Permalänk
Medlem

When The Sun Sets by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Halvgalen tjäder på gården.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dark and bright clouds pt.2 by ExcessLight, on Flickr

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

En till. Bägge tagna med Helios 44, 58mm f/2, första på f/4 och andra på f/5,6(EXIF stämmer inte, har inte orkat programmera chippet)

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Flappybird by ztikkan, on Flickr

Permalänk
Medlem

Common Gull by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

https://www.flickr.com/photos/eddiepolak/13877620424/

Permalänk
Medlem

En bild jag tog förra året

Gripsholms slott by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kidneywort by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fluga i fönstret 02 by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Halsduken by A.Lilliehöök, on Flickr

Permalänk
Medlem

All the world is waiting for the sun by ExcessLight, on Flickr

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Snyggt!

Food For The Easter Bunny by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Spring by attila96, on Flickr

Play by attila96, on Flickr

Happy Easter! by attila96, on Flickr

Glad påsk på er, alla Sweklockare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow Riktigt snyggt, vad använder du ?

Permalänk
Medlem

Tog dessa för ett par år sedan, tanken va inte att göra panorama med dom men för ett par månader sedan satt jag och rensade massa bilder, hittade dessa och satte ihop dom.

Lite högre upplösning, bilderna va bara jpeg så jag har inte gjort något direkt med dom. Blev skapligt endå.

http://www.beangan.nu/Panorama/IMG_7674%20-%20IMG_7676.jpg

Permalänk

Jag köpte en beauty dish, den är fin.

Nothing is Overkill by bjoernfan, on Flickr

Presentable @ by bjoernfan, on Flickr

Edit: Upptäckte precis Gilla-knappen här i forumet, nu ska jag klicka runt en del! Många fina bilder i tråden!

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Skrivet av beangan:

Gör man rätt krävs det inte så stora batterier.

Skärmen stängde jag av helt på min 500D på detta vis.

http://www.beangan.nu/Blandat/IMG_0212.JPG

Togs 1k bilder och det hade utan vidare gått lika mycket till. Har 2 batterier i batterigrepet.

Stängde du av skärmen med tejp? Är det någon sensor som stänger av skärmen om något är nära?

Annars finns väl även inställningar på att inte visa preview i kameran?

/Nyfiken

Skrivet av oyegie:

Tjocka Bertha är ju inget man konkar runt på stan med.

Det fina är väl att den förmodligen väger mycket mindre än fet systemkamera + optik, även om man kårkar runt på den med stativet (som inte heller behöver väga så mycket iom att kameran inte gör det).

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Tied Up by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av björnfan:

Stängde du av skärmen med tejp? Är det någon sensor som stänger av skärmen om något är nära?

Annars finns väl även inställningar på att inte visa preview i kameran?

/Nyfiken

Ja där sitter sensor som stänger av skörmen när man för upp den mot ansiktet. För att inte bli lyst i ansiktet medans man tar bilder.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

End Of This Shift by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Nu är det sommar!

Permalänk
Medlem

Vet inte vad reglerna säger om mobilbilder, men denna knäppte jag med min Motorola Moto X och gjorde en snabb redigering i G+
Tycker resultatet blev bra med tanke på att det är en mobilkamera

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Lite bilder jag tog uppe på ett berg i närheten när solen var på väg ner

Tagen med min S4 och blev överraskad över hur bra bilden faktiskt blev!

Tagen med Lumix G5 med iA-mode aktiverat. Färgen fick jag till med lite inställningar i Photoshop

Också tagen med Lumix G5 med iA-mode aktiverat. Även denna är "smått" redigerad i Photoshop för att få en lite speciell HDR-effekt

Hoppas ni gillart

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

P1080094 by Cleanus, on Flickr

P1080093 by Cleanus, on Flickr