Permalänk

Lenovo u330 fläkt låter

Hej!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2601990

Köpte precis en lenovo u33, direkt när jag satte igång datorn så låter fläkten, även för väldigt icke tunga processer, som att surfa på nätet.

Det är inget högt sus, men jag hör det ganska bra ändå.

Ska inte en fläkt idag vara i princip tyst när den bara är i "stand-by"? Känns lite konstigt att jag reagerar på det samtidigt, men det är inget högt ljud som sagt.

Blir väl svårt för er att bedöma givetvis, men hur fungerar det generellt på ultrabooks?

Nu låter datorn som att den har en tyngre process igång, som någon slags streaming eller videoredigeringsprogram igång.

Edit: Nu lät jag datorn stå i 5min, då lät fläkten mindre, och nu när jag gick in på sweclockers så drog den igång igen, det är endast sweclockers jag har uppe nu. Jag hörde en rätt rejäl volymförändring för den lilla processen.

Permalänk

Har själv en bärbar som fläkten också låter på. Detta verkar hända med dom flesta bärbara om man inte vill betala en rejäl hacka för dom.

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram