Jäklar vad bra Corsair SP2500 låter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Nja, det kanske blir uthärdligt för just den musiken men är det inte bättre att lyssna på musik som är bra från början i stället för att förvränga den för att det ska bli uthärdlig ?

Varför ska man gynna usla musiker som gör dåliga musik när det finns de som gör det så bra att den går att lyssna på utan att behöva förvrängas ?

Bra musik är bra även om det är dåligt ljud.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Har också ett par SP2500 och är nöjd med dem, låter bra men visst vet det finns bättre grejer.

Men på annan punkt någon som tyckte sladdarna var korta, kan bara hålla med om det... Vet någon om det finns något alternativ man kan köpa för sladdarna? skulle behöva alla fall en meter längre kabel...

Duger det inte med vanlig förlänglingssladd?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Subbasen till SP2500, ser ut som den får jobba med mellanregistret också för att stödja de små satelliterna?
Brukar var så på 300-500kr datorhögtalare.

Nej, nej, nej....

http://hardocp.com/article/2011/01/10/corsair_sp2500_21_speaker_system_review/1#.U4CZB9GKBhF

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Duger det inte med vanlig förlänglingssladd?

Ber om ursäkt för att jag var otydlig, menar kablarna som går till sateliterna att de är för korta och skulle behöva längre

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hoski:

Bra musik är bra även om det är dåligt ljud.

Men då bör den framföras av någon annan som kan få den att låta bra..

Skrivet av Road:

Ber om ursäkt för att jag var otydlig, menar kablarna som går till sateliterna att de är för korta och skulle behöva längre

Klipp av dem och löd dit en lagom lång kabel eller så monterar du dit normala kontakter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Lite roligt att en 97:a med 4 inlägg sitter och argumenterar mot självaste mrqaffe när det gäller ljud... Gå och lägg dig.

Varför spelar det roll hur gammal man är? Och hur ska han kunna posta mer inlägg om han går och lägger sig hela tiden?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Varför spelar det roll hur gammal man är? Och hur ska han kunna posta mer inlägg om han går och lägger sig hela tiden?

Låt oss bara säga att kvaliteten på hans inlägg passar den man kan förvänta sig av människor i hans ålder rätt bra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Entusiast
Skrivet av n_sandstrom:

Sabaton är bra musik, men katastrofalt dåligt ljudmässigt. Antagligen mastrat på ett par iphone-lurar.

Trodde de faktiskt skulle förbättra det med deras nya album, men ljudet är fortfarande platt och lite burkigt. Tråkigt då jag tokdiggar deras musik.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men då bör den framföras av någon annan som kan få den att låta bra..

Största problemet med Sabaton är att musiken är helt värdelöst producerad/mastrad så slutresultatet låter platt och tråkigt. Lite trist att de inte vill satsa mer på den biten då det ärligt talat inte är så jäkla komplicerat med dagens teknologi.
Tycker iofs att rätt många metalgrupper misshandlar sin slutprodukt med loudnesswar mastering. Vilket är ironiskt då många musiker gnäller på den låga dynamiken i EMG pickups >.<

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Trodde de faktiskt skulle förbättra det med deras nya album, men ljudet är fortfarande platt och lite burkigt. Tråkigt då jag tokdiggar deras musik.

Jag trodde det skulle bli sämre, med tanke på att dom slaktat sina gamla utgåvor ännu mer med Rearmed-utgåvorna. Men jag tycker faktisk det låter aningen bättre, även om jag bara hunnit igenom första halvan. Men tja, jag är glad för Replay Gain och -12dB, om man säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

snälla kom nu inte och säg att logitechs burkhögtalare inte låter som om basen är insatt i en plasthink.

Neutralt ljud, nej. Men bra ljud, det håller jag med om!

Skrivet av Slaktardej:

Lite roligt att en 97:a med 4 inlägg sitter och argumenterar mot självaste mrqaffe när det gäller ljud... Gå och lägg dig.

Jag är ingen ny ljudnörd bara ny på forumet så säg inget.. gå o bada med dig.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag kör själv med Behringer 3031 och 2092 till datorn och det är prisvärt men lite dyrare, men allt i Behringers Truthserie är prisvärt.
http://www.behringer.com/EN/Category/Loudspeaker-Systems.aspx...

Jaja behringer har alltid vart bra enligt mig

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /