Vattenkylning, nybörjare. Vill gärna ha åsikter om mitt ihopplock innan jag beställer.

Permalänk
Medlem

Vattenkylning, nybörjare. Vill gärna ha åsikter om mitt ihopplock innan jag beställer.

Hej!
Nu när det börjar bli varmt ute och inne, och jag dessutom börjat plåga min stackars dator med Star Citizen:Arena Commander,
tänkte jag att jag skulle få ner både temperaturer och ljudnivåer.

Nuvarande dator som ska kylas:
i7 2600k
HD6970 DCII
Silverstone FT02
Jag har en D5 Dual Bay Reservoir V2 befintlig.

Jag vill gärna att det ska vara lätt att uppgradera datorn utan att behöva ersätta halva vattenloopen på samma gång.
Gärna även med utrymme till dubbla grafikkort.

Mina nuvarande planer:
Cooling Stuff:
EK-D5 Vario Motor (12V DC Pump Motor) 599:-
8x EK-PSC Fitting 13/19 Black 384:-
EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal 499:-
EK-VGA Supremacy - Acetal 409:-
Enzotech BMR-C1 (8) 136:-
Enzotech MOS-C1 (10) 89:-
Inet:
Slang, Masterkleer PVC19/13mm, Klar, 3,3m 149 kr
Alphacool NexXxoS XT45 Copper Triple 180mm Radiator 1 099 kr

Tack för din tid.
/aniron

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Jag tycker att du ska försöka hitta ett fullcover block till grafikkortet

Vad har du för chassi som har plats för en sån monster radiator? Är det inte svårt att få tag i bra fläktar i den storleken?

Edit: Läste inte början av ditt inlägg där du skrev att du hade topp/reservoar, Sorry

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Han menade nog 120mm x3 = en 360 rad tror jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Han menade nog 120mm x3 = en 360 rad tror jag.

Skrivet av H4nsson:

Jag tycker att du ska försöka hitta ett fullcover block till grafikkortet

Vad har du för chassi som har plats för en sån monster radiator? Är det inte svårt att få tag i bra fläktar i den storleken?

Edit: Läste inte början av ditt inlägg där du skrev att du hade topp/reservoar, Sorry

Finns inga fullcover till 6970 DCII, är custom PCB. Dessutom vill jag flytta med den när jag uppgraderar kortet.

FT02 har jag, tre 180mm Air Penetrator-fläktar i botten. Jag tänkte modda hårddiskburen så att radiatorn får plats där.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.