Det har även ett problem att det ofta inte av sig själv drar nytta av flera processorkärnor, vilket oftast hjälper FPS:en enormt. Det är även här som jag tror att du kan lösa ditt problem. Gör såhär:

Öppna Steam -> Markera CS: GO -> Högerklicka på namnet -> öppna Egenskaper/Properties -> Klicka på "Set Launch Options..." (eller motsvarande på svenska) -> Skriv in "-threads" för av mellanslag och antalet processorkärnor som du har på CPU:n, inkludera virtuella om du har hyperthreading. Skriv t.ex. "-threads 8" om du har en Intel 2600k-processor, eller "-threads 2" om du har en dual-core. Inkludera INTE citationstecken. -> Klicka OK -> Starta CS: GO. Ditt problem ska förhoppningsvist vara löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Om diin skärm bara har stöd för 60Hz så är fps över det helt onödigt. Spelet flyter inte på bättre bara för att du har 200-300

I CS så laggar det vid 60 fps.

TS: Det beror inte på att du har ett 650ti. Går aldrig ner så lågt med mitt. Ligger på 150-250.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skateerik:

Skärm: acer s242hl och Nvidia 650TI

Tjena, har mig ett litet problem och låter världens goda människor hjälpa mig. Har fastnat vid CS GO och hade min fps runt 200-300 och det gick som smör. Men nu slutar det bara och stannar vid 70. Försök stänga av v-sync, skrivit fps_max 300 i console och testat lite annat. Har gått fram och tillbaks några gånger men verkar ha fastnat nu.
Men hittar inte problemet. (Spelar CS bara nu förtiden för väntar på ESO).
Vad kan vara problemet?

Jag har sett många trådar här på swec med folk som har samma problem, haft höga fps innan och låga nu, det verkar som det kom efter någon patch på spelet så det är ju möjligt att patchen ändrat någon inställning någonstans som förstör.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Om diin skärm bara har stöd för 60Hz så är fps över det helt onödigt. Spelet flyter inte på bättre bara för att du har 200-300

Jo, det är exakt det det gör i CS.

Till TS: Du har inte AA påslaget? Vet att inställningar ibland återställer sig själva av någon anledning.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

I CS så laggar det vid 60 fps.

TS: Det beror inte på att du har ett 650ti. Går aldrig ner så lågt med mitt. Ligger på 150-250.

Är de så? Inget jag märkt på någon av datorerna jag spelat på. Aja de är ju som sagt OT så ska inte diskutera vidare om det.

TS: Har du spelat 1.6 innan så kan inställningar därifrån påverka GO. Avaktivera V-sync i både CS:GO och på din grafikkorts mjukvara

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Tjeena, blir fett glad av alla svar. Men EssesD jag har fixat threads -4 för har i5 3,4 ivybride med fyra kärnor. Och det funkade bra men det gick dåligt senare. Ska testa stänga av AA nu och se om det fixar sig. Har inget annat som du skrev. (Har inte haft 1.6 på denna dator)