Permalänk

Svarta kanter runt skärmen, Hjälp.

Hej

Jag köpte precis en Samsung S24D390H 24 men när jag startade den har den svarta kanter runt skärmen jag har försökt att ta bort de men inget inget funkar.

Vet någon hur man ska göra för att ta bort de svarta kanterna?

Tack i förhand

Farah

Permalänk

Har du testat att uppdatera drivisarna för grafikkortet? Säg gärna vad du har testat

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ansluter du med? VGA? DVI?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Vad ansluter du med? VGA? DVI?

HDMI kabel

Permalänk
Medlem

Testa med en såg. Annars brukar de svarta kanterna runt skärmen (ramen) vara nödvändig för att allting ska sitta ihop.
Tror att garantin ryker ifall du pillar bort dem, men vad vet jag.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Testa med en såg. Annars brukar de svarta kanterna runt skärmen (ramen) vara nödvändig för att allting ska sitta ihop.
Tror att garantin ryker ifall du pillar bort dem, men vad vet jag.

HAHAH,

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Har du testat att uppdatera drivisarna för grafikkortet? Säg gärna vad du har testat

Jag har testat men uppdatera drivrutinerna men samma problem. Men när jag ändrade upplösningen till 1600x900 så försvann de. Men när har på 1920x1080 så kommer de tillbaka.

Permalänk
Medlem

Om du har ett AMD grafikkort i datorn så kan du gå in i Catalyst Control Center och klicka på My Digtal Flat-Panel och sedan på Scaling Options (Digital Flat-Panel), dra sedan reglaget till 0% för Underscan- Overcan och klicka på Apply

Visa signatur

janee