Permalänk

Problem med Radeon r9 270x

Hej!

Nyligen så har jag köpt ett nytt grafikkort (Radeon r9 270x). När jag väl stoppar in grafikkortet med alla kablar i stoppade och anslutet till moderkortet samt sätter på datorn så händer ingenting. Fläktarna sätts igång och datorn är på (grafikkortet får ström då det lyser grönt ovanför båda kablarna) men jag får ingen respons från varken min hdmi skärm eller min dvi. Samtidigt så sätts inte mitt skrivbord eller mus igång.

Fick därför i förslag att jag skulle uppgradera mitt nätagg och har fixat det nu med 600w vilket räcker då det endast kräver 500w. Nu när jag sätter på datorn så får jag fortfarande samma respons. Om jag stoppar tillbaka mitt gamla kort fungerar allt som vanligt. Undrar därför vad det är och skulle vara tacksam ifall ni kunde hitta en lösning!

Spec på min ACER PREDATOR G3610:
intel i7 3.4GHz
12GB RAM
Nvidia geforce gtx 560Ti 1024mb
1tb mekanisk hårddisk

Min dator ska fungera med detta grafikkort så det är inget som inte stöder detta kort. Har fått som förslag att uppdatera BIOS men har ej fått något svar från varken acer eller Inet på HUR eller VART jag hittar all den informationen som krävs för att göra detta (Då jag inte redan kan allt om hur man gör).

Är det någon mer information ni vill ha så fråga på då jag kommer svara dagligen. Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem fast med ett asus 290x

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem.

Bytte från xfx 6870 till ett 270x fick ingen som helst reaktion med det nya kortet förrän jag flashade bios.

Permalänk

Kollat så allt sitter i? Om inte CPU-fläkten sitter i så blir det så som du säger

Permalänk
Medlem

uppdatera bios det hjälpte för mej

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/

Permalänk

Alla kontakter sitter i. Jag vet inte riktigt hur man uppdaterar bios så kan ni förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinakeby:

Alla kontakter sitter i. Jag vet inte riktigt hur man uppdaterar bios så kan ni förklara?

kör dxdiag se vad säger om din komponenter efteråt kolla på tillverkarens hemsida o se vilket som är den senaste version för att sedan jämföra med den du har

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/

Permalänk

Detta har jag gjort och laddade ner version P02.A2 som dem sa var rätt för mig. När jag kollar upp allt via CPU-Z så så står det chipset Intel Ivy Bridge rev. 09 så undrar om jag ska ladda ner den med support för ivy bridge också

http://www.acer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinakeby:

Detta har jag gjort och laddade ner version P02.A2 som dem sa var rätt för mig. När jag kollar upp allt via CPU-Z så så står det chipset Intel Ivy Bridge rev. 09 så undrar om jag ska ladda ner den med support för ivy bridge också

http://www.acer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Är inte P03.A3 en nyare version då?skall väl bara vara att lägga filen på usb sen uppdatera i bios fast du kanske har ett program som kan uppdatera din dator?

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/

Permalänk

Det är en nyare version men enligt readme pdf:en som man får med så behövs det inget sånt utan den gör det av sig själv verkar det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinakeby:

Det är en nyare version men enligt readme pdf:en som man får med så behövs det inget sånt utan den gör det av sig själv verkar det som

då är det bara att uppdatera och se om det hjälper?

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/

Permalänk

Uppdaterade med version P03.A3 men inget hände då heller

Permalänk

Exakt detta hände för mig med exakt samma kort.
Du ska ta ut grafikkortet från moderkortet, sedan kopplar du in moderkortet till skärmen. Därifrån så ska du uppdatera drivrutinerna ditt grafikkortet, och eventuellt moderkorts drivrutinerna (iallafall vad jag gjorde). Man uppdaterar genom att gå in på amds hemsida och sedan söker du på grafikkortet.
När du gjort detta så kan du koppla tillbaka grafikkortet och allt ska vara okej.
/Har inte läst alla kommentarer så det är möjligt att någon skrivit likadant, sorry isåfall).

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

Exakt detta hände för mig med exakt samma kort.
Du ska ta ut grafikkortet från moderkortet, sedan kopplar du in moderkortet till skärmen. Därifrån så ska du uppdatera drivrutinerna ditt grafikkortet, och eventuellt moderkorts drivrutinerna (iallafall vad jag gjorde). Man uppdaterar genom att gå in på amds hemsida och sedan söker du på grafikkortet.
När du gjort detta så kan du koppla tillbaka grafikkortet och allt ska vara okej.
/Har inte läst alla kommentarer så det är möjligt att någon skrivit likadant, sorry isåfall).

Jaha tack för svaret men kan inte ansluta någon skärm till moderkortet då både hdmi och vga porten är igen stängda med plastbitar... -_-

Men finns det något sätt man kan få upp dem på? Har inte vågat testa men de ser väldigt igen stängda ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinakeby:

Jaha tack för svaret men kan inte ansluta någon skärm till moderkortet då både hdmi och vga porten är igen stängda med plastbitar... -_-

Men finns det något sätt man kan få upp dem på? Har inte vågat testa men de ser väldigt igen stängda ut

alternativet kan va att sätter in dit gamla grafikkort

Visa signatur

Dator Z77A-GD65/Inteli5-3570K 3.40GHz/Gigabyte Radeon HD6950 OC/Corsair RM 850W 80+ Gold/