Permalänk
Medlem

Moddad Gameboy color

Bestämde mig för att uppdatera min konsol lite för att
få den att fungera lite bättre i dagens samhälle.
Planerar en fräsch vit färg ihop med något målat tryck på.
Kommer bygga in skärmbelysning samt uppladdningsbart batteri,
förhoppningsvis kommer jag göra det möjligt att ladda den via USB-b
port också.

Moddad Gameboy color

Permalänk

Alltså jag e skeptiskt med detta om att midda klassiska konsoler men de du säger att du tänker göra låter helt ok men skulle ju ha en trasig som jag skulle testa på sä att jag vet att allt skulle funka o grejer.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

fanns det ingen skärmbelysning på dessa gamla gobitar?
det hade jag faktiskt för mig att dom hade.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

fanns det ingen skärmbelysning på dessa gamla gobitar?
det hade jag faktiskt för mig att dom hade.

Fanns en version av Gameboy heter ''Gameboy Light'' som har det, den är dock riktigt dyr. På varken GB, GBC eller GBA fanns det bakgrundsbelysning. På GBA SP och Micro är det.

Permalänk
Medlem

Jag ser inga seriemotsånd till LEDsen, du måste ju strömbegränsa dessa, annars dör dom snabbt.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Jag ser inga seriemotsånd till LEDsen, du måste ju strömbegränsa dessa, annars dör dom snabbt.

Det kommer senare

Permalänk

kan rekomendera att skaffa sk Waterslide Decal Paper

http://www.decalpaper.com/product-p/l825c.htm

finns både för laser och bläck skrivare

dvs så du kan skriva ut bilden på specialpappret
klipper ut runt om så nära som möjligt bilden.

lägger den i vatten tills pappen släpper å lägger sen på bilden där man vill ha den.

penslar bort ev bubblor/veck med en mjuk pensel och låter torka.

Klarlackar över rubbet för att fixera den.

tänk på att i vanliga skrivare blir vitt genomskinligt om du väljer genomskinligt papper eftersom att vanliga skrivare inte kan skriva ut vitt.

är ju dock lugnt iom att det blir vitt bakom bilden så genomskinliga områden blir ju vita ändå

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Hur gjorde du med klisterlapparna på baksidan? Det ser väldigt bra ut hittils!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Fanns en version av Gameboy heter ''Gameboy Light'' som har det, den är dock riktigt dyr. På varken GB, GBC eller GBA fanns det bakgrundsbelysning. På GBA SP och Micro är det.

Och sedan fanns det en uppsjö "attachments" som denna:

Jag hade någon liknande till mitt Gameboy Color, fungerade hyffsat men åt rätt mycket batterier

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Hur gjorde du med klisterlapparna på baksidan? Det ser väldigt bra ut hittils!

Hehe, jag gjorde lite hemmafix.
Tog hårfönen och värmde på rejält, en knappnål mot hörnet tills man märkte att klistret släppte lite.
Efter man fått upp typ 2-3mm tog jag pincett och drog sakta samtidigt som jag fortsatte föna
Fanns nog klister kvar för att återappliciera senare också, dock bättre resultat på GBC dekalerna än
cover för spelen, så ska se om jag kan komma på någon annan metod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Och sedan fanns det en uppsjö "attachments" som denna:
http://www.majhost.com/gallery/JXYTheGreat/CAGBlog/magnifier....

Jag hade någon liknande till mitt Gameboy Color, fungerade hyffsat men åt rätt mycket batterier

Ja när man var klar med alla tillbehör som gjorde att den fungerade som den skulle så kunde man lika gärna tagit med sig en tv och 8-bitars..
Till slut köpte jag istället en Sega Game Gear som hade allt man saknade på Gameboy Color.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Ja när man var klar med alla tillbehör som gjorde att den fungerade som den skulle så kunde man lika gärna tagit med sig en tv och 8-bitars..
Till slut köpte jag istället en Sega Game Gear som hade allt man saknade på Gameboy Color.

Men game gear hade ju inte pokemon
Spelen avgör ju vilken konsol man köpte ju!

Permalänk

Kan tipsa om den här för bakgrundsbelysning. Kostar lite mer än standard med LED, men ska enligt konstens alla regler ge ett mycket jämnare fördelat ljus, utan hotspots. Sen lite beroende på vad du ska använda maskinen till är väl prosound nästan ett måste på GBC. Nog för att brusnivån är mer hanterbar än på DMG:n, men kvaliten på ljudet är inte i närheten. Prosound plus någon liten hörlursförstärkare borde åtgärda detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dödslaser:

Kan tipsa om den här för bakgrundsbelysning. Kostar lite mer än standard med LED, men ska enligt konstens alla regler ge ett mycket jämnare fördelat ljus, utan hotspots. Sen lite beroende på vad du ska använda maskinen till är väl prosound nästan ett måste på GBC. Nog för att brusnivån är mer hanterbar än på DMG:n, men kvaliten på ljudet är inte i närheten. Prosound plus någon liten hörlursförstärkare borde åtgärda detta.

Tack för tipset
Kanske blir senare isf, nästa projekt så har jag en GBA sp belysning liggandes som ska in.
Dock vet jag inte hur intresserad jag är av pro sound modden har andra planer som går före i moddarväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan rekomendera att skaffa sk Waterslide Decal Paper

http://www.decalpaper.com/product-p/l825c.htm

finns både för laser och bläck skrivare

dvs så du kan skriva ut bilden på specialpappret
klipper ut runt om så nära som möjligt bilden.

lägger den i vatten tills pappen släpper å lägger sen på bilden där man vill ha den.

penslar bort ev bubblor/veck med en mjuk pensel och låter torka.

Klarlackar över rubbet för att fixera den.

tänk på att i vanliga skrivare blir vitt genomskinligt om du väljer genomskinligt papper eftersom att vanliga skrivare inte kan skriva ut vitt.

är ju dock lugnt iom att det blir vitt bakom bilden så genomskinliga områden blir ju vita ändå

Hade missat den här helt!
är det 22$ för 25 ark så är det ju lätt värt att testa iaf
Jag är ändå bättre på att måla i datorn om man säger så x)
Men ska iaf testa att rita på denna gameboy, testa arken på nästa

Tack för tipset (y)

Permalänk
Medlem

Har fått hem dekal papper nu så ska testa dom nästa gång jag gör ett projekt

Permalänk
Medlem

Vilken suspekt mustasch Gengar fick :S

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Vilken suspekt mustasch Gengar fick :S

Ah x)
Det bara blev så.

Permalänk
Medlem