Permalänk
Medlem

PhysX-dedikerat kort

Om det redan finns en tråd om ämnet ber jag om ursäkt för mitt dåliga letande.

Jag har ett gtx560ti 2gb och ett gtx650ti 1gb och funderar på om det kan vara värt att använda ett av dem som PhysX-kort (och i så fall vilket av dem)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K @ 4,7 Ghz - Kühler H2O 620 - 16 Gb Vengeance - p8p67 PRO B3 - gtx 560 ti Phantom 2 Gb - Force 3 SSD 120 Gb - Caviar Green 2 Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Co_OKiE:

Om det redan finns en tråd om ämnet ber jag om ursäkt för mitt dåliga letande.

Jag har ett gtx560ti 2gb och ett gtx650ti 1gb och funderar på om det kan vara värt att använda ett av dem som PhysX-kort (och i så fall vilket av dem)

Brukar inte vara värt det. Du kan ju alltid testa och se om det blir bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Istället för att starta en ny tråd tänkte jag blåsa liv i denna igen.

Funderade själv på ett dedikerat PhysX kort och sneglar lite på 750Ti. Dock kostar det ändå runt 1200kr så frågan är om det finns något lite billigare alternativ som är ungefär lika bra?

FPS boost om man har ett 750Ti nedan - ändå rätt stora skillnader.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir det ökad fps på dom flesta spel, eller är det bara några få ??

Permalänk
Medlem

Hur funkar detta med dedikerat Physx kort? Använder man ett grafikkort enbart för Physx? För- nackdelar?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Blir det ökad fps på dom flesta spel, eller är det bara några få ??

Bara några få, de spel som stöder PhysX. Dessutom ser det ofta lite häftigare ut. De spelen jag märkt störst skillnad på var Planetside 2 och Mirrors Edge

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Bara några få, de spel som stöder PhysX. Dessutom ser det ofta lite häftigare ut. De spelen jag märkt störst skillnad på var Planetside 2 och Mirrors Edge

OT: Är physx enablat i Planetside 2 nu? 0o hur sätter man isåfall igång det?

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Hur funkar detta med dedikerat Physx kort? Använder man ett grafikkort enbart för Physx? För- nackdelar?

Du slänger in det i burken, sen så öppnar du NVCPL (nVidia Kontrollpanelen), klickar på PhysX och säger säger till drivrutinen att använda ditt 750Ti eller vad du har till PhysX istället för ditt vanliga grafikkort. Man kan redan nu be CPUn att göra beräkningarna istället för sitt vanliga grafikkort men det är nog ingen bra idé.

Mao måste du inte koppla skärmen till PhysX kortet utan låter det bara vara i burken.

Fördelen är helt enkelt att man låter sitt vanliga grafikkort bara ta hand om grafiken och låter det andra kortet ta hand om PhysX beräkningarna vilket ibland kan vara rätt krävande. Ett perfekt exempel är Borderlands 2 - när du möter första bossen som sitter på jättekanonen så sprängs det överallt runtomkring dig och för mig brukar FPSen gå ner en bit om jag har PhysX effects på Medium eller högre. Men har man ett extrakort så kan det bara ägna sig åt PhysX beräkningar vilket antagligen får FPS att inte sjunka som den annars hade gjort.

"Nackdelen" är att du bara ser en FPS ökning i spel som faktiskt stödjer PhysX, det gör noll skillnad i andra spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skulle det fungera att låta ett AMD kort stå för grafiken?

Edit: 3 sekunder Google senare, japp det går. http://forums.overclockersclub.com/?showtopic=195882

Skrivet av Mocka:

Du slänger in det i burken, sen så öppnar du NVCPL (nVidia Kontrollpanelen), klickar på PhysX och säger säger till drivrutinen att använda ditt 750Ti eller vad du har till PhysX istället för ditt vanliga grafikkort. Man kan redan nu be CPUn att göra beräkningarna istället för sitt vanliga grafikkort men det är nog ingen bra idé.

Mao måste du inte koppla skärmen till PhysX kortet utan låter det bara vara i burken.

Fördelen är helt enkelt att man låter sitt vanliga grafikkort bara ta hand om grafiken och låter det andra kortet ta hand om PhysX beräkningarna vilket ibland kan vara rätt krävande. Ett perfekt exempel är Borderlands 2 - när du möter första bossen som sitter på jättekanonen så sprängs det överallt runtomkring dig och för mig brukar FPSen gå ner en bit om jag har PhysX effects på Medium eller högre. Men har man ett extrakort så kan det bara ägna sig åt PhysX beräkningar vilket antagligen får FPS att inte sjunka som den annars hade gjort.

"Nackdelen" är att du bara ser en FPS ökning i spel som faktiskt stödjer PhysX, det gör noll skillnad i andra spel.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

OT: Är physx enablat i Planetside 2 nu? 0o hur sätter man isåfall igång det?

Detta vill jag också ha reda på. Har för mig att de tog bort alternativet som fanns i config filen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Varför bara inte köra två kort i SLI/Crossfire?
Det borde väl ge mer prestanda än att ha ett kort för grafiken och ett annat kort för physX, om det nu är så att physX-kortet bara används ibland.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Varför bara inte köra två kort i SLI/Crossfire?
Det borde väl ge mer prestanda än att ha ett kort för grafiken och ett annat kort för physX, om det nu är så att physX-kortet bara används ibland.

Lite det jag tänkte på också eftersom det lät som att trådlånaren skulle köpa ett nytt kort? Okey om du uppgraderar från ett 670 till ett 780ti t ex, då kanske det kan vara en idé att använda det som physx istället för att sälja det men annars ser jag ingen större vits, det blir lite som ett handikappat SLI?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Varför bara inte köra två kort i SLI/Crossfire?
Det borde väl ge mer prestanda än att ha ett kort för grafiken och ett annat kort för physX, om det nu är så att physX-kortet bara används ibland.

SLI fungerar ju tyvärr inte mellan olika serier.. så har man ett gammalt kort fungerar det ju inte att köpa till ett nytt kort och köra SLI.
Fanns ju Lucid's Hydra chip som skulle fixa detta, men var antagligen för buggit så slog aldrig igenom.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det skulle ge större fördel om man game'ar på 3st 1080p skärmar i surround?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Lite det jag tänkte på också eftersom det lät som att trådlånaren skulle köpa ett nytt kort? Okey om du uppgraderar från ett 670 till ett 780ti t ex, då kanske det kan vara en idé att använda det som physx istället för att sälja det men annars ser jag ingen större vits, det blir lite som ett handikappat SLI?

Jag tror själva PhysX-beräkningarna och bilderna som ritas upp på skärmen är 2 olika processer. Det ett extra kort dedikerat till PhysX gör, är att det avlastar processorn för att minska en flaskhals när PhysX är aktivierat. Dvs. just de effekterna som PhysX står för får en boost. Dessa effekter blir då inte bättre/lättare med 2 kort i SLI - eftersom ungefär samma beräkningskraft för PhysX-beräkningarna är tilldelade.

Någon får gärna rätta om jag har helt fel, men är man då ute efter bättre physx-effekter så är det helt klart bättre att sätta ett kort dedikerat istället för att köra SLI.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Vaun:

Skulle det fungera att låta ett AMD kort stå för grafiken?

Edit: 3 sekunder Google senare, japp det går. http://forums.overclockersclub.com/?showtopic=195882

Den tråden är 2 år gammal. Det gick under en period native med AMD primär och nVidia sekundär, sedan uppdaterades nVidia drivrutinen så det inte gick längre då kunde man köra ett fulhack kring det. Hur det ser ut idag är jag väldigt osäker på. God risk att det inte funkar i dagsläget.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

En kanske dum fråga.. fungerar Quad-SLI + ett 5:e kort för PhysX ?
Aldrig sett någon som byggt ett sådant system.. men undrar om det skulle fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En kanske dum fråga.. fungerar Quad-SLI + ett 5:e kort för PhysX ?
Aldrig sett någon som byggt ett sådant system.. men undrar om det skulle fungera.

lite overkill? ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

En kanske dum fråga.. fungerar Quad-SLI + ett 5:e kort för PhysX ?
Aldrig sett någon som byggt ett sådant system.. men undrar om det skulle fungera.

Ja det fungerar, Men det är nog mkt smartare att köra physx på ett av dom andra 4 korten istället.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En kanske dum fråga.. fungerar Quad-SLI + ett 5:e kort för PhysX ?
Aldrig sett någon som byggt ett sådant system.. men undrar om det skulle fungera.

Jag körde med 9800GX2 Quad-SLI plus ett 9600 GT 256 som PhysX för en massa år sen så det funkar fint. Eller gjorde då iaf. Jösses va snyggt UT3 va med PhysX Dlc'n på den setupen.

Det va faktiskt den setupen som jag har haft längts Va inte förns jag bytte till GTX 260 Tri-SLI som dom åkte ut men de va enbart pga att det såg fetare ut med TRE grafikkort på X58 moderkortet i mitt Antec 902.

(Jösses ändå va pengar man har lagt på dator delar... )

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Snusfri

Kanske stoppa i mitt 560 Ti som ligger och skräpar och köra som ett PhysX kort då kanske..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte så många spel som använder Phys X, så att det är värt pengarna.
Sen är det också så att, om du har ett redan bra eller bättre grafikkort i din burk, så sköter det faktiskt det hela bättre än att koppla in ett till kort för Phys X.
Detta är alla spel som stödjer Phys X, och tyvärr är dom inte så många: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...
Detta samtals ämne har varit upp många gånger, där folk frågat om det är värt att använda sitt förra grafikkort som phys X kort, eller köpa ett lite sämre som sköter det hela. Men svaret blir alltid Nej i slutändan. Det är för få spel som använder tekniken, och som sagt så har man redan ett bättre grafikkort så sköter det oftast dom uträkningarna bättre själv och ger högre FPS än att lämna över dom till ett sämre kort.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Varför bara inte köra två kort i SLI/Crossfire?
Det borde väl ge mer prestanda än att ha ett kort för grafiken och ett annat kort för physX, om det nu är så att physX-kortet bara används ibland.

Visst är SLI det bättre alternativet när det gäller generell prestandaökning men i mitt fall kostar en uppgradering till SLI 5800kr plus eventuellt nytt nätagg. Här var jag mest ute efter en billig uppgradering för att få liten boost i några spel jag spelar (samt framtida spel).

Skrivet av trickysaer:

Lite det jag tänkte på också eftersom det lät som att trådlånaren skulle köpa ett nytt kort? Okey om du uppgraderar från ett 670 till ett 780ti t ex, då kanske det kan vara en idé att använda det som physx istället för att sälja det men annars ser jag ingen större vits, det blir lite som ett handikappat SLI?

Ja tanken var att köpa nytt men har inte funderat på begagnatmarknaden.

Skrivet av THB:

Kanske stoppa i mitt 560 Ti som ligger och skräpar och köra som ett PhysX kort då kanske..

Absolut

Skrivet av zOlid:

Tyvärr är det inte så många spel som använder Phys X, så att det är värt pengarna.
Sen är det också så att, om du har ett redan bra eller bättre grafikkort i din burk, så sköter det faktiskt det hela bättre än att koppla in ett till kort för Phys X.
Detta är alla spel som stödjer Phys X, och tyvärr är dom inte så många: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...
Detta samtals ämne har varit upp många gånger, där folk frågat om det är värt att använda sitt förra grafikkort som phys X kort, eller köpa ett lite sämre som sköter det hela. Men svaret blir alltid Nej i slutändan. Det är för få spel som använder tekniken, och som sagt så har man redan ett bättre grafikkort så sköter det oftast dom uträkningarna bättre själv och ger högre FPS än att lämna över dom till ett sämre kort.

Håller väl med det första du säger men inte det sista. Titta på bilden jag postade igen så skall du se skillnaden i FPS med ett sämre kort (t ex 750Ti).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag tror själva PhysX-beräkningarna och bilderna som ritas upp på skärmen är 2 olika processer. Det ett extra kort dedikerat till PhysX gör, är att det avlastar processorn för att minska en flaskhals när PhysX är aktivierat. Dvs. just de effekterna som PhysX står för får en boost. Dessa effekter blir då inte bättre/lättare med 2 kort i SLI - eftersom ungefär samma beräkningskraft för PhysX-beräkningarna är tilldelade.

Någon får gärna rätta om jag har helt fel, men är man då ute efter bättre physx-effekter så är det helt klart bättre att sätta ett kort dedikerat istället för att köra SLI.

Absolut, men att investera, säg 1500:- för ett nytt dedikerat PhysX-kort känns som en otroligt liten prestandavinst om du jämför det med att köpa ett till kort och köra det i SLI, även om det kostar tre gånger så mycket. Det jag menade är att det känns som pengarna i sjön att köpa ett kort enbart för physx, har man däremot ett kort man inte använder så kan man ju lika gärna stoppa i det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Absolut, men att investera, säg 1500:- för ett nytt dedikerat PhysX-kort känns som en otroligt liten prestandavinst om du jämför det med att köpa ett till kort och köra det i SLI, även om det kostar tre gånger så mycket. Det jag menade är att det känns som pengarna i sjön att köpa ett kort enbart för physx, har man däremot ett kort man inte använder så kan man ju lika gärna stoppa i det.

Jag är helt med på det! Men allt handlar inte om ren FPS, är man über-förtjust i PhysX så är det inte konstigt att man vill ha ett dedikerat kort. Men som du säger, jag hade personligen letat ett beg kort om jag absolut var ute efter något för PhysX. Sen har vi ju alla olika värderingar om vad saker är värda.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller väl med det första du säger men inte det sista. Titta på bilden jag postade igen så skall du se skillnaden i FPS med ett sämre kort (t ex 750Ti).

Dom ser extremt saltade ut dom där testerna jämfört med andra.
Det är möjligt att just 750 ger lite extra just för att det är Maxwell.
Och som sagt, så släpps nästan inga spel med PhysX. Så vad är meningen?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Dom ser extremt saltade ut dom där testerna jämfört med andra.
Det är möjligt att just 750 ger lite extra just för att det är Maxwell.
Och som sagt, så släpps nästan inga spel med PhysX. Så vad är meningen?

Har du länkar på andra tester?

Finns ändå ett gäng varav flera är AAA titlar men visst, det är inte överdrivet många.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om man sitter på ett 680 SOC och köper sig ett 630 kort för 590:- för att endast köra PhysX behandlingar som i Metro/Batman/Mafia2, är det värt det eller är ett 630 kort alldeles för långsamt?

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av ecke-_-:

Om man sitter på ett 680 SOC och köper sig ett 630 kort för 590:- för att endast köra PhysX behandlingar som i Metro/Batman/Mafia2, är det värt det eller är ett 630 kort alldeles för långsamt?

Verkligen inte värt det Ett GT630 är inte tänkt att hantera spel öht, Riktigt långsamt kort för den prislappen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Haha, tur jag inte åkte inom och köpte kortet då!

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync