27" IPS 1440p skärm för 3000 kr - 4000?

Permalänk
Medlem

27" IPS 1440p skärm för 3000 kr - 4000?

Har ni några rekommendationer?

Permalänk

QNIX 2710 om du vill ha en för ~2500, kräver import från korea dock.

Annars är det väl någon av de Dell Ultrasharp som finns.

Permalänk
Skrivet av luriel:

Har ni några rekommendationer?

Som ovan sa. Många är även överklockningsbara till 110Hz+. Bra färg, grym responstid (för att vara 1440p) till ett lågt pris.

Permalänk
Medlem

Philips-skärmen som sweclockers testade nyligen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

korea skärmar = 0 Garanti, 2:a hands paneler, allt gjort så budget det bara går att göra.....men har du tur får du en skärm som är ok! eller så slänger du pengarna i sjön....så kanske bättre att köpa i webbutik i Sverige och få riktig garanti mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Philips-skärmen som sweclockers testade nyligen?

Den ser bra ut. Blir nog den jag beställer.

Permalänk
Medlem

Asus pb278q, dock runt 4,5.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

helt nöjd med min Qnix :3 113Hz blev max jag fick, och 1 död pixel som inte syns annat än om man verkligen vet var den är och det är helt svart på skärmen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Avstängd

lustigt att du ser en död pixel när skärmen visar svart med tanke på att en död pixel är svart

Permalänk

Stjäl tråden lite och frågar vad ni tror om denna skärm?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Har varit i tankarna länge nu att uppgradera till 1440p, men borde man vänta lite grann till sommaren/hösten
Vet ju att Computex är snart och då kanske det kommer ut lite nya skärmar

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Avstängd

Köp en QNIX/X-Star.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Stjäl tråden lite och frågar vad ni tror om denna skärm?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Har varit i tankarna länge nu att uppgradera till 1440p, men borde man vänta lite grann till sommaren/hösten
Vet ju att Computex är snart och då kanske det kommer ut lite nya skärmar

Har nyligen köpt just en AOC 2770PQU på netonnet och är mer än positivt överraskad! Har sedan tidigare en EIZO EV2736W som jag är nöjd med och har även provat en hel del 24" IPS skärmar som fått åka tillbaka pga extrem backlight-bleed / IPS-glow. Kort och gott fick jag med AOC 2770PQU en flimmerfri skärm med vackra färger (PLS panel likt min EIZO), bra betraktningsvinklar, lätt anti-glare och bakgrundsbelysning som går att sänka till behagliga nivåer för användning i mörka rum. Enda fördelen för EIZO förutom garantin är den totala avsaknaden av ips-glow, men även på AOCn är det inget som stör. Färgmässigt tycker jag bättre om fabriksinställningarna på AOCn då EIZOn var alldeles för kall/blå i vitbalansen.

AOC 2770PQU var det billigaste & bästa flimmerfria alternativet som inte använder PWM dimming jag kunde hitta. Såväl Philips, Qnix och Asus använder PWM dimming.

Permalänk
Medlem

Köpte Philips skärmen efter recensionen och är väldigt nöjd med den, menyerna suger men varför ska man in och joxa där på en daglig basis. Bra färger, inga döda pixlar och minimal bleed

Permalänk
Skrivet av windblownsnow:

Har nyligen köpt just en AOC 2770PQU på netonnet och är mer än positivt överraskad! Har sedan tidigare en EIZO EV2736W som jag är nöjd med och har även provat en hel del 24" IPS skärmar som fått åka tillbaka pga extrem backlight-bleed / IPS-glow. Kort och gott fick jag med AOC 2770PQU en flimmerfri skärm med vackra färger (PLS panel likt min EIZO), bra betraktningsvinklar, lätt anti-glare och bakgrundsbelysning som går att sänka till behagliga nivåer för användning i mörka rum. Enda fördelen för EIZO förutom garantin är den totala avsaknaden av ips-glow, men även på AOCn är det inget som stör. Färgmässigt tycker jag bättre om fabriksinställningarna på AOCn då EIZOn var alldeles för kall/blå i vitbalansen.

AOC 2770PQU var det billigaste & bästa flimmerfria alternativet som inte använder PWM dimming jag kunde hitta. Såväl Phillips, Qnix och Asus använder PWM dimming.

Låter ju som kanonbra skärm! Speciellt när priset är såpass lågt
Provat och spela nånting på den?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av luriel:

Har ni några rekommendationer?

Jag har själv tänk på att köpa en 27 tum 1440p skärm under sommaren. Kommer antingen bli Enizo, Asus eller Dell.
Om du tänkter köpa skärm nu så har Dustim home kampanj på denna skärm: http://www.dustinhome.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultr...
Review på skärmen: https://www.youtube.com/watch?v=ch3_jnDMTe4

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Låter ju som kanonbra skärm! Speciellt när priset är såpass lågt
Provat och spela nånting på den?

Jag var lite orolig inför köpet att man skulle få något "billigt skräp" men med tanke på netonnets generösa returpolicy var det inte svårare än att prova och se, och den här skärmen behåller jag Tester online har mätt totala fördröjningen till ca 22ms, vilket är i stort sett identiskt med vad min EIZO presterar. Spelar själv aldrig FPS, men diablo III och dota 2 fungerar ypperligt.