Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havocboy:

Jag skulle gärna bli med i något PvP corp!
Har en Widow pilot och en blandad pilot med cirka 20m sp på lite allt möjligt, kan flyga ganska mycket men inte direkt effektivt med någon(Förutom Wolf och små frigates), Widowpiloten har väl cirka 15m sp på bara det skeppet. Har även Rattlesnake för incs och sites i wh osv!

Hojta till om du är intresserad utav lite småskalig pvp. Min "main" är på ca 16M sp. Kan inte flyga något (med vettig effektivitet) som är större än frigatter. Men har å andra sidan bra supportskills och tillgång till alla små t2 vapensystem (allt i gunnery + missiles) och har bra support skills på allt. Flyger i princip bara frigatter. Gillar assault frigates.

Vi håller till i lowsec just nu, har "bott" tillfälligt i null en hel del och vi har ett par system sov i null. Det används dock nästan uteslutande för ratting, många har alts de har där för ratting eller så clonejumpar de fram och tillbaka.

Vi är medlemmar i CFC också, så där finns det större fleets man kan gå med i, om man gillar det.

Skicka ett PM om du (eller någon annan) vill veta mer om livet i lowsec och vägen mot -10. yarr yarr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Kunde du inte uppgradera din klon? Att förlora skillpoints är något att drömma mardrömmar om Har lyckligtvis aldrig varit med om det. Blir poddad ganska ofta men håller alltid min klon uppdaterad, det är det första jag göra när jag blivit poddad.

Jag har redan en klon som passar till mina skillpoints (Clone Grade Epsilon) Haha! Jag håller med ;D

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag har redan en klon som passar till mina skillpoints (Clone Grade Epsilon) Haha! Jag håller med ;D

Ok. Men du hade det inte vid det tillfället då du förlorade skillpoints? För så länge man har en uppgraderad klon ska det inte gå att förlora skillpoints, vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är om man försöker aktivera ett trial med plex som man kunde förut? Fungerar det fortfarande?

Skulle ju vara nice att aktivera med ett plex sen få ett plex tillbaka när man invitar sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Ok. Men du hade det inte vid det tillfället då du förlorade skillpoints? För så länge man har en uppgraderad klon ska det inte gå att förlora skillpoints, vad jag vet.

Jag vill minnas att den klonen var tyvärr utdaterad Jag visste inte hur man uppdaterade sin klon förrän jag tog den nuvarande.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hej! Har precis börjat spela EVE Online igen och denna gång satt mig in i det på riktigt och kör mining varje dag.
Det jag undrar över är om någon är med i en bra Mining Corp som är antingen (Svensk/Engelskt) talande .
Så skicka gärna ett PM!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Någon som vet hur det är om man försöker aktivera ett trial med plex som man kunde förut? Fungerar det fortfarande?

Skulle ju vara nice att aktivera med ett plex sen få ett plex tillbaka när man invitar sig själv.

Nej. Tror inte man kan göra så. För att få bonus-plexen från en buddy-invite måste personen köpa aktiveringen av kontot. Det kostar en månadskostnad och sen är det nog en aktiveringskostnad på ca $5 när man aktiverar sitt konto med.

Permalänk
Medlem

Jag är en spelare som kör mest solo med frigates. Jag starta upp mitt eget corp för snart 2 månader sedan för att kunna göra detta mer fritt.

Corpet är nu öppet för:
-Nybörjare som vill lära sig frigate PVP utanför en blob och hålla sin egen mark.
-Annat löst folk som vill ha en corp chat att snaka skit i men som vill koncentrera sig på solo och very small gang (2-3pers) PVP.

Edit: Flyger i lowsec, mest runt Verge Vendor Region.

PM vid intresse för mer info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitma:

Hej! Har precis börjat spela EVE Online igen och denna gång satt mig in i det på riktigt och kör mining varje dag.
Det jag undrar över är om någon är med i en bra Mining Corp som är antingen (Svensk/Engelskt) talande .
Så skicka gärna ett PM!!

