Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Medlem

Watch Dogs är ett högst medelmåttigt spel som inte alls lever upp till den hype som det av någon konstig anledning fått.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vilka länder? Spelets släpps WW inatt och så vitt jag vet finns det inte något land än det släppts i förutom Nya Zeland om någon timme.

Skivor till PC kräver Ubisoft klient som krävs att det släpps för att kunna spela.

När det gäller konsol versionerna så ja har du fått det hemskickat så är det fullt möjligt att spela dom åt andra sidan.

Antog att det var släppt i t.ex usa.
Först kom twitchstreams, sen fanns spelet att ladda ner olagligt(3-4 dagar sen).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Tror herrn blandar ihop Watch Dogs med Sleeping Dogs

Wow <Faceplaming> du har rätt :D.

Visa signatur

ok

Permalänk
Avstängd

Watch Dogs... Jävla fiasko till spel alltså. Som folk har tjatat om att alla förseningar säkert skulle medföra att de "förbättrat" spelet avsevärt, hah! Ju närmare release närmar sig desto sämre tycks spelet bli. Det lilla originella de pushade så hårt för i marknadsföringen av detta spel till en början är inte mer än en löjig gimmick som inte ens tillför något intressant element till spelet överhuvudtaget.

Alla som köper spelet slösar sina pengar, de som inte erkänner det ljuger för sig själva.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Skrivet av jawid97a:

och inget som ssr ut att vara ett dåligt indie spel.

Haha what?
Där slutade jag ta dig på allvar och tänker verkligen inte bemöda mig med att diskutera vidare med dig.
Men tack för din input... tror jag

Skrivet av Isse00:

Alla som köper spelet slösar sina pengar, de som inte erkänner det ljuger för sig själva.

Hemska tanke om någon skulle tycka om något som inte du gör. Ska försöka komma ihåg att rådfråga dig nästa gång jag köper nåt... Jag menar, vem vill slösa pengar på något som inte du tycker om?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det var då ett jävla gnäll över grafiken i detta spel.
Spelar ingen roll vilket spelforum eller sida man går in på så är det en hel drös med folk som klagar och klagar.
So what om det inte är det snyggaste spelet i mannaminne...
Varför är grafiken så viktig i just detta spel?

Och folk undrar över varför inga spelutvecklare vågar försöka på nåt nytt i spel...
Ett helt nytt upplägg i spelmekanik som inte gjorts på samma skala / nivå tidigare och allt folk bryr sig om är grafiken? lägg av.

För att folk inte har ett liv och bryr sig bara om bench och bäst grafik. Spel upplevelsen är inte viktig längre i 2014. Och det konstanta jämförande av spel lägg av!.

Permalänk
Medlem

Grafiken är bra i spelet men tyvärr räcker inte det. Känslan i bilan är att det åker runt fyrkantiga block på vägen. Spelet saknar nästan helt fysik, på bilarna är det 0 fysik. Gameplay annars är väll roligt ett tag men efter några uppdrag fattar man att man gör samma sak på varje uppdrag fast på olika ställen.

Sen känns också världen rätt kall och tråkig.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Kontot avslutas

Kör personligen spelet på "High" och det ser minst lika bra ut som när det först visades. Seriöst. Det ser helt fantastiskt ut. Trött på att höra all skit om att det skulle vara nedgraderat. Det är det inte. Om något så ser det kanske till och med bättre ut än när det först visades. Ser exakt samma mängd användning av fysik, ljussättning, blöta ytor och kvalitet på partikeleffekter som vid utannonsering. Texturerna får man säga vad man vill om. Måste själv ha dem på "medium" för att slippa all form av "stutter". Ska man ha dem på high krävs 2GB videominne, vilket jag har, men trots att spelet bara som bäst nyttjar ~1800MB så får jag rätt mycket stuttering. Prestandan i form av fps påverkas inte dock. Antagligen något som fixas i och med en patch eller två. Eller kanske en ny drivrutin. Folk lär sig väl dock aldrig att det inte går att jämföra olika scener med olika förutsättningar som använder olika sorters effekter. Att GTA4 skulle se bättre ut är så dumt så jag vet inte vad. Så ja jag måste försvara spelet lite känner jag. Ser så äckligt bra ut i vissa fall. Om ni själva spelar spelet med samma förutsättningar någon gång så kommer ni finna er själva stillaståendes bara för att spana in hur pass fotorealistiskt det kan kännas tack vare ljussättningen. Finns givetvis stunder då det ser mindre bra ut, men över lag så är det av de största doserna ögongodis man kan få idag.

Spelet som sådant har potential att vara så mycket bättre än vad det faktiskt är.
Vissa inslag är riktigt bra exekverade, men det faller lite platt vad gäller variation och uppdragsupplägg.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Stisse:

Grafiken är bra i spelet men tyvärr räcker inte det. Känslan i bilan är att det åker runt fyrkantiga block på vägen. Spelet saknar nästan helt fysik, på bilarna är det 0 fysik. Gameplay annars är väll roligt ett tag men efter några uppdrag fattar man att man gör samma sak på varje uppdrag fast på olika ställen.

Sen känns också världen rätt kall och tråkig.

0 fysik är det knappast. Att det sedan inte är vidare realistisk och konsekvensingivande sådan är en annan sak.
Hur fordon styr och ter sig är också något även jag stör mig lite på. För att inte nämna avsaknaden av en mer straffande fysik då.
Biljakter blir fort trista eftersom man inte kan preja folk av vägen som man tänker sig.

Permalänk
Skrivet av WaveZtream:

För att folk inte har ett liv och bryr sig bara om bench och bäst grafik. Spel upplevelsen är inte viktig längre i 2014. Och det konstanta jämförande av spel lägg av!.

Stackars jävlar som bara bryr sig om grafik och inget annat.
2014 verkar vara ett dystert år för spelindustrin

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

RIKTIGT besviken på Sweclockers som inte motbevisar detta.
Såhär ser grafiken ut:
http://imgur.com/a/FqLij#kklHGaK

Ansiktsrörelserna/CGI är likt L.A Noire, med en lite högre pinch av texturkvalité.
Så lite som en pojkes tröja i kampanjen, ser löjligt verklig ut, har ärligt talat aldrig någonsin sett sådan grafik i ett spel. 100% Reflektioner och SSS på en liten logo till en tröja som har 4kx4k texturer, kan man tänka sig?

De som väljer att inte tro på detta skickar jag gladeligen screenshots till.
Sitter nästan och gråter över hur pinsam både sweclockers och Den stackars ryssen på youtube är för att uppriktigt sagt fejka detta.

Fick spelet den 23e maj och har spelat sedan dess.

Nu var det ju ändå fysik och känsla som jämfördes och inte rent visuell grafik. Där Watch Dogs visar bristande kvalité i jämförelse med ett 6 år gammalt spel. Dina bilder säger ju inte ett skit om det som faktiskt jämförs i videon.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Snusfri
Skrivet av str8forthakill:

tbh, grafiken är okej.

Men, extrem musacceleration som är hårdkodad och inte ens går att minska. vad tänkte dem egentligen...

Den går att fixa till, se här

Edit: mer tips och tricks.
Reducera stuttering
Deferred FX fix

Håll även koll på denna http://community.pcgamingwiki.com/topic/919-watch-dogs-pc-troubleshooting-and-research-thread/ för när mer fixar kommer.

Enligt en kille på Nvidia (som skriver på NeoGAF) så håller han på med en guide för att få bättre spelupplevelser.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Den går att fixa till, se här

Edit: mer tips och tricks.
[url="http://www.reddit.com/r/watch_dogs/comments/26fji7/get_rid_of_ultrasetting_stuttering_by_adding/Reducera stuttering[/url"]
Deferred FX fix

Håll även koll på denna http://community.pcgamingwiki.com/topic/919-watch-dogs-pc-troubleshooting-and-research-thread/ för när mer fixar kommer.

Enligt en kille på Nvidia (som skriver på NeoGAF) så håller han på med en guide för att få bättre spelupplevelser.

Nej det går inte att fixa, när man siktar med vapen är det hårdkodat och 100% accelererat. Vilket är i stort sett när det är som viktigast och mest störande. Och i andra fall minskar det mariginellt. Det finns ingen fix, Ubisoft tycker att alla skall spela med en extrem mouse acceleration.

Permalänk
Medlem

riktig next gen det här

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

http://www.ign.com/articles/2013/09/30/100-little-things-in-g...
Det är just sånna här små detaljer som gör mycket, och enligt mig saknar WD massor av sånt här. Rätt "stel" värld.
Men spelet är snyggt, det är absolut inte fult. Ganska bra optimerat också.
Som jag sagt tidigare så ligger GTA V ljusår före Watch Dogs på det mesta, förutom att det lider av låg upplösning och texturer på konsol. Men om det släpps på PC lär Watch Dogs skämmas

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nu var det ju ändå fysik och känsla som jämfördes och inte rent visuell grafik. Där Watch Dogs visar bristande kvalité i jämförelse med ett 6 år gammalt spel. Dina bilder säger ju inte ett skit om det som faktiskt jämförs i videon.

Som det står i artikeln: Bland annat kritiseras Watch Dogs för bristande ljussättning med fejkade skuggor och reflektioner. (Har helt klart med grafiken att göra)

Sen kan man ju undra om det verkligen är på de högsta grafik inställningarna i den där videon? Någon som har spelet kan posta screenshots?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Jag sitter ju och spelar det själv? på 1080p, det är knappt någon skillnad. Vad får du för rätt att dömma spelet som knappt vet hur det ser ut?
Det hänger mycket lite på pixelupplösningen, då 1080p på en normalstor skärm innebär att pixlarna är så små att du inte kan urskilja enskilda pixlar, annat än om du trycker nyllet mot skärmen.

Det handlar om saker som partikelmängd, ljus/volumetriska effekter, texturupplösning, polycount osv.

Bull, kom inte med att 1080p och 4k är nästan samma sak, för då har du aldrig spelat eller tittat på något med den pixeldensiteten. Det är en helt annan känsla, precis som med 120hz vs 60hz!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Bull, kom inte med att 1080p och 4k är nästan samma sak, för då har du aldrig spelat eller tittat på något med den pixeldensiteten. Det är en helt annan känsla, precis som med 120hz vs 60hz!

Fast i båda fallen måste du ha en 4k eller 120/144Hz skärm för att kunna se skillnaden.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Måste ju tänka att denna gameplay är på konsoll... Tror knappast WD ser ut så me skiten den kräver till pc...

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Måste ju tänka att denna gameplay är på konsoll... Tror knappast WD ser ut så me skiten den kräver till pc...

e la pc han kör.

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Beror helt på vad man är ute efter, Mafia II följt av GTA IV njuter jag av mer än många bilspel idag(läs hot pursuit).
Jag har svårt att lira ett spel som ändå bygger på mycket bil/transport där bilarna bokstavligt talat flyger fram och beter sig allmänt kasst.
Men ser man bilen just som ett transportmedel kanske det inte gör så mycket hur det beter sig utan att man kommer framåt.

Åh, jag är inte ensam om att älska Mafia II som ett bilspel vad glad jag blir!

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt watch Dogs idag från Webhallen. Fan vet inte om jag vågar bryta det eller om jag ska skicka tillbaka det.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Watch Dogs är 100 gånger snyggare än GTA IV och GTA V. Sen har GTA sina fördelar, samtidigt som watch dogs har sina. Verkar helt enkelt som att folk hade alldeles för stora förhoppningar om watch dogs, men något "nergraderande" eller lögner i trailers finns det inte. Det är helt enkelt ett GTA med riktigt bra grafik (vattnet speciellt ) och bättre gunfights. Denna ryska youtube filmen är extremt missvisande då man inte har nån aning om vad det är för grafikinställningar han kör.

Skrivet av Hymer:

Jag fick mitt watch Dogs idag från Webhallen. Fan vet inte om jag vågar bryta det eller om jag ska skicka tillbaka det.

Jag tycker att det definitivt är värt pengarna. Vissa saker är jag missnöjd med, samtidigt som jag är missnöjd av lika många saker i GTA V, men själva spelet i sig (gameplay, grafiken osv.) är riktigt bra enligt mig.

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Såg en bekant spela det på PC igår. Värdelös fysik, inga skademodeller bilar/båtar etc. Vattnet såg snyggt ut, övriga miljöer ser trista ut. Känns tyvärr som en blek GTA-kopia. GTA 5 till PC eller PS4 är vad jag ser fram emot.

håller med om allt!:-)

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Stackars jävlar som bara bryr sig om grafik och inget annat.
2014 verkar vara ett dystert år för spelindustrin

Håller med dig fullständigt. Det får gärna se ut som fan bara det är kul

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Som det står i artikeln: Bland annat kritiseras Watch Dogs för bristande ljussättning med fejkade skuggor och reflektioner. (Har helt klart med grafiken att göra)

Sen kan man ju undra om det verkligen är på de högsta grafik inställningarna i den där videon? Någon som har spelet kan posta screenshots?

Här finns 3 st. som representerar hur Watch Dogs ser ut på PC: http://imgur.com/a/FqLij

Har för mig att imgur komprimerar bilder ganska rejält men det ser ändå jäkligt bra ut.

Permalänk
Medlem

Här är ett album med bilder som jag tagit: http://imgur.com/a/U6g4z

Alla inställningar är på absoluta max, 1920x1080 upplösning och det flyter på laggfritt.
Grafiken är väl sisådär, hade hoppats på bättre! Menmen är väl att vänta på The Division!

Spelet i sig är kul och får 4/5

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Åh, jag är inte ensam om att älska Mafia II som ett bilspel vad glad jag blir!

Då är vi 3! Hade watchdogs haft samma bilkörning och fysik som Mafia 2 hade det blivit köp, nu blir de det inte med denna "bilkörning".

För mig är f.ö grafiken viktig i denna typ av spel eftersom den skapar stämning, och jag är inte imponerad av det jag sett. Det enda som ser någorlunda trevligt ut är nattscener där ljussättningen verkar fungera bättre(?) än på dagen.

Permalänk
Medlem

Hela fordons delen av spelet är skit rakt av kan jag hålla med om. Ingen fysik alls halvt omöjliga att styra, synd när det är en såpass stor del av spelet.

Drar ner hela upplevelsen för mig kommer nog inte köra klart det, bortkastade pengar.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Bull, kom inte med att 1080p och 4k är nästan samma sak, för då har du aldrig spelat eller tittat på något med den pixeldensiteten. Det är en helt annan känsla, precis som med 120hz vs 60hz!

Fast nu skrev hen att det inte går att se pixlarna om du inte trycker näsan mot skärmen och då behövs ingen 4K-skärm eftersom det redan är avgjort.