Permalänk
Medlem

Sager Np9170 vs ASUS G750JW

Hej grabber, första minuten med en noob fråga xD och behöver snabb svar helst idag

Sager NP9170

17,3" Full HD
Intel Core i7-3630QM
8GB RAM 1600Mhz
AMD Radeon HD7970M 2GB
120GB SSD + 500GB
Windows 8

vs

ASUS G750JW

17.3 Full HD
Intel Core i7-4700HQ
8GB ram 1600Mhz
Nvidia GeForce GTX 765M
750GB 7200RPM
Windows 8

Sager har sjukt bra specs men vet inget om fläktsystemet, ASUS har en sjukt bra fläktsystem som jag har hört, sager går att uppgradera (begränsad)...etc det ända som stör mig är att sager har en ful design men en backlit keyboard som man kan ändra färgen på.

Behöver de till spel samt skrivandet inför nationella provet den 20 mars så behöver info snabbt!! tack i förskott.

Permalänk

Vad är din ligger din budget på och vilka spel hade du tänk att spela?

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Vad är din ligger din budget på och vilka spel hade du tänk att spela?

bf4, titanfall på ultra och de här hitta jag begagnade

Edit:Glömde att citatera

Permalänk

Okej, begagnade på blocket eller var?

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag försöker hitta bästa konfig och pris.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Var hittade du Sager och Asus'en?

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag behöver att ha ett riktpris också.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Jag behöver att ha ett riktpris också.

sager: http://www.blocket.se/stockholm/Webhallen_Config_L12_0403_Gam...

ASUS: http://www.elgreen.se/sv/rekonditionerade-asus/asus-pris-fran...

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

bor i stockholm och hinner inte beställa, har nationella snart

Permalänk

Bäst enligt mig är Sager. Den har en lite sämre processor, men den har en SSD-hårddisk på 120Gb. På SSD ska du ha spelet/spelen du kör mest.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Bäst enligt mig är Sager. Den har en lite sämre processor, men den har en SSD-hårddisk på 120Gb. På SSD ska du ha spelet/spelen du kör mest.

tänkte på det oxå, den har 0.1% sämre processor men en sjukt bra gpu och SSD men det som oroar mig hur fungerar fläkten, blir den varm, låter den mycket...etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3D2Y:

tänkte på det oxå, den har 0.1% sämre processor men en sjukt bra gpu och SSD men det som oroar mig hur fungerar fläkten, blir den varm, låter den mycket...etc

Sagern har mycket bättre grafikkort men bara pyttelite sämre cpu 2-3% så sagern kommer äga asusen.

Permalänk
Medlem

Det blev sager till slut xD lite seg med svaret, men är sjukt nöjd, skit bra laptop och kan köra vilket spel som helst utan probelm

Permalänk

kolla in den tråd jag la upp om asus! köp inte asusen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av kofkegaze:

kolla in den tråd jag la upp om asus! köp inte asusen,

Det blev sager ändå men vill läsa din tråd kan du länka... Ska försöka hitta den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:Hitta tråden, och... Fhan vilken dålig service de har, asus, acer och dell har världens sämsta service efter mina erfarenheter.

Acer fick JAG tillbaks min dator sönder och de påstod att jag hade öppnat paketet med tryck, vilket jag inte gjorde.

Ailenwaren hade jag strull med (typ likadan historia som din)

Och asus ja... Du skrev om deras service...

Är sjukt glad att jag valde sager så jävla nöjd, kan köra vilket spel på den utan att den blir så varm... O glöm inte DET ÄR EN LAPTOP OCKSÅÅÅ XO

Permalänk
Skrivet av 3D2Y:

Det blev sager ändå men vill läsa din tråd kan du länka... Ska försöka hitta den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:Hitta tråden, och... Fhan vilken dålig service de har, asus, acer och dell har världens sämsta service efter mina erfarenheter.

Acer fick JAG tillbaks min dator sönder och de påstod att jag hade öppnat paketet med tryck, vilket jag inte gjorde.

Ailenwaren hade jag strull med (typ likadan historia som din)

Och asus ja... Du skrev om deras service...

Är sjukt glad att jag valde sager så jävla nöjd, kan köra vilket spel på den utan att den blir så varm... O glöm inte DET ÄR EN LAPTOP OCKSÅÅÅ XO

det är fan sjukt hur de behandlar sina kunder! man blir förvånat varje jävla gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kofkegaze:

det är fan sjukt hur de behandlar sina kunder! man blir förvånat varje jävla gång!

Får höra lite blandat, acer har både bra och dålig feedback, därför så tänkte jag på asusen också

Skickades från m.sweclockers.com