Kan inte längre få bild från datorn via hdmi. HAR LÖST DET SJÄLV!!

Permalänk
Medlem

Kan inte längre få bild från datorn via hdmi. HAR LÖST DET SJÄLV!!

Uppdatering: Problemet är löst!
Jag har precis köps en ny skärm som jag märke att bilden flimrar/hoppar när jag använder den. Testade med min andra dator som normalt står i vardagsrummet, kopplad till en tv. Inga problem alls med bilden med den datorn. Får nysta vad det kan vara sen.
Men när jag kopplade in datorn i vardagsrummet igen så får jag ingen bild alls längre. Antar att den bara skickar bil via dvi porten nu eftersom den just var inkopplad med dvi-kabel till en datorskärm. Min fråga är hur jag ska få datorn att skicka bilden via hdmi igen?
Datorn har ett gtx 750.

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk
Medlem

Vore snällt av dig om du kunda uppdatera hur du löste problemet så att andra med samma problem skulle ha möjlighet att lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikita91:

Vore snällt av dig om du kunda uppdatera hur du löste problemet så att andra med samma problem skulle ha möjlighet att lösa det.

Startade datorn i vardagsrummet utan någon bildkabel i (vare sig hdmi eller dvi), sen när jag var säker på att den var uppstartad så satte jag in hdmi-kabeln och bilden kom upp på tv:n. Det gick inte att bara starta med hdmi-kabeln i, blev ingen bild då. Antar att när windows var igång så "kände" datorn vilken kabel som stoppades in och körde bilden via den.
Hoppas det kan vara till hjälp om någon annan har liknade problem i framtiden

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av miiw:

Startade datorn i vardagsrummet utan någon bildkabel i (vare sig hdmi eller dvi), sen när jag var säker på att den var uppstartad så satte jag in hdmi-kabeln och bilden kom upp på tv:n. Det gick inte att bara starta med hdmi-kabeln i, blev ingen bild då. Antar att när windows var igång så "kände" datorn vilken kabel som stoppades in och körde bilden via den.
Hoppas det kan vara till hjälp om någon annan har liknade problem i framtiden

Det kan ev vara så att du måste ha HDMI-kontakten i en speciell sådan som är avsedd för just datorkoppling? Kolla i manualen till din TV.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)