Inga sätt att uppdatera grafikkort...

Permalänk
Medlem

Inga sätt att uppdatera grafikkort...

Hej, jag har ett ganska stort problem. Jag får inte in några drivrutiner alls till min pc. När jag går in på enhetshanteraren så står det inte grafikkortet namn utan Videostyrenhet (videostyrenhet vga-kompatibel), vilket betyder att jag inte har några drivrutiner installerade. Men när jag använder nvidias uppdateringsprogram (både skivan som följde med kortet och de senaste på nätet) så står det att de inte funkade (på alla punkter står det not installed) och där sitter jag fast. Och när jag försöker installera det via enhetshanteraren så står det att inf filen sakas. Snälla hjälp, sitter fast ordentligt nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du 100% säker på att du har ett nvidia-kort?
Installerat alla drivrutiner till moderkortet så att PCIe-kontrollern fungerar korrekt?
Montera ur och återmontera grafikkortet.
Uppdatera moderkortets bios.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

Hej, jag har ett ganska stort problem. Jag får inte in några drivrutiner alls till min pc. När jag går in på enhetshanteraren så står det inte grafikkortet namn utan Videostyrenhet (videostyrenhet vga-kompatibel), vilket betyder att jag inte har några drivrutiner installerade. Men när jag använder nvidias uppdateringsprogram (både skivan som följde med kortet och de senaste på nätet) så står det att de inte funkade (på alla punkter står det not installed) och där sitter jag fast. Och när jag försöker installera det via enhetshanteraren så står det att inf filen sakas. Snälla hjälp, sitter fast ordentligt nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter skärmkabeln i moderkortet eller grafikkortet?
Ska sitta i grafikkortet.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Är du 100% säker på att du har ett nvidia-kort?
Installerat alla drivrutiner till moderkortet så att PCIe-kontrollern fungerar korrekt?
Montera ur och återmontera grafikkortet.
Uppdatera moderkortets bios.

Ja, det är ett Zotac GTX 570, men får testa de du säger med att ta ur och i kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Sitter skärmkabeln i moderkortet eller grafikkortet?
Ska sitta i grafikkortet.

De sitter i grafikkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

testa att ladda ner på nvidias hemsida

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Kopplat ström till grafikkortet ?

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre09:

testa att ladda ner på nvidias hemsida

Skrivet av Mr S:

Kopplat ström till grafikkortet ?

Som jag sa så funkade varken CD:n eller de från Nvidias hemsida

Ja, det får ström

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

Som jag sa så funkade varken CD:n eller de från Nvidias hemsida

Ja, det får ström

startat om datorn?

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Kan du ha en cpu med integrerad grafik ? Iså fall har jag för mig att du måste disable´a den i bios först. Om jag nu inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Kan du ha en cpu med integrerad grafik ? Iså fall har jag för mig att du måste disable´a den i bios först. Om jag nu inte är helt ute och cyklar.

ska inte behövas, den känner av det själv.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HBcore:

ska inte behövas, den känner av det själv.:)

Ok! Ja då cyklar jag väl vidare då.

Permalänk
Medlem

Löste det, eller aa, installera om windows (hade bara fått in nått enstaka spel så spelade ingen större roll) och använde INTE CD som följde med utan tog de direkt från Nvidia (innan körde ja i CD:n och försökte sedan uppgradera, vilket inte funka). Så nu funkar det! Tack för all hjälp å cykla lugnt! ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Är du 100% säker på att du har ett nvidia-kort?
Installerat alla drivrutiner till moderkortet så att PCIe-kontrollern fungerar korrekt?
Montera ur och återmontera grafikkortet.
Uppdatera moderkortets bios.

Det behövs inga installerade drivrutiner för PCIe i förväg innan man installerar grafikkortet. Hur ofta installerar du drivrutiner i Windows innan du monterar in systemets grafikkort?

För övrigt så undrar jag bara om du överhuvudtaget tänkt till på sistone angående...

.. varför du länkar en sida i din signatur vars enda syfte är att basha Firefox och hylla Opera när det tydligt framkommer att det hela baseras på en text från 2005? Stolt Opera-Fanboy senaste nio åren eller?

Dold text
Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz