3 skärmar på singel 780?

Permalänk

3 skärmar på singel 780?

Hej!
Är inne på att köpa ny skärm, och såg nu att komplett har erbjudande på 3 skärmar + ställ: https://www.komplett.se/benq-24-led-gl2450e/816548
Min fråga är då om det kommer kunna köras på ca 60 fps över 3 skärmar på mitt GTX 780 utan att jag behöver dra ner allt för mycket på grafiken?
Eller tror ni att det är mer värt att köpa en 144Hz skärm t.ex. Asus VG248QE? ( https://www.komplett.se/asus-24-led-vg248qe/774683 )

Värme är inte något problem då jag har vattenkylning, övriga specs finns i sign.

Kör just nu CS:GO och lite Splinter Cell: Blacklist men det kommer nog bli mer Watch Dogs nu när det släpps och kommer spela flera AAA-titlar i framtiden.
Tack på förhand!
/Markus

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Dina spel flyter bättre med 144hz. Men det beror helt på vad du helst vill ha. Men jag röstar för Asus skärmen.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Dina spel flyter bättre med 144hz. Men det beror helt på vad du helst vill ha. Men jag röstar för Asus skärmen.

Jag är nog mer sugen på tre skärmar, men tänkte att det kanske blir för krävande för ett gtx 780?

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk

Det är lite svårt att rekommendera något av alternativen då det ända de har gemensamt är att visa bild. Det är i regel olika målgrupper! Jag tror inte att GO är ett problem med 3 skärmar och ett 780 men Watch Dogs kan nog bli (om det nu stödjer 3x1080p)

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Vet inte hur tillförlitligt detta testet är, men det ger iaf en aning om hur krävande tre skärmar är. http://www.hardwareluxx.com/index.php/reviews/hardware/vgacar...

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av mackannorling:

Hej!
Är inne på att köpa ny skärm, och såg nu att komplett har erbjudande på 3 skärmar + ställ: https://www.komplett.se/benq-24-led-gl2450e/816548
Min fråga är då om det kommer kunna köras på ca 60 fps över 3 skärmar på mitt GTX 780 utan att jag behöver dra ner allt för mycket på grafiken?
Eller tror ni att det är mer värt att köpa en 144Hz skärm t.ex. Asus VG248QE? ( https://www.komplett.se/asus-24-led-vg248qe/774683 )

Värme är inte något problem då jag har vattenkylning, övriga specs finns i sign.

Kör just nu CS:GO och lite Splinter Cell: Blacklist men det kommer nog bli mer Watch Dogs nu när det släpps och kommer spela flera AAA-titlar i framtiden.
Tack på förhand!
/Markus

Tänk på att 1 skärm 1920x1080 drar mycket Vram av GPU'n i nyare spel, som även om du skaffar SLI i framtiden så sitter du ändå där med dina 3GB om du inte byter upp dej så klart till någon 6GB variant.

Men sen klarar ju dej säkert med 3GB också, men jag själv gillar att vara framtids säker också.

Som sagt, jag ska inte säga hur det är utan kolla på verklighets baserade tester istället.

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1959317

Denna snubben har gjort ett bra arbete att upplysa om vad som stämmer och inte i dagens spel, ang vram vid 5760x1080.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Tänk på att 1 skärm 1920x1080 drar mycket Vram av GPU'n i nyare spel, som även om du skaffar SLI i framtiden så sitter du ändå där med dina 3GB om du inte byter upp dej så klart till någon 6GB variant.

Men sen klarar ju dej säkert med 3GB också, men jag själv gillar att vara framtids säker också.

Som sagt, jag ska inte säga hur det är utan kolla på verklighets baserade tester istället.

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1959317

Denna snubben har gjort ett bra arbete att upplysa om vad som stämmer och inte i dagens spel, ang vram vid 5760x1080.

Då är nog GTX 780 6GB att rekommendera. Lite dyrare, men "mer" framtidssäkert om man nu kan kalla datorer för framtidssäkra

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Jag fick en ide att tre skärmar måste vara toppen att spela på. Jag tröttnade efter 1 timme

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Då är nog GTX 780 6GB att rekommendera. Lite dyrare, men "mer" framtidssäkert om man nu kan kalla datorer för framtidssäkra

Ordagrann du är då, nej ingen dator är framtids säker men för tillfället dock då.

Brukar köpa ny dator varje år, aldrig det dyraste eller billigaste utan mitt emellan tekniken springer ju som satan.

Väntar på VR headset med 4k och liknande blir mera aktuellt, det kallar jag gaming

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackannorling:

Min fråga är då om det kommer kunna köras på ca 60 fps över 3 skärmar på mitt GTX 780 utan att jag behöver dra ner allt för mycket på grafiken?

Nej, det kommer du inte kunna.
Du kommer till och med vara tvungen att sänka upplösningen till 3840x720 för att få bra FPS i en del spel.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av jokkan1338:

Jag fick en ide att tre skärmar måste vara toppen att spela på. Jag tröttnade efter 1 timme

Skulle säga att det beror helt på vilken titel. Enligt mig är det endast spel med cockpit view (Bilspel, flygspel etc.) som ska köras på 3x lösningar. FPS är inte så fantastiskt som det verkar

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Skulle säga att det beror helt på vilken titel. Enligt mig är det endast spel med cockpit view (Bilspel, flygspel etc.) som ska köras på 3x lösningar. FPS är inte så fantastiskt som det verkar

Jag tycker att de allra flesta spelen blir bättre. Framför allt simulatorer och FPS/TPS.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jokkan1338:

Jag fick en ide att tre skärmar måste vara toppen att spela på. Jag tröttnade efter 1 timme

Spelet med 3 skärmar hur länga som helst.
Skulle aldrig byta bort det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Citat:

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det är lite svårt att rekommendera något av alternativen då det ända de har gemensamt är att visa bild. Det är i regel olika målgrupper! Jag tror inte att GO är ett problem med 3 skärmar och ett 780 men Watch Dogs kan nog bli (om det nu stödjer 3x1080p)

Skrivet av Hattifnatten:

Vet inte hur tillförlitligt detta testet är, men det ger iaf en aning om hur krävande tre skärmar är. http://www.hardwareluxx.com/index.php/reviews/hardware/vgacar...

Skrivet av Dalslandan:

Tänk på att 1 skärm 1920x1080 drar mycket Vram av GPU'n i nyare spel, som även om du skaffar SLI i framtiden så sitter du ändå där med dina 3GB om du inte byter upp dej så klart till någon 6GB variant.

Men sen klarar ju dej säkert med 3GB också, men jag själv gillar att vara framtids säker också.

Som sagt, jag ska inte säga hur det är utan kolla på verklighets baserade tester istället.

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=1959317

Denna snubben har gjort ett bra arbete att upplysa om vad som stämmer och inte i dagens spel, ang vram vid 5760x1080.

Skrivet av EyeNEye:

Då är nog GTX 780 6GB att rekommendera. Lite dyrare, men "mer" framtidssäkert om man nu kan kalla datorer för framtidssäkra

Skrivet av jokkan1338:

Jag fick en ide att tre skärmar måste vara toppen att spela på. Jag tröttnade efter 1 timme

Skrivet av Dalslandan:

Ordagrann du är då, nej ingen dator är framtids säker men för tillfället dock då.

Brukar köpa ny dator varje år, aldrig det dyraste eller billigaste utan mitt emellan tekniken springer ju som satan.

Väntar på VR headset med 4k och liknande blir mera aktuellt, det kallar jag gaming

Skrivet av hoski:

Nej, det kommer du inte kunna.
Du kommer till och med vara tvungen att sänka upplösningen till 3840x720 för att få bra FPS i en del spel.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Skulle säga att det beror helt på vilken titel. Enligt mig är det endast spel med cockpit view (Bilspel, flygspel etc.) som ska köras på 3x lösningar. FPS är inte så fantastiskt som det verkar

Skrivet av hoski:

Jag tycker att de allra flesta spelen blir bättre. Framför allt simulatorer och FPS/TPS.

Dold text

Det verkar som att 3 skärmar blir för tungdrivet för ett GTX 780, så det blir nog en 144Hz skärm istället.
Tack för era svar!
/Markus

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Spelet med 3 skärmar hur länga som helst.
Skulle aldrig byta bort det.

Samma här. Finns bara 2 spel jag kan köra utan 3 skärmar och det är Skyrim och Fallout då det ibland buggar med grafikmods.

Helt klart värt med 3 skärmar men det tar nån dag innan man vänjer sig. Det är lite som 120hz. När du har blivit van med 3 skärmar så känns det som att nåt fattas när du kör med 1 skärm.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk
Medlem

Problemet med att köra med tre skärmar kommer främst från att GUI, HUD, etc ofta blir utsträckta, hamnar på fel skärm och många spel blir fullkomligt ospelbara så mycket information som plötsligt blir svår att få propert överskådlig. Detta utan modifikationer, vilket jag aldrig orkat bry mig om att leta upp i t ex Counter-Strike: Global Offensive eller Call of Duty-serien.

Skaffa en primärskärm med hög uppdateringsfrekvens istället och ha några billigare sidomonitorer för Windows.

Permalänk
Medlem

Generellt tror jag att det funkar. Men kolla sweclockers recension av gtx 780 och bedöm själv.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mackannorling:

Allt beror på dina krav på att kunna spela. Dags för lite fakta.

Senaste testet med R9 295X2 och flera skärmar. GTX780 finns med i testet med mer aktuella drivrutiner.

Du kan spela i 5760x1080 på high till exempel och uppnå ca 40-45 fps, ditt mål på 60 fps med high och mer ögongodis kan bli svårt. I min subjektiva åsikt så är tre skärmar en helt egen upplevelse som inte kan jämföras med något annat. Det tar ett tag att vänja sig men när man väl gjort det är ens perfiera syn så klockrent att ha i spel som ARMA eller BF att det är löjligt kul.

Visst är det bra att ha 60 fps i spel, det kan du fortfarande ha på en skärm. Deaktivera bara de andra två ifrån gruppen och vips, så kan du spela det. Om vi vänder på resonemanget, har du kollat vilken fps du uppnår med ditt GTX780?

I 1920x1080 så uppnår ett 780 ca 69-70 fps, vilket gör att en 144hz skärm ändå kommer att kräva att du sänker dina grafikinställningar om du vill kunna mata ut 144 bildrutor så är du tillbaka i samma sits?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

finns ju många fler fördelar med 3 skärmar bla större arbetsyta, fler öppna fönster etc. Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka till en singelskärm. Det är riktigt skönt med många skärmar, kör 3st benq + tv (se sign för märke) och använder det mest för att ha massa dokument och skolarbeten öppna samtidigt och skype/spotify på ena skärmen och steam/serie/film bibliotek på andra, spelar cs på main skärmen, lirat lite bf3 och andra spel då och då på 3 skärmar (eyefinity) och det behöver inte se allt för snyggt ut det är mer yolo och känsla då när man lirar 3 skärmar, seriöst etc kör jag bara på en skärm. Men med kompletts erbjudande nu så tycker jag definitivt det är värt det, kan ju uppgradera main skärmen senare isåfall...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Lan:

Du har nog övertygat mig att köpa tre skärmar nu.
I t.ex. CS:GO (där jag har ca 300 fps enligt fraps) så kan jag ju köra med tre skärmar och höga inställningar, vilket ju ger en enorm fördel då man ser så brett.

I mer krävande spel så kan jag antingen köra på en skärm med höga inställningar eller dra ner ganska rejält på inställningarna (eller så mycket som är nödvändigt för behaglig fps) och köra över alla tre.
Verkar ju vara riktigt skönt att köra på tre skärmar och jag är beredd på att dra ner på inställningarna för att spela över alla tre skärmar.
Tack för ditt inlägg!

Skrivet av Extremaz:

finns ju många fler fördelar med 3 skärmar bla större arbetsyta, fler öppna fönster etc. Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka till en singelskärm. Det är riktigt skönt med många skärmar, kör 3st benq + tv (se sign för märke) och använder det mest för att ha massa dokument och skolarbeten öppna samtidigt och skype/spotify på ena skärmen och steam/serie/film bibliotek på andra, spelar cs på main skärmen, lirat lite bf3 och andra spel då och då på 3 skärmar (eyefinity) och det behöver inte se allt för snyggt ut det är mer yolo och känsla då när man lirar 3 skärmar, seriöst etc kör jag bara på en skärm. Men med kompletts erbjudande nu så tycker jag definitivt det är värt det, kan ju uppgradera main skärmen senare isåfall...

Hade inte tänkt på att man får mer arbetsyta och det, men det låter ju riktigt bra.
Och som du säger så kan man ju dra ner på inställningarna och köra lite "yolo"
Jag är nu ännu mer övertygad att köpa tre skärmar.
Tack för ditt inlägg!

/Markus

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Extremaz:

finns ju många fler fördelar med 3 skärmar bla större arbetsyta, fler öppna fönster etc. Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka till en singelskärm. Det är riktigt skönt med många skärmar, kör 3st benq + tv (se sign för märke) och använder det mest för att ha massa dokument och skolarbeten öppna samtidigt och skype/spotify på ena skärmen och steam/serie/film bibliotek på andra, spelar cs på main skärmen, lirat lite bf3 och andra spel då och då på 3 skärmar (eyefinity) och det behöver inte se allt för snyggt ut det är mer yolo och känsla då när man lirar 3 skärmar, seriöst etc kör jag bara på en skärm. Men med kompletts erbjudande nu så tycker jag definitivt det är värt det, kan ju uppgradera main skärmen senare isåfall...

Precis, glömde det eftersom man tar det för givet nu.

Skrivet av mackannorling:

Du har nog övertygat mig att köpa tre skärmar nu.

...

Tack för ditt inlägg!

Hade inte tänkt på att man får mer arbetsyta och det, men det låter ju riktigt bra.

...

Varsågod och det kan inte underskattas. Att ha så mycket yta är ovärderligt. Surfa, lyssna på musk eller se på någon streamingtjänst samtidigt som man övervakar servers eller bara spelar något singelskärmsspel är guld.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Problemet med att köra med tre skärmar kommer främst från att GUI, HUD, etc ofta blir utsträckta, hamnar på fel skärm och många spel blir fullkomligt ospelbara så mycket information som plötsligt blir svår att få propert överskådlig. Detta utan modifikationer, vilket jag aldrig orkat bry mig om att leta upp i t ex Counter-Strike: Global Offensive eller Call of Duty-serien.

http://www.flawlesswidescreen.org/ fixar många spel.

Sen är det vanligare och vanligare att spel funkar bra out of the box. Många nya spel har stöd för flera skärmar.

Det är ett större problem att man inte alltid kan justera FoV som man vill.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Spelet med 3 skärmar hur länga som helst.
Skulle aldrig byta bort det.

Tur vi inte är lika allihopa :). Jag vill att det ska flyta på så mycket som möjligt. Kände att det inte riktigt blev samma flyt med tre skärmar. Blir nog att inhandla nya Asus skärmen med gsync. Lite offtopic bara, hur långt bort tror folket här att en 4K skärm med säg 120hz och en 1ms är?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jokkan1338:

Tur vi inte är lika allihopa :). Jag vill att det ska flyta på så mycket som möjligt. Kände att det inte riktigt blev samma flyt med tre skärmar. Blir nog att inhandla nya Asus skärmen med gsync. Lite offtopic bara, hur långt bort tror folket här att en 4K skärm med säg 120hz och en 1ms är?

Men jag kan ju välja lira på 1 skräm eller 3 så är ju exakt samma sak som 1 skärm bara att jag kan lira på 3.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

När man spelar spel så tittar man ändå mest på skärmen i mitten. Så nu spelar jag bara på en skärm har kör tre förut och kan göra det nu om jag vill.

Men det är trevligt att ha flera skärmar för flera fönster o mappar o allt man håller på med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag spelar på 3 skärmar och skulle aldrig gå tillbaka till en skärm.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s