2 headsets, ska in till 1 PC

Permalänk

2 headsets, ska in till 1 PC

Jag har två headsets, en med ett 3.5 mm jack, och en med en USB, och jag undrar om man kan koppla dom till samma PC?

Permalänk
Medlem

Inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Inga problem

Snor tråden lite. Går det att spela upp ljud från två källor samtidigt från en och samma dator?

Permalänk
Skrivet av tompanhuhu:

Inga problem

Hur gör man då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Inga problem

Hej
Jag gissar att op menar att spela upp ljudet i båda headseten samtidigt.
Jag har inte lyckats göra det. Det bästa jag lyckats med är att få musik och spelljud i ett och konversationer i det andra.
Om du vet hur man ska göra och delar med dig av det så blir jag glad.
Tack

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Skrivet av qaaka:

Snor tråden lite. Går det att spela upp ljud från två källor samtidigt från en och samma dator?

Två källor? Vad menar du? Två olika program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Snor tråden lite. Går det att spela upp ljud från två källor samtidigt från en och samma dator?

i Windows 7 och 8 går det inte att spela upp samma ljud på 2 enheter (anti pirat?) om du använder Virtual Audio Cable kan du spela ut det t.o.m på en 3,5mm och USB Högtalare/Hörlurar.

Om du endast har 3,5mm kan du skaffa en splitter, om du vill vara me avancerad finns det Förstärkar/Splitter

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av qaaka:

Snor tråden lite. Går det att spela upp ljud från två källor samtidigt från en och samma dator?

Skrivet av Officer Vic:

Hur gör man då?

Om mjukvaran stödjer att man väljer utgång fungerar det att spela flera ljud samtidigt, däremot är en del ljud låsta till att bara gå ut på systemets standardenhet men att välja utgång/ljudkort i tex winamp/vlc/foobar går bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.