Permalänk
Medlem

780 Ti problem

Hej!

Installerade ny drivrutin till mitt 780TI verision 337.88. Allt fungerade bra men efter några timmar så försvann bilden. Så jag startade om datorn, och efter det så var allt normalt i ca 5min sen så försvann bilden igen och om jag slår på datorn så får jag ingen bild men grafikkortet är igång och kylaren blåser på jättemycket. Så jag startade upp datorn med att köra på det integrerade graikkortet. Tog bort alla drivrutiner för att installera den tidigare verisionen som är 335.23. När installationen börjar så säger den att den inte hittar rätt hårdvara. Vet inte vad jag ska ta mig till. Tack på förhand!

Kan tillägga att jag har uppdaterat bios också utan resultat.

Permalänk
Skrivet av Fanman:

Hej!

Installerade ny drivrutin till mitt 780TI verision 337.88. Allt fungerade bra men efter några timmar så försvann bilden. Så jag startade om datorn, och efter det så var allt normalt i ca 5min sen så försvann bilden igen och om jag slår på datorn så får jag ingen bild men grafikkortet är igång och kylaren blåser på jättemycket. Så jag startade upp datorn med att köra på det integrerade graikkortet. Tog bort alla drivrutiner för att installera den tidigare verisionen som är 335.23. När installationen börjar så säger den att den inte hittar rätt hårdvara. Vet inte vad jag ska ta mig till. Tack på förhand!

Kan tillägga att jag har uppdaterat bios också utan resultat.

Uppdaterat BIOS på vilken komponent?

Har du gjort en riktig installation av grafiksdrivrutinen, dvs en "sweep" i registret och dylikt från Nvidia?

Permalänk
Medlem

Det har jag inte gjort, provar det.

Permalänk
Medlem

Nu finns det inget gammalt som har med Nvidia att göra. Hittar fortfarande inte grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Kör du fortfarande på det integrerade när du försöker installera drivrutinerna?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Får ingen bild om jag kör på kortet.

Permalänk

HAR du testat att byta o prova i en annan pcI- e port.??

Du nämde även updatering utav biosen, menade du biosen på Moderbrädan eller på GpU n

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Bios på mordekortet, testar att byta pci-e port.

Permalänk

har själv ett 780ti, och uppgraderade till nya drivisarna jag med häromdan, och hade/har inga problem alls.
Vart det vajsing med bilden, innan du uppgraderat biosen, eller efter,
med det integrerade GpU n så fungerar det felfritt eller?

Läste också att du redan i januari i år hade liknande problem med kortet, löste du dem då, har det sedan funkat ända tills nu??

har du klockat kortet, ?? Vilket kort har du?
vad har du för moderbräda?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Bytte porten och nu funkar allt som det ska. Har haft mycket strul med geforce experience så jag struntar i det den här gången.

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Fanman:

Bytte porten och nu funkar allt som det ska. Har haft mycket strul med geforce experience så jag struntar i det den här gången.

Tack så mycket för hjälpen!

Inga problem, glad att det funkar, men jag skulle nog ändå felsöka vidare om det inte fungerar i första porten, låter som något med biosen möjligtvis, men kan också klart vara porten. Men tror inte det är GpU n
hade vart bra med mer info om dina delar du har

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.