Kontrollera mobil från dator?

Permalänk

Kontrollera mobil från dator?

Tjena!

Jag undra om det finns något program som gör så man kan köra mobilen i ett fönster på datorn. Nästan som om man skulle köra teamviewer eller ssh share. Så jag kan kontrollera mobilen från datorn. Skulle va sjukt nice då man skulle slippa ta fram mobilen varje gång man får ett meddelande.
Har testat "Reach" och "Airdroid" men ingen av dem fungerar som jag vill. Jag vill kunna starta appar och använda dom från datorn.¨

Tack

Permalänk
Medlem

LG har ju On-Screen Phone. Har du en LG telefon? Om du har det så finns den appen på telefonen förinstallerad. kopplas in via WiFi eller USB tror jag.

Permalänk

Har en Samsung Galaxy S2 :/

Permalänk

Hittade en lösning nu. Man kunde ladda ner Teamviewer Quicksupport som lät en remote controlla mobilen från datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverrrGaming:

Hittade en lösning nu. Man kunde ladda ner Teamviewer Quicksupport som lät en remote controlla mobilen från datorn

Själv kör jag en VNC-server på mobilen och en klient i datorn. Nackdelen med teamviewer är att en popup på mobilen kommer upp som måste godkännas. Via VNC kan man få omedelbar kontroll även om mobilen ligger i väskan ute i hallen, men den kräver dock ROOT på mobilen för att fungera.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)