HJÄLP. Uppgradera Acer Predator G3620 (DT.SJPEQ.048)

Permalänk
Medlem

HJÄLP. Uppgradera Acer Predator G3620 (DT.SJPEQ.048)

Jag vill börja med att säga att jag vet väldigt lite om datorer därför ber jag om hjälp.
Det är så att jag haft denna dator i ett och ett halft år och den har börja bli lite seg. Jag ser mest på filmer och ibland spelar jag lite spel BF3, CS Go...
Jag undrar vad ska man uppgradera. Är det Ram, Cpu, Fläkt, Grafikkort?

Specifkation finns här https://www.komplett.se/acer-predator-g3620/760757#!tab:extra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En SSD och ett nytt grafikkort skulle göra saker snabbare.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Inget fel på den datorn. Om du vill göra datorn allmänt snabbare, uppstartstid, laddningstider osv så är det en SSD du ska skaffa.

Om du vill ha högre FPS i spel så är det ett nytt grafikkort. Men då behövs troligen ett nytt nätagg också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vad för Grafikkort, SSD isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagge11:

Vad för Grafikkort, SSD isåfall?

Crucial MX100 256gb Prisvärd SSD.

Grafikkort beror på hur mycket du vill spendera, men ett Powercolor R9 280x 2099kr är det mest prisvärda grafikkortet just nu och kommer att ge dig en rätt så bra prestanda skillnad från GTX 660. Jag vet dock inte vilket nättag du har, om du har tillräckligt med kablar osv.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II