Permalänk

Utvecklingsdator (< 10 000 SEK)

Tittar på en ny dator, huvudsakligen för surf/film/programmering med även för en del spelande. 250GB SSD är avsedd för Windows, 120GB SSD är avsedd för Linux. Behöver en Intel processor med RdRand instruktion för viss utveckling, 16GB RAM behövs även det för utveckling.

Har inte särskilt bra koll på hårdvara så om någon kan tänka sig att ta en titt skulle det uppskattas, känner även att 10 500 SEK är lite mycket så om det går att sänka priset är det intressant.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6844850/2014-06-13

Permalänk
Hjälpsam

Några småsaker:

Nya 4460 CPUn är snabbare o billigare

750W är total överklll till den datorn. . den kommer maxa runt 320W . . så 500W PSU räcker mer än väl
lite osäker på detta men tror du behöver en SATA kabel till. . osäker om du bara får 2st med moderkortet

Grafikkortet kostar 1890:- på Dustin

Permalänk
Medlem

Hade verkligen försökt få in en i7 i en sån här dator. Du kan ju köpa från olika ställen så får du nog pengar till en i7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Du har kanske dina anledningar att ha två diskar, men om du köper en enda Evo 840 på 500 GB och partitionerar istället, får du rätt mycket mer utrymme för samma pris. Kanske bättre prestanda också, tror åtminstone att den minsta disken är långsammare.

Permalänk
Medlem

Om du vill att din dator ska vara tyst så borde du köpa en annan kylare. Tex cooler master hyper 212evo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Avstängd

Köp ett R9 280 istället för det nuvarande grafikkortet du valt då det till samma pris presterar mycket bättre. AMDs grafikkort är snäppet vassare till bättre priser än Nvidias nuvarande GTX 750/760/770/780-serie.

Gaidal har rätt i det han sa om att du bör välja en större SSD av samma serie du kikat på nu istället för två små då de större blir mer GB/kr samt är snabbare.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag kapar tråden, men jag är ute efter något liknande. Har tittat runt lite, men får huvudvärk av det enorma utbudet och jag vet inte riktigt vart jag ens ska börja leta…

Är student för tillfället, och letar egentligen billigast möjliga bruksdator. Ska programmera/utveckla på den (för skolarbetet), samt eventuellt använda den för lite trading / visa börsdata. Skulle gärna hitta något för runt 5-6k, och det vore ett stort plus om det gick att ha minst två, helst tre, skärmar inkopplade samtidigt för att få ett bra workflow.

Har kikat på dessa två varianter:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2582590&view=l
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2582592&view=l

Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig att välja / ge mig lite köpråd?

Tack på förhand!