Permalänk
Medlem

Geforce GTX 670 problem

Hej.

Min bror har nu köpt sin nya dator & det går inte precis som det ska.
Vi köpte http://www.dustinhome.se/product/5010781163/asus-g10ac-ci5-3-... & nu så avinstallerade jag w8 & drog in en 64 bit windows 7 os i den istället.

Nu så har jag problem med att jag kopplar in skärmen i grafikkortets uttag (DVI) då så e hela skärmen svart & jag hör hur fläktarna på grafikkortet hoppar igång & låter som en vindturbin. Men när jag kopplar in det på moderkortets uttag (DVI) kan det då vara något fel på vårat gtx 670? Kom gärna med tips!

MVH Bubblarz

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Har du installerat drivrutinerna till grafikkortet?

Det är det som e svårt. När jag kopplar in skärmen på grafikkortet så låter det som en turbin på ett flygplan & att skärmen e kolsvart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubblarz:

Det är det som e svårt. När jag kopplar in skärmen på grafikkortet så låter det som en turbin på ett flygplan & att skärmen e kolsvart.

Kör på den integrerade grafiken tills du har installerat drivrutinerna då?

Du måste ta ur grafikkortet.

EDIT:

Passa dig bara så att du inte blir av med garantin då. Kanske sitter nått j*** klistermärke i någonstans.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Låter som att de fel på gpun du kan nog göra rma om den inte funkar efter att du testat med den integrerade grafikortet.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Testa stäng av integrerade grafiken i BIOS om det går.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Man ska väl kunna koppla skärmen till grafikkortet och få bild även om drivrutinerna inte är installerade? Jag tror att grafikkortet är defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Man ska väl kunna koppla skärmen till grafikkortet och få bild även om drivrutinerna inte är installerade? Jag tror att grafikkortet är defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rydisen:

Testa stäng av integrerade grafiken i BIOS om det går.

Skrivet av Ainok:

Kör på den integrerade grafiken tills du har installerat drivrutinerna då?

Du måste ta ur grafikkortet.

EDIT:

Passa dig bara så att du inte blir av med garantin då. Kanske sitter nått j*** klistermärke i någonstans.

Skrivet av occe94:

Har du installerat drivrutinerna till grafikkortet?

För att kunna installera drivrutinerna till grafikkortet så måste jag har den ikopplad annars säger programmet jag installerar drivrutinerna med från Geforce jag inte har ett Nvidia grafikkort installerat & stänger av.

Får väl kontakta Dustin om en ny produkt dock så var jag dum nog & innan prov startade datorn öppna upp datorn & lagde dit extra hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubblarz:

För att kunna installera drivrutinerna till grafikkortet så måste jag har den ikopplad annars säger programmet jag installerar drivrutinerna med från Geforce jag inte har ett Nvidia grafikkort installerat & stänger av.

Får väl kontakta Dustin om en ny produkt dock så var jag dum nog & innan prov startade datorn öppna upp datorn & lagde dit extra hårddisk.

Jag har tidigare haft grafikkortsrelaterade problem och då testade jag ett par olika drivrutiner. Jag tog bort dem gamla med DDU och installerade sedan de nya, då med en omstart emellan. Inte flyttade jag på DVI kabeln, den satt i grafikkortet hela tiden. Så man ska få bild från det även om drivrutinerna inte är installerade. Jag tror kortet är defekt, så prata med Dustin är nog ingen dum idé.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com