Bästa inspelningskitet under 800 kr

Permalänk
Medlem

Bästa inspelningskitet under 800 kr

Hej jag söker efter det bästa intspelningskitet under 800 kr! det ska gärna innehålla en mic, ställning till micen och micerbord!
Jag ska andvända det till att spela in till youtube när jag spelar spel! tex minecraft

MVH Nils

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk

Tror du måste specificera lite mer, vad som ska spelas in, akustik etc. För att kunna få ett så bra svar som möjligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Tror det är svårt att få det du vill ha för under 800kr, eventuellt om du köper det billigaste du kan hitta på thomann, vet att deras egna t.bone SC 300 mikrofon kostar drygt 250 om jag inte är ute och cyklar, men om du sedan ska ha stativ och mixerbord som klarar fantommatning så drar det iväg.

Jag skulle säga att du bör kolla in t.ex Blue Microphones Snowball eller annan USB mikrofon då det känns som att dom passar din prisklass bättre.

Men det kanske finns någon annan som känner till något kit man kan få billigare.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Tror det är svårt att få det du vill ha för under 800kr, eventuellt om du köper det billigaste du kan hitta på thomann, vet att deras egna t.bone SC 300 mikrofon kostar drygt 250 om jag inte är ute och cyklar, men om du sedan ska ha stativ och mixerbord som klarar fantommatning så drar det iväg.

Jag skulle säga att du bör kolla in t.exBlue Microphones Snowball eller annan USB mikrofon då det känns som att dom passar din prisklass bättre.

Men det kanske finns någon annan som känner till något kit man kan få billigare.

blue snowball tar upp för mycket bakrundsljud tyvär !

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

Zoom H1 ska vara rätt så populär för just Youtube, kan antingen vara inkopplat direkt till datorn eller användas ute på fältet så klipper man in ljudspåret i efterhand. Har själv en Zoom H2n men även diverse sångmickar & mixerbord osv, men föredrar nog enkelheten med Zoomen om jag bara vill spela in något enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

Zoom H1 ska vara rätt så populär för just Youtube, kan antingen vara inkopplat direkt till datorn eller användas ute på fältet så klipper man in ljudspåret i efterhand. Har själv en Zoom H2n men även diverse sångmickar & mixerbord osv, men föredrar nog enkelheten med Zoomen om jag bara vill spela in något enkelt.

tips på mixerbord? finns det några tillbehör till zoom h1 som är bra?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

blue snowball tar upp för mycket bakrundsljud tyvär !

Snowball har ju njurkaratöristik valbart, så det är nog inte micken i sig som är problemet. Vill man få upp så lite bakgrundsljud som möjligt är det första att se till att det är så tyst som möjligt. Därefter får man se till att micken är så nära ljudkällan som möjligt.
Sen kan man skärma av och akustikbehandla osv, men då börjar det springa iväg lite med pengarna. En enkel liten avskärmning runt micken kan man ju dock fixa själv. Det hjälper både för att dämpa kringljud och för att minska rumsreflektioner från ljudkällan.

Man kan såklart använda mickan med shotgunkaraktäristik, men dels tror jag att det är svårt att finna inom budget och sedan kan det vara opraktiskt på många sätt åxå.

Hur som helst har du ett kit med USB-mick på thomann för ganska precis 800kr (plus frakt):
http://www.thomann.de/se/the_tbone_sc440_usb_podcast_bundle_0...

Vill du ha med mixerbord får du nog räkna med att lägga lite mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

tips på mixerbord? finns det några tillbehör till zoom h1 som är bra?

Tillsammans med H1 behöver man inget mixerbord. Den har dock 3.5mm linjeutgång om man skulle vilja koppla den till en mixer. Ljudkvaliteten blir bra och det är ju möjligt att spela in i stereo. Däremot är det är det inte smärtfritt att göra om till mono om man skulle behöva det. Ja, man kan ju använda bara högra eller vänsta kanalen, men...

Det finns ett tillbehörskit till H1 som heter APH-1 med nätadapter, puffskydd, ett litet stativ osv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NILLANist:

tips på mixerbord? finns det några tillbehör till zoom h1 som är bra?

Du behöver inget mixerbord till Zoom du då spelar in direkt till enheter. Den är populär både bland musiker, journalister och YouTubare. Väldigt smidig lite pryl. Fungerar dock inte om du ska streama utan den kräver att du lägger på ljudet i efterhand.

Annars är det svårt att då in något vettigt på den budgeten. De billigaste mixrarna från Bheringer kostar 400 kr men har ingen aning om hur bra preamp de har. En vettig mikrofon går på en 800 kr och sedan kostar stativ 200 kr och kabel 100 kr. Så du kan behöva se över din budget lite.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Väldigt smidig lite pryl. Fungerar dock inte om du ska streama utan den kräver att du lägger på ljudet i efterhand.

Den går ju att använda som USB-mick åxå och den har ju 3.5mm linjeutgång, så det finns ju möjligheter att "få med ljudet" direkt åxå, om man vill det. Det går ju dock inte att komma undan att det är väldigt smidigt att kunna använda den helt fristående åxå.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dumbo:

Den går ju att använda som USB-mick åxå och den har ju 3.5mm linjeutgång, så det finns ju möjligheter att "få med ljudet" direkt åxå, om man vill det. Det går ju dock inte att komma undan att det är väldigt smidigt att kunna använda den helt fristående åxå.

Jaså visste inte att den klarade av att köra direkt ut via USB. Var längesedan jag pillade på en.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Kolla denna videon:

http://youtu.be/-6-DoILYfdE

Vet inte just vart men någonstans i videon snackar han som bra mic och mixerbord som är billigt.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en del paket som bundlas som podcast paket, kolla efter såna, eller så kan du utgå från dem och plocka ihop eget men paketen brukar innebära "paketrabatt"
http://www.behringer.com/EN/Products/PODCASTUDIO-USB.aspx
http://www.dustinhome.se/product/5010445946/behringer-podcast...
Edit:
http://www.thomann.de/se/behringer_podcastudio_usb.htm
Den kostade faktisk just över 800kr inkl frakt från Thomann, billigare lär det inte bli om du ska ha en liten mixer, alternativer är usbmikrofon utan mixer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Kolla denna videon:

http://youtu.be/-6-DoILYfdE

Vet inte just vart men någonstans i videon snackar han som bra mic och mixerbord som är billigt.

Jag kollade på den videon, och han andvänder http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1591141 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=163153 och det verkar bra, men jag vill också ha ett stativ http://www.ordermusic.se/produkter/mikrofoner/tillbehor/ovrig... vilket gör att priset drar iväg

Skrivet av mrqaffe:

Det finns en del paket som bundlas som podcast paket, kolla efter såna, eller så kan du utgå från dem och plocka ihop eget men paketen brukar innebära "paketrabatt"
http://www.behringer.com/EN/Products/PODCASTUDIO-USB.aspx
http://www.dustinhome.se/product/5010445946/behringer-podcast...
Edit:
http://www.thomann.de/se/behringer_podcastudio_usb.htm
Den kostade faktisk just över 800kr inkl frakt från Thomann, billigare lär det inte bli om du ska ha en liten mixer, alternativer är usbmikrofon utan mixer.

verkar bra, men jag vill nog ha en bättre mic, och jag har redan hörlurar

Skrivet av Zotamedu:

Du behöver inget mixerbord till Zoom du då spelar in direkt till enheter. Den är populär både bland musiker, journalister och YouTubare. Väldigt smidig lite pryl. Fungerar dock inte om du ska streama utan den kräver att du lägger på ljudet i efterhand.

Annars är det svårt att då in något vettigt på den budgeten. De billigaste mixrarna från Bheringer kostar 400 kr men har ingen aning om hur bra preamp de har. En vettig mikrofon går på en 800 kr och sedan kostar stativ 200 kr och kabel 100 kr. Så du kan behöva se över din budget lite.

Okej, Zoom verkar bra, men jag vill nog inte ha h1:an för det verkar lite liten. Fins det någon bättre med ett kit?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Snowball har ju njurkaratöristik valbart, så det är nog inte micken i sig som är problemet. Vill man få upp så lite bakgrundsljud som möjligt är det första att se till att det är så tyst som möjligt. Därefter får man se till att micken är så nära ljudkällan som möjligt.
Sen kan man skärma av och akustikbehandla osv, men då börjar det springa iväg lite med pengarna. En enkel liten avskärmning runt micken kan man ju dock fixa själv. Det hjälper både för att dämpa kringljud och för att minska rumsreflektioner från ljudkällan.

Man kan såklart använda mickan med shotgunkaraktäristik, men dels tror jag att det är svårt att finna inom budget och sedan kan det vara opraktiskt på många sätt åxå.

Hur som helst har du ett kit med USB-mick på thomann för ganska precis 800kr (plus frakt):
http://www.thomann.de/se/the_tbone_sc440_usb_podcast_bundle_0...

Vill du ha med mixerbord får du nog räkna med att lägga lite mer pengar.

det kitet verkade mycket bra, men ställningen går det att reglera (sänka ner) och så?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NILLANist:

det kitet verkade mycket bra, men ställningen går det att reglera (sänka ner) och så?

Det är väl golvstativet du undrar över, det kan du böja i "leden" men det kan ju vara trångt om du ska ha det vid ett skrivbord men det finns bordsstativ.
http://www.thomann.de/se/millenium_ds_100.htm

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

Okej, Zoom verkar bra, men jag vill nog inte ha h1:an för det verkar lite liten. Fins det någon bättre med ett kit?

Hur menar du liten? H1 ska väl ha samma mickar som de lite dyrare modellerna från zoom, t.ex. min H2n. Anledningen till att just H1 är så populär är att få behöver de extrafunktionerna som de dyrare modellerna kommer med. Låt dig inte luras av storleken Du kan kolla t.ex. här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

Hur menar du liten? H1 ska väl ha samma mickar som de lite dyrare modellerna från zoom, t.ex. min H2n. Anledningen till att just H1 är så populär är att få behöver de extrafunktionerna som de dyrare modellerna kommer med. Låt dig inte luras av storleken Du kan kolla t.ex. här.

okej kanske inte liten, men jag vill ha liksom ett lite regälare stativ som här http://www.ordermusic.se/produkter/mikrofoner/tillbehor/ovrig...

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

okej kanske inte liten, men jag vill ha liksom ett lite regälare stativ som här http://www.ordermusic.se/produkter/mikrofoner/tillbehor/ovrig...

För att det ska se coolt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För att det ska se coolt ut?

för att det ska bara mer praktiskt, har h1 bättre ljudkvalite än tex snowball?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

för att det ska bara mer praktiskt, har h1 bättre ljudkvalite än tex snowball?

Jag har inte jämfört de två sida vid sida (med samma ispelade ljudkälla), men rent spontant skulle jag nog säga att att gillar ljudet från H1 bättre. Jag tycker att Snowball har problem med sibilanter som inte låter så roligt, tex. Den största skillnaden är ju dock i funktionen. H1 kan användas som USB-mick, kopplas till kamera/dator/mixer/annat via 3.5mm linjeutgång (man kan även koppla hörlurar där för med hörning) samt användas standalone, med bara batteridrift för att spela in portabelt. Därtill spelar H1 in stereo medan Snowball spelar in i mono.
Det man inte kan göra på H1 är att välja karaktäristik. Den har enbart njure med en XY-stereouppsättning, medan Snowball har möjlighet till både njure och rundupptagning.

En annan variant är Zoom H2n, som dock är dyrare. Denna har både XY, MS och surroundupptagning (som även går att mixa rill riktig flerkanalig surround) och är ju på det sättet en kombination av dessa egenskaper. Dock kostar den runt 1300kr eller typ 1500kr med tillbehörspaktet, så den är ju inte riktigt inom budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Jag har inte jämfört de två sida vid sida (med samma ispelade ljudkälla), men rent spontant skulle jag nog säga att att gillar ljudet från H1 bättre. Jag tycker att Snowball har problem med sibilanter som inte låter så roligt, tex. Den största skillnaden är ju dock i funktionen. H1 kan användas som USB-mick, kopplas till kamera/dator/mixer/annat via 3.5mm linjeutgång (man kan även koppla hörlurar där för med hörning) samt användas standalone, med bara batteridrift för att spela in portabelt. Därtill spelar H1 in stereo medan Snowball spelar in i mono.
Det man inte kan göra på H1 är att välja karaktäristik. Den har enbart njure med en XY-stereouppsättning, medan Snowball har möjlighet till både njure och rundupptagning.

En annan variant är Zoom H2n, som dock är dyrare. Denna har både XY, MS och surroundupptagning (som även går att mixa rill riktig flerkanalig surround) och är ju på det sättet en kombination av dessa egenskaper. Dock kostar den runt 1300kr eller typ 1500kr med tillbehörspaktet, så den är ju inte riktigt inom budget.

så h2n är bättre än h1n?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av NILLANist:

så h2n är bättre än h1n?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

men nästan dubbelt så dyr? är denna isf bättre http://www.ordermusic.se/produkter/mikrofoner/tillbehor/ovrig...

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NILLANist:

men nästan dubbelt så dyr?

H2:an är uppföljaren till 1:an med fler funktioner, därav dubbla priset jämfört med h1an!

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

H2:an är uppföljaren till 1:an med fler funktioner, därav dubbla priset jämfört med h1an!

okej

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

Är denna värt priset? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210 om ljuden var bra i den och så?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem

finns det något speciellt kit till http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210 ?

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

H2:an är uppföljaren till 1:an med fler funktioner, därav dubbla priset jämfört med h1an!

Ska man vara petig är H2n uppföljare till H2. Det är produkter i olika segment, precis som som i3, i5 och i7 inte heller är riktigt samma produkt.

Permalänk
Medlem

Blue Snowball VS Blue Yeti Microphone VS Zoom H1

Blue Snowball VS Blue Yeti Microphone VS Zoom H1

Vilket är bäst till bäst pris!? skriv i kommentarfältet om vilket du gillar bäst och varför!

(jag vill köpa en av dem tror jag så därför frågar jag er!) Jag ska andvända den när jag recordar gaming.

Visa signatur

Stationär: Grafikkort: GTX 960, Processor: i5 6600k 4.2 GHz, Minne: 16 GB DDR4, Lagring: ssd 250 gb och WD Green 3tb
Bärbar: Macbook Air 2011, Processor: 1.7 GHz Intel Core i5, Minne: 4 GB 1600 MHz DDR3 Lagring: ssd 64 gb
Tangentbord QPAD MK-85 MX Brown