Permalänk
Medlem

kväve kylning...

det bildas jue is, runt omkring flänsen.... smälter inte det när man stänger av datorn? = bli blött på komponenterna = förstöras?! eller...

Permalänk
Medlem

tror att ingen här kör med kväve permanent eller?...utan i bästa fall bara testa och sedan ploacka bort allt...

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Asker:

Skulle bara säga att jag är grymt imponerad av din hemvappo. Verkar ju inte allt för svårt ju när man har sett hur du gjort. Kul o se folk som vågar ge sig på såna relativt svåra byggen.

Permalänk
Medlem

Asker:
Jag håller med siefer, grymt ballt. Vad har du för temps på disken? Du vet att dem inte gillar något under 10 + grader...skivan blir mindre och skiten läser på fel spår...men grymt fett, såg att du slappade på gpu block också, äger juh Prommarna...MAJOR CRED!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Asker:
Jag håller med siefer, grymt ballt. Vad har du för temps på disken? Du vet att dem inte gillar något under 10 + grader...skivan blir mindre och skiten läser på fel spår...men grymt fett, såg att du slappade på gpu block också, äger juh Prommarna...MAJOR CRED!

kör ingen kompressorkyld vattenkylning längre...(står i guiden, kanske inte så tydligt men...)

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Hehe..nu var det dags för dagens lekiton.
Björta: kväve kylning -> kvävekylning
Asker: Säkert fin guide men ordet skrivs fortfarande ihop till Kompressorkylningsguide

Topic: Björta, det är just därför man isolerar runt CPUn.

Permalänk
Medlem

Bar0n: ..och jag tänker inte ändra!

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Asker: Citerat från Evaptorndelen.
"gasol brännare", "isolerings egenskaper", "plexi skivor", "plexi hållaren", "upp gyggd".
Detta gör bara läsningen tråkig, jobbig och allmänt ointressant.

Gör dig själv en tjänst och fixa det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bar0n
Asker: Citerat från Evaptorndelen.
"gasol brännare", "isolerings egenskaper", "plexi skivor", "plexi hållaren", "upp gyggd".
Detta gör bara läsningen tråkig, jobbig och allmänt ointressant.

Gör dig själv en tjänst och fixa det

sitter man och letar stavfel inte så kontigt att det blir tråkigt...
...leta stavfel _ÄR_ tråkigt!

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asker

sitter man och letar stavfel inte så kontigt att det blir tråkigt...
...leta stavfel _ÄR_ tråkigt!

Det som Bar0n säger är inte att leta stavfel..det är faktiskt jobbigt som fan att läsa texter som är väldigt mycket felstavade...

On topic
Asker: Vatten förstör inte komponenterna bara sådär...i regel klarar komponenterna en å annan dusch av vatten...bara man torkar ordentligt torrt efteråt....

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk

Dr.Snugglez: då köper du ny dator åt mig snart då?, ska gå å spela mafia i duschen

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

kväve brukar ju inte smällta... när man stänger av datan är ju kväve -200grader kallt iaf :S .. eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Jo...

Kvävet kommer ju självfallet förångas så småningom. Hur snabbt detta sker beror helt och hållet på isoleringen i kvävebehållaren. Men någon perfekt isolering existerar ej så kvävet kommer stiga i temperatur vare sig du vill eller inte.

Man kan ju tänka sig ett permanent system med kvävekylning. Man skulle dock behöva vara jävligt försiktig med övertryck och annat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

ok, då vet man det då... tack för alla 'ikke topic grejer' >:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjakossan
Dr.Snugglez: då köper du ny dator åt mig snart då?, ska gå å spela mafia i duschen

kan nästan slå vad om att du kan tvätta ditt moderkort i duschen...jag tvättade mitt ljudkort i handfatet med vatten...funkar lika fint för det

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]