Snölla hjälp mig med min S3

Permalänk

Snölla hjälp mig med min S3

Jag ändrade tillbaks från CM11 till stock 4.3 , men har haft flera problem en av dem var att jag inte kunde använda min kamera så jag bestämde mig för att flasha stock igen för att se om det skulle hjälpa men nu hamnar min s3 i en bootloop efter att visa lockscreen i en eller två minuter, vad ska jag göra snälla hjälp mig!

Permalänk
Permalänk

Inte helt säker, men att komma till cwm genom att hålla inne volym upp + meny + power button borde väl funka även i bootloop? Isåfall gör en factory reset och wipa cashen.

Annars håll nere volym ner + meny + power button och flash i odin.

Om inte det heller funkar:

1- Download & Install Samsung Kies to your PC
2- Open Kies Tools menu and select Firmware update and initialisation
- It will ask you to enter model name then S/N (Serial Number)
3- Turn off your phone, remove the back cover & Battery you will find Model and S/N.... type them in Kies.
4- Follow Kies Instructions to download and flash recovery factory stock rom

Permalänk

Jag har provat avnända odin men det fixar inget, så fort jag ser min lockscreen så är allt vanligt och plötsligt så börjar mobilen att slöa ner och då vet jag att den startar ett bootloop

Permalänk

Men har du testat att rensa Dalwik och cache?

Permalänk

ja , jag gjorde det innan jag flasha stock, jag är lite nervös nu jag kan inte fixa det hjälp

Permalänk

Gör det även efter stock flash

Permalänk
Medlem

Har du gjort wipe data/ factory reset från recovery?

Permalänk

Tack till alla, allt fungerar som det ska nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madlpfan1:

Tack till alla, allt fungerar som det ska nu!

Hur löste du problemet? För dom andra som kanske har samma problem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Jag flasha stock med odin,rensade Dalvyk och allt annat cache, och sedan gjorde jag en factory restore/wipade mobilen genom recovery menyn.