X-Rebirth, ny uppföljare i X-serien från Ego soft

Permalänk
Medlem

Hittade en tidig Let's play video för X Rebirth ... för den som vill veta hur spelet börjar ...

Har själv ännu inte lyckats docka på första stationen ännu ...

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Hittade en tidig Let's play video för X Rebirth ... för den som vill veta hur spelet börjar ...
s2NAirDLYDE

Har själv ännu inte lyckats docka på första stationen ännu ...

Tack, har googlat sedan release lite då och då men hittar bara de gamla E3 demos eller vad det är <_< vet inte vad det är för fel på mitt chrome idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Hittade en tidig Let's play video för X Rebirth ... för den som vill veta hur spelet börjar ...
s2NAirDLYDE

Har själv ännu inte lyckats docka på första stationen ännu ...

Inga reviews ute? Spelet skulle väl släppas idag men jag tycker att det ser ut som om de flesta butikerna inte fått in några exemplar?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=876119

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Del 2 och 3 i hans Let's play serie:

Har inte sett någon review uppe ännu ...

Permalänk
Avstängd

Vad jag läst verkar spelat riktigt jäkla buggigt och trasigt. Men känner jag egosoft rätt så patchas spelet rätt omgående.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Hittade en tidig Let's play video för X Rebirth ... för den som vill veta hur spelet börjar ...
s2NAirDLYDE

Har själv ännu inte lyckats docka på första stationen ännu ...

Ska du inte bara åka riktigt nära stationen och trycka på F, tyckte mig läsa att det var så man interagerar med saker i spelet. Men hur flyter spelet?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Lyckades till slut docka när jag avände min xbox controller till detta.
För mig flyter spelet på bra men jag har hyffsat bra dator så jag vore förvånad om det inte gjort detta. (I7 3930K samt 2 st radeon 7970)

Permalänk
Medlem

Har varit bortrest över helgen så jag har inte hunnit spela me, dessutom så väntar jag på Xcom Enemy within, så det kan hända att det blir att spela den istället, när den väl anländer ...

Här är dock del 4, 5 & 6 i Let's play serien från OperationDx1:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Har varit bortrest över helgen så jag har inte hunnit spela me, dessutom så väntar jag på Xcom Enemy within, så det kan hända att det blir att spela den istället, när den väl anländer ...

Här är dock del 4, 5 & 6 i Let's play serien från OperationDx1:
9sIkmmXouKo

5hS8PHdaAUs

DyF3OIE6fi8

Kollar igenom hans filmer och det verkar flyta på bra, sitter och velar mellan om jag ska köpa det eller vänta tills dess att de har rättat till lite buggar och tweakat prestandan i spelet. Förövrigt så krashar mitt Enemy Within lite titt som tätt så där kanske jag hoppade på för snabbt ;). Men tycker det verkar vara lite roligt med en kampanj till X-serien, jag har aldrig lyckats så bra på x3 med att bygga upp ett imperium med stationer och dylikt, kanske blir lättare i denna serie.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Tja, hade jag funderat på att köpa spelet idag, så hade jag väntat ett tag till, åtminstone ett par veckor, så man hinner höra intrycket av spelare som faktiskt har spelat spelet ett tag, dessutom så fixar de förhoppningsvis de värsta buggarna...

Edit:
Del 8 & 9

Permalänk
Medlem

Köp inte det som det är nu avvakta tills de fixar de värsta problemen.
Bland annat så spelar det inte roll om man sänker grafikinställningarna till minimum eller har de på max du får ändå bara runt 30 fps. Och tro inte att det är några stabila 30fps...

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Ahhhh så underbart spel hoppat in å lirat i en timme nu. Fruktansvärt roligt! kör på ett 290x å en 3570k funkar kalas bra. i eyefinity ofc

Med senaste patchen fungerar det väldigt bra och älskar varje minut.

Permalänk
Medlem

Kul att det faktiskt finns folk som gillar spelet. Är det ditt första spel i X serien?

Personligen har jag inte spelat så mycket, kommit nästan till slutet på episod 2 i ovanstående let's play videos. Jag spelar fn Star Wars The Old Empire. (Började subba för ca 1 mån sedan, har inte fått mitt ex av Xcom Enemy within ännu)

Permalänk
Medlem

För mig är det mitt första

asså tänkte köra på 1080p för att få bättre fps men. asså seriöst, ja får högre fps i eyefinity på max inställningar än i 1080p på de lägsta inställningarna. helt cp

Permalänk
Medlem

Har testat i några timmar, väldigt buggigt. Inte speciellt optimerat heller ännu, vissa ställen flyter det på ganska fint medans andra har man låga 15 FPS. Spelet är även väldigt arcade-aktig jämfört med de andra X-spelen om man är ett fan av dessa(inte nödvändigtvis dåligt). För er som tänker skaffa spelet, ni bör vänta några månader tills de värsta buggarna är fixade samt mer optimerat. Sen får vi hoppas att modcommunity hoppar i liv snart ;), då lär det bli riktigt nice!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Har testat i några timmar, väldigt buggigt. Inte speciellt optimerat heller ännu, vissa ställen flyter det på ganska fint medans andra har man låga 15 FPS. Spelet är även väldigt arcade-aktig jämfört med de andra X-spelen om man är ett fan av dessa(inte nödvändigtvis dåligt). För er som tänker skaffa spelet, ni bör vänta några månader tills de värsta buggarna är fixade samt mer optimerat. Sen får vi hoppas att modcommunity hoppar i liv snart ;), då lär det bli riktigt nice!

hoppas på det

men fortfarande, slänge upp fraps å kolla fps. eyefinity med 290x aldrig mer än 30 fps aldrig under 25 fps allt på max.

1080p aldrig över 20 fps oavsett inställningar och aa eller viewdistance. lol wtf!

får mer fps i crysis i eyefinity med allt på max än på en skärm i x rebirth på 1080p på lägsta inställningarna hahaha

får snart byta ut det till: Can it run x rebirth? istället för crysis

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst en del om X Rebirth på andra forum så kan jag konstatera att det är nog ingen bra ide att köpa X Rebirth just nu, vänta hellre ett halvår, eller så, tills det hunnit komma en massa patchar till spelet.

Hursomhellst, här är de senaste Let's play videona från OperationDx1:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Efter att ha läst en del om X Rebirth på andra forum så kan jag konstatera att det är nog ingen bra ide att köpa X Rebirth just nu, vänta hellre ett halvår, eller så, tills det hunnit komma en massa patchar till spelet.

Hursomhellst, här är de senaste Let's play videona från OperationDx1:
1Cz2CyekrMs

dmfQuzXpBXU

A7cDALRMvuM

Ai4-ILFsdR0

Tycker hans videos är riktigt bra, förklarar bra och själv har jag blivit sugen flera gånger under videon att köpa spelet. Men började spela Black Flag istället... Får skylla på dålig karaktär helt enkelt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker också han gör bra videos, trots att jag inte sett så många av dem.
Skall nog försöka spela lite mer i helgen ... så många spel att spela ... så lite tid att spela bort ...

Anyhow, här är ett meddelande från Egosoft's boss, Bernd:

Citat:

Hello,

today I want to give an update on our latest progress and an overview of what we are going to work on in the near future. I am sorry that I can not reply to every complaint and report.

Immediate work:

Priority #1: Fixing crashes
Right now we are still getting a lot of crash reports. We believe that we already have fixed the most common ones with the updates 1.13 to 1.15 but there are still crashes that are caused by the game code and it goes without saying that fixing these has the highest priority.

Priority #1: Improving performance
We are at work on a number of problems that cause the performance to drop to unusually low framerates. Some of these are very specific to certain situations only, while others slow the game down on specific configurations of hardware. Right now we are looking at where we can make fast improvements that will help as many people as possible achieve a better framerate and then we will work our way down to the more specific cases. Just to give you an idea of how crazy the measurements sometimes are: I have seen a very busy zone of the game today on a laptop with Intel HD4000 acceleration (an onboard integrated 3D accelerator which is not really inside the min specs of our game) achieving 10 fps at minimum graphics settings. This is not much of course, but I was surprised that it did run at all on that machine. At the same time I saw a YouTube video where somebody demonstrated performance problems in a very similar zone and also with minimum settings, achieving almost the same FPS, but this time running on a high-end PC with GT780 card. Clearly we have to focus on improving our performance on higher end machines. Another example of performance problems are machines with multiple GPUs, like laptops that have an integrated GPU and a second faster one. In some cases X Rebirth lists only the integrated GPU on these machines and this makes the game run extremely slow. One possible fix for one type of driver was already added to 1.15, but we continue to investigate this problem too.

Priority #1: Fixing gameplay showstoppers
There are unfortunately several areas of the game where gameplay features are not working as intended. In some situations these even block the plot (which makes an already bad bug a total showstopper bug for us). I am just listing them here because it is beyond the scope of this posting to explain trigger conditions and exceptions as well. But let me just say that not all bugs affect all customers and many can be worked around even if they happen. But please do not take this the wrong way, this is not an excuse: We are aware that bugs of this category are always very fustrating to everybody affected by them and you should not be forced to search for a workaround online to play our game. We are really sorry for problems of this nature.
- Trade ships that stop reacting to orders (this is not one bug but a number of special cases that all lead to the same result)
- Problems with repairing ships including a very common case where certain transporter ships that cannot be repaired after they were captured (small "non capital" ships with modular engines where you cannot place an engineer to do emergency repairs)

Priority #2: Adding small but important features that are requested by many of you

- Adding support to delete the order queue of ships (partially done already)
- Improving joystick configuration
- Adding fixed target mode (t/e from X3) as alternative to soft targets.
- Fixing character animation errors (work in progress)
- Giving you a choice of NPCs with good known skills after "winning" a smalltalk (so the reward is no longer random)
- Crates on platforms will be re-balanced
- Improve readability of menus
- Improve how NPCs are labeled to make it clearer who does what
- Improve the "asking for people" conversation
- Adding a logbook menu
- Autosave support (work in progress)
- Improve feedback when NPC can not be hired (e.g. ship is full / NPC is busy)
- Adding some crucial commands to captain and pilot conversations
- Ship trader does not clearly show if he is busy - shipyard busy output
- Showing minimap (gravidar) on event monitor instead of "no signal"
- Option to modify FOV (limited to a small range at first, maybe more freedom later)
- Unbinding a key to nothing
- Fix bug that sometimes you see negative cargo amounts

There are a lot more requests for this list and I will update it ASAP. Some people on the team are already working on #2 priority things.

Priority #3

AFTER all of the above are done (and these lists are probably not complete), we want to start discussing with you which bigger features we should work on first. You may know some of the candidates which had been mentioned in interviews before the release, like turning your head in the cockpit, external camera views, improved map features etc. We have a long list of things that we would like to add, but we want to listen to you and let you decide about the priorities. Before it makes any sense to discuss this in any more detail however, we have to fix all of the above.

I will post an update next week in this thread and inform you about our progress. In the meantime I can only thank you all and repeat my apology to everybody who does not yet have a good experience in the game.

-Bernd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har spelat en bit in på 3:e videon nu.
Har just

köpt energi och skall ta ett uppdrag medn jag väntar

Dold text

Här är de senaste videona:

Permalänk
Medlem

herregud så hemskt det här spelet är, idag kommer iallafall 1.19 patchen men framtillsnu har det varit total katastrof. menyer som inte gått att få fram, UI-delar som inte dyker upp, svårtolkade/svårlästa displayer och en totalt fejkad ekonomi (ie du tjänar mer pengar på att köpa och sälja marines inom samma station än vad du gör med capital ship tradingen. framförallt går det fortare.)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Nu när 2.0 updaten har kommit, hur upplever ni spelet då?
Har inte själv testat ännu då jag avvaktade med att köpa det på grund utav alla dåliga recensioner.
Dock så är jag väldigt sugen på att köpa det nu när steam även har det 50% off

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Nu när 2.0 updaten har kommit, hur upplever ni spelet då?
Har inte själv testat ännu då jag avvaktade med att köpa det på grund utav alla dåliga recensioner.
Dock så är jag väldigt sugen på att köpa det nu när steam även har det 50% off

Tyckte spelet var roligt redan innan patchen, startade spelet igår en stund och det hade ju kommit till lite nya starter om man inte vill spela orginalkampanje. Spelet skiljer sig ganska mycket från förra spelen, samma universum men olika spelsätt. Vet inte om du har spelat de tidigare X-spelen, tycker det är värt pengarna men det är ju min personliga åsikt

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc