Permalänk
Medlem

MacBook air Specs

Tjena grabs, ja skall köpa en macbook nu i dagarna. Främst till plugget men vill gärna att den skall klara av att liras på lite, typ sc 2 hots. Vilka specs behöver man för att den skall klara av de om de ens går? http://store.apple.com/us/buy-mac/macbook-air?product=MD760LL...
Här är specsen, räcker de med att öka processorn å ramet? Tacksam för alla svar, och ja en macbook air blir det så tjöta inte om nån annan data

Permalänk
Inaktiv

Tjöta? En macbook air är inte till för stt spelas på, så uppgradera den så hårt det bara går, det lär du behöva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo men ja lägger gärna till de ja behöver för att då och då kanske lira nåt på den och undrar vad som behövs

Permalänk
Skrivet av tomat1:

Jo men ja lägger gärna till de ja behöver för att då och då kanske lira nåt på den och undrar vad som behövs

En MacBook air kommer aldrig klara spel även om du uppgraderar ramet och processorn.

Permalänk
Medlem

Intel HD5000 bör väl klara SC Hots på medium inställningar eller?

Permalänk
Medlem

Konstigt då att ja sitter å lirar dota 2 just nu på min brorsas macbook air. Men kan ingenting om datorer,

Permalänk
Medlem

ja tror den klarar det, men skötsamma köper skiten och återkommer ifall det funkar eller inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Intel HD5000 bör väl klara SC Hots på medium inställningar eller?

Klarar ja, dock blir det varmt och bullrigt. Men det fungerar någon enstaka match. Du kommer knappast sitta i en kväll på laddern direkt.

Anledningen varför dota2 funkar fint är för att det är ett dåligt spel med låga krav.

Permalänk

Hittade en video när en testar SC2 på i5-versionen och det verkar flyta på ok. Men som sagt, den är inte till för att spela på. Köp en riktig spel(bärbar)dator om du ska spela!

https://www.youtube.com/watch?v=wFE15JvTCBA

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fpsmannen88:

En MacBook air kommer aldrig klara spel även om du uppgraderar ramet och processorn.

Trams. Min Macbook Air från 2011 klarar Dota 2 så länge man plockar ner inställningarna. En ny kommer klara det hur bra som helst! Däremot kommer det väsnas rejält mycket, och mer krävande spel kommer gå väldigt trögt, men det är helt fel att säga att den kort och gott inte klarar spel!

Permalänk
Medlem

För mig spelar de ingen roll om ja lirar på de lägsta inställningarna utan lirar på det som funkar. Samt att ja köper en i7 me 8ram så den lär ju klara de bättre än den datorn i videon. Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Min Air från mid 2011 klarar SC2 galant på medium settings. Har dock den med 1,8 GHz i7 CPU

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Jag tror det finns några i det här forumet som aldrig hört talas om "medium" och heller säkert aldrig testat något så "low-end" som Intel grafik Lirar ex WoW med medium-inställningar på min 2012 macbook air. Intel HD4000. Flyter på helt ok!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomat1:

För mig spelar de ingen roll om ja lirar på de lägsta inställningarna utan lirar på det som funkar. Samt att ja köper en i7 me 8ram så den lär ju klara de bättre än den datorn i videon. Tack för svaren

Har du budget för dessa delar så skulle jag istället tipsa om att skaffa en stationär speldator och ha MBA som komplement också om det funkar för dig. Med beggade delar så får du en bra spel dator som klarar önskade spel på ultra utan svårigheter om du lägger 5000kr. Men det kan ju vara så att du behöver en bärbar gaming dator med prestanda och då är det kanske inte lika smidigt.