ber om hjälp att uppgradera datorn

Permalänk

ber om hjälp att uppgradera datorn

Hej alla datorfantaster!

jag tänkte vara så fräck och be er om lite hjälp att bygga en dator och länka till mig, jag var hajj på datorer för några år sen, men det går så fort och man tappar så lätt, inte alls insatt i det längre. Därför ber jag nu er om hjälp

Jag har redan
Chassi
3 st vanliga Hdds
550W Corsair nätagg
dvd läsare, dock inte SATA utan gammal anslutning, så behöver eventuellt ny dvd läsare.
4 GB (2X2GB) 1333 mhz minnen
24'' full hd skärm
Mus och tangentbord

Det som behövs bytas ut är med andra ord
Moderkort
Processor
Grafikkort
ev mer eller helt nya minnen
ev ny dvd läsare.

Jag kommer oftast använda datorn till kontorsarbete och internet
Samt ibland spela lite enklare spel som World of warcraft, Wc3, Left 4 dead, battlefield 2 eller nyare, Counter strike, Starcraft II, Diablo III.

behöver inte alls vara värsting delar, utan istället så prisvärt som möjligt som klarar av att driva dessa spelet på åtminstånde Medium inställningar.

Stort tack på förhand.

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

antar att det är IDE anslutning på de mesta av dina komponenter? Och DDR2 RAM? om ja på båda så rekommenderar jag att du köpen en helt ny dator.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk

Endast IDE anslutning på dvd läsaren
Det är DDR 3 minnen.

Permalänk
Medlem

Har du någon pris gräns?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk

2000-3000 tusen tror jag borde räcka för mina behov?
Vill helst komma undan så billigt som möjligt.

Permalänk
Medlem

svårt med den budgeten. Satt ihop den här iallafall.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6730607/2dyrt4me

Tror det kan bli svårt att hitta nåt billigare som uppföljer dina behov.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk

Jag testade plocka ihop lite själv, frågan är, duger detta för mina behov, kanske kan tunna lite till på moderkort och prolle?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6730647/2014-05-06

Permalänk
Medlem

Jo det funkar nog bra det med, lite osäker på GPUn, du kommer garanterat köra alla spel du vill men inte på max. AMD vs Intel är en smaksak; jag själv avskyr AMD men go for it dude!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk

Tror du mitt nätagg på 550w klarar den setup jag gjorde?
Behöver inte Va på max grafik låg eller medium räcker gott för mig
Hade gärna bara betalat 2000... men lite omöjligt
Vet inte om de är värt att behålla mina 4gb 1333mhz minnen och köpa 4gb 1333mhz till? Då sparar jag lite pengar...

Permalänk
Medlem

Ja, ditt nätagg klarar det. Det vågar jag inte svara på, har aldrig testat själv då det vet jag ej.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk

Funderar på att köra till inet imorgon och be dem sätta ihop så billigt som möjligt

Permalänk

Har nu köpt delar, det blev detta.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6739329/inkopt