Jag driver ett litet svenskt corp, men är med i en svensk allians, vi håller till i wormholes, just i de wormholet vi håller till i (en c2a) finns det typ ingen som minar så finns gott om ore sites där. Något annat än mining som intresserar dig?

Låter det intressant skicka pm här eller ett mail till Jerka Dumfan på eve.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitma:

Hej! Har precis börjat spela EVE Online igen och denna gång satt mig in i det på riktigt och kör mining varje dag.
Det jag undrar över är om någon är med i en bra Mining Corp som är antingen (Svensk/Engelskt) talande .
Så skicka gärna ett PM!!

Kan rekommendera detta corp om du uppfyller kraven. https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=328494
Om dom tar dig så är det nog en miners dröm, obegränsad tillgång till alla exotiska mineraler som finns i EVE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Nej. Tror inte man kan göra så. För att få bonus-plexen från en buddy-invite måste personen köpa aktiveringen av kontot. Det kostar en månadskostnad och sen är det nog en aktiveringskostnad på ca $5 när man aktiverar sitt konto med.

Japp testade det, man får bara speltid. Har ej valet att plocka ut ett extra plex. Men ganska bra att kunna ge speltid på ett nybörjarkonto och sitt eget om man har plex i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Japp testade det, man får bara speltid. Har ej valet att plocka ut ett extra plex. Men ganska bra att kunna ge speltid på ett nybörjarkonto och sitt eget om man har plex i spelet.

Den som bjuder in någon ska kunna få en plex när den inbjudna köper sin första månad. Eller hur menar du? Så gick det att göra förra gången jag bjöd in någon i all fall.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har spelat EVE i ett par omgångar tidigare, slutade första gången kring 2007-2008 och och andra gången för tre år sedan tror jag.

Blev lite intresserad igen då jag såg bilder från spelet

Mycket verkar ha ändrats sen sist så det finns säkert massor att göra, skulle dock vara nyfiken på att se vilka skills jag har innan jag eventuellt aktiverar mina konton igen. Lyckades inte göra det via account page på eveonline.com, minns att det fanns program för sådant tidigare, vad är det som gäller idag om jag vill se detta?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Hej,

Har spelat EVE i ett par omgångar tidigare, slutade första gången kring 2007-2008 och och andra gången för tre år sedan tror jag.

Blev lite intresserad igen då jag såg bilder från spelet

Mycket verkar ha ändrats sen sist så det finns säkert massor att göra, skulle dock vara nyfiken på att se vilka skills jag har innan jag eventuellt aktiverar mina konton igen. Lyckades inte göra det via account page på eveonline.com, minns att det fanns program för sådant tidigare, vad är det som gäller idag om jag vill se detta?

Tack på förhand.

Eve mon men du behöver ju din api till att kunna se det och osäker på om det går utan att aktivera kontot. En sak som du kanske finner intressant är att "Attributes skillsen" (spelade inte själv när dom fanns så vet inte vad dom heter) har dom tagit bort, alla som hade skill points i dom fick välja vart man ville sätta dom. Några miljoner fria SP där

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Eve mon men du behöver ju din api till att kunna se det och osäker på om det går utan att aktivera kontot. En sak som du kanske finner intressant är att "Attributes skillsen" (spelade inte själv när dom fanns så vet inte vad dom heter) har dom tagit bort, alla som hade skill points i dom fick välja vart man ville sätta dom. Några miljoner fria SP där

Tack för verkligen snabbt svar

Mina gammla APIn gällde ej mera och då jag aktiverade nya så fanns det ingen info att hämta enligt evemon, tyvärr Antagligen så har saker ändrats en hel del i bakgrunden och det kräver att jag loggar in för att detta skall fungera.

Skall kolla om de har någon slags pröva på tid för returning players, de har haft det tidigare iaf. Får lira lite i helgen i spdana fall

Tack för hjälpen.

Permalänk

Fick ut min API just nu och jag har ett konto som har gått ut. Det fungerade fint i Evemon, hur är det med att sälja piloter?
Har en pilot med 105m SP och jag har inte spelat på ett par år. Kan man bara sälja för ISK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Den som bjuder in någon ska kunna få en plex när den inbjudna köper sin första månad. Eller hur menar du? Så gick det att göra förra gången jag bjöd in någon i all fall.

Ja, om man betalar för att aktivera så kan man som "rekryterare" hämta ut ett plex, om personen istället aktiverar kontot genom att använda ett plex i spelet så går det bara att hämta ut speltid direkt.

Detta är bra om man ändå ska aktivera mer speltid, då kan man bara skapa ett nytt konto och få 21 dagar sen aktiverar du det med ett plex och får 30 dagar extra på det nya, samtidigt som du får mer speltid på ditt "vanliga" konto. Betyder att du får ett nytt konto med 51 dagar som du kan träna gubbar och senare sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmlinus:

Fick ut min API just nu och jag har ett konto som har gått ut. Det fungerade fint i Evemon, hur är det med att sälja piloter?
Har en pilot med 105m SP och jag har inte spelat på ett par år. Kan man bara sälja för ISK?

Enda tillåtna stället att sälja karaktärer är här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=topics&f=277

Och ja, det är bara tillåtet att sälja för ISK.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Enda tillåtna stället att sälja karaktärer är här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=topics&f=277

Och ja, det är bara tillåtet att sälja för ISK.

Tackar för det, då får han ligga i vila då.

Undrar om jag får ge bort den. Helt gratis.... Hummm
Någon som har varit med i corp Grey Council här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmlinus:

Tackar för det, då får han ligga i vila då.

Undrar om jag får ge bort den. Helt gratis.... Hummm
Någon som har varit med i corp Grey Council här?

Du får sälja den så klart. Ingen lag mot att sälja eve-karaktärer. Säljer du för pengar så riskerar köparen få kontot bannat dock. Är man lite hemlig så går det säkert bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmlinus:

Tackar för det, då får han ligga i vila då.

Undrar om jag får ge bort den. Helt gratis.... Hummm
Någon som har varit med i corp Grey Council här?

Du kan ju sälja en knapp eller något, fast man får som gåva karaktären på köpet

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

Du kan ju sälja en knapp eller något, fast man får som gåva karaktären på köpet

Det var det jag funderade över.
Tackar för tipset nu får jag leta köpare till "knappen".

Permalänk
Medlem
Citat:

ACCOUNT TRANSFER / CHARACTER TRANSFER
You are not permitted to transfer your Account to another person. If you wish to discontinue your Account please refer to section 6. of this EULA. You may transfer a character from your Account to another account, either belonging to you or another person. This transfer option is available from the EVE Online Account Management web site https://secure.eveonline.com/ and is subject to fees and the following limitations: You may not offer to transfer characters except your own, or act as a "broker" or intermediary (for compensation or otherwise) for anyone wishing to transfer or obtain characters. The transferee will obtain all rights to your character in a single transaction, and you will retain absolutely no control or rights over the characters, items or attributes of that character. You may not transfer any characters whose attributes are, in whole or in part, developed, or which own items, objects or currency obtained or acquired, in violation of the EULA.

Any character transfers or attempted transfers not in accordance with the foregoing terms is prohibited and void, and shall not be binding on CCP. A transfer or attempted transfer of a character is entirely at the risk of the parties to such transaction. CCP is not liable to any person (whether transferor, transferee or otherwise) for any acts, omissions, statements, representations, defaults or liabilities of the parties in connection with such a transaction.

http://community.eveonline.com/support/policies/eve-eula/

Man får inte byta ägare på ett account. Man måste flytta karaktärerna till ett annat konto.

Är det du som säljer riskerar du ju inte så mycket. Men köparen riskerar att bli av med sina konton. Du bör nog vara väldigt "stealth" när du säljer iaf. Och inte lägga ut någon annons på blocket med länk till karaktären.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

http://community.eveonline.com/support/policies/eve-eula/

Man får inte byta ägare på ett account. Man måste flytta karaktärerna till ett annat konto.

Är det du som säljer riskerar du ju inte så mycket. Men köparen riskerar att bli av med sina konton. Du bör nog vara väldigt "stealth" när du säljer iaf. Och inte lägga ut någon annons på blocket med länk till karaktären.

Sneakmode enable......

Permalänk
Medlem

Vi hamnade i en trevlig fight för ungefär två veckor sedan. Efter en händelselös roam började folk att logga ut eller gå AFK. Helt plötsligt ropar en av våra scouter att en större Eve-Uni fleet var på väg mot vårt hemsystem.

Eftersom de var mer än dubbelt så många som oss och vi saknade piloter för logi hoppade vi i våra battleships och slängde in en triage archon i smeten.

En minst sagt spontan fight som visade sig bli riktigt episk:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Reaktiverade mitt account i slutet på förra veckan. Sist jag spelade var troligtvis i 2008 eller 2009 men min karaktär och allt fanns kvar. Jag reggade mig först i Maj -07 och spelade nåt år innan jag tröttnade för att sedan ta upp det ett par månader nåt år senare men sen blev det inget mer. Det mesta ser ju fortfarande ut som det gjorde då men när man väl börjar kolla lite blir man nästan yr av hur mycket nytt som finns. Kanske inte så konstigt när det gått 5 år iof.. Körde mest rat-missions förr med Cruiser men nu håller jag på o träna skills för mining och har köpt mig en mining frigate o börjat lite småskaligt i high-sec för att lära mig. Just nu sitter jag bara o lägger malm på hög tills jag fått vettiga refining skills.. Ska väl vara klart om nån vecka.. Vi får se om jag blir fast denna gång

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tja Evers!
Tror jag gick på den mest simpla market scammen i Eve sedan begynnelsen.
Jag vill ändå få det bekräftat, om det var ett misstag av mig, eller om det faktiskt var en genuin bugg.
I Jita sitter jag och säljer av en massa salv som blivit över, och upptäcker där en pryl som kostar runt 7k isk/st. Samma pryl finns i två olika bye-ordrar, men för 150k isk. Haken är att minsta amount är 1000st i båda bye-ordrarna.
Jag ser min chans (utan att tänka till), jag kan ju köpa 1000st för under 100k/st! Och tjäna runt 45Misk.
Så jag köper ihop 1000st prylar, åker iväg två (ja, två hopp, jag borde fattat bättre) hopp för att sälja och vara glad.
Men när jag dockat och säljer, så hamnar de på market "sellers" itället för att jag får pengarna på kontot.
Bye-ordern försvann dock i samma stund som jag sålde. Jag avbryter ordern för att åka till nästa station i smama system och testa med order nr 2, men samma sak händer där.
Jag ligger ute med 100Misk som jag antagligen aldrig mer får se.
Så, var detta en bugg, eller en tramsig scam som dum-jag gick på?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Så, var detta en bugg, eller en tramsig scam som dum-jag gick på?

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=18942

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Wow.. satan vad snopet..
Fick dock kontakt med snubben, visade sig vara en hyvens typ. Så vi löste det.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Aktiverade kontot igen för några dagar sedan. Spelade någon vecka förra året också men det kändes lite tradigt då det slutade med att jag fortsatte köra samma missions som för några år innan dess.

Denna gång känns det bättre - jag älskar alla smart UI-grejer som dykt upp. Ljuden är fantastiska och så finns det lite roliga nya prylar att utforska. Just nu håller jag på att reparera min Gallente standing enligt https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Faction_Standing_Repair_Pl... och börjar närma mig positiv standig sakta men säkert.

När det är fixat så blir det nog en blandning av missions och lite exploration. Försöker sätta små dagliga mål och att inte sitta och nöta mer än 1-2h, så man sparar på det goda och inte hinner ledsna så snabbt :).

Finns det någon swec-kanal för lite löst snack? Vi verkar ju vara några som just hittat tillbaks, och det är alltid trevligt att ha någon att tjöta med :). Jag hänger i "swec" tillsvidare.

edit: Carthag Tsimpo, Angelina Starchild och Ervinia Daisy är mina karaktärer som är aktiverade för tillfället.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.