You were disconnected from EA Online (1)

Permalänk
Medlem

You were disconnected from EA Online (1)

Någon som vet hur man löser detta?
Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Tillåt Origin.exe och BF4.exe i brandväggen, och re-logga battlelog.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Vad hade du väntat dig 2h och 50min efter att BF4 släppts? Om det har fungerat tidigare och du inte har ändrat något. Vänta och pröva igen.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Du sitter möjligtvis inte på en Bahnhof lina? För jag fick samma fel i BF3, och nu verkar routingen mot servrarna vara helt åt skogen...

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Bahnhof och kommer inte ens åt battlelog.. Får bara "connection timed out", men kör jag via proxy så laddar sidan fint.

Permalänk
Medlem

Testa att logga in på battlelog.com utan att använda origin för att öppna, funkade för mig.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Åkte också ur pga detta, sitter med Bahnhof och blev utslängd från Sweclockers server jag spelade på lite på i natt. Kom dock in igen rätt snabbt och blev dödad av snipers hela tiden men det är en annan historia.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skriver här istället för att göra en ny tråd.

Jag får detta väldigt ofta när jag ska spela Battlefield 4 och jag har testat både i Internet Explorer och Google Chrome men de kommer ändå fram rätt ofta.

Hur tillåter man Origin och Bf4 i brandvägg?

Finns det något annat man kan göra? Det är rätt jobbigt att man ser en server som har ledig plats sen så kommer det upp och ska man försöka igen då är servern full och du får vänta i kö sen är du påväg in och så kommer det igen och kön uppfylld igen...

Permalänk

Kanske kan bumpa tråden lite.
Jag skulle testa spela lite BF3 för ett par dar sen och hade inte spelat någonting på en månad och någonting uppdaterades när jag drog igång Origin osv. och sen efter det så får jag upp "You were disconnected from EA Online (1)" så fort jag ska joina en server.
Har provat och reparera spelet, uppdatera osv. men ingenting hjälper.
Idéer